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
auto
2024. 04. 27. szombat

Mi történik, ha szétzúzod egy Tesla kijelzőjét menet közben?

elektromos autó

Valószínűleg sokan elgondolkodtak már rajta, hogy vesznek egy 15-20 millió forintos autót, aztán egy rövidke hírnév kedvéért egy kalapáccsal bezúzzák a központi érintőkijelzőjét menet közben, hogy lássák, miként reagál rá a jármű. Nem? Na nem baj, ezért vannak a hétköznapi hősök, akik ezt megteszik helyettünk, így nem a mi pénztárcánknak kell elszenvedni a javítási költséget, viszont mi is megkapjuk a választ az ehhez hasonló életbevágó kérdésekre. A TechRax néven ismert YouTube-influenszer egy Tesla Model 3 képernyőjét vette kezelésbe a tudomány nevében. Két dologra volt kíváncsi: mennyire strapabíró a kijelző, illetve tovább működik-e az autó és funkciói betört kijelzővel.

Az első kérdésre az a válasz, hogy nagyon, a szerkezet kiválóan tűrte a gyenge, aztán a közepes erejű kalapácsütéseket is. A nagyobb csapásoknál már megjelentek a törések a felületen, de még ezek után is hibátlanul működött a kijelző, egészen addig, míg egy jól eltalált ütés el nem sötétítette. YouTube-sztárunk ezután teljesen szétverte a kijelzőt, majd ki is vette a helyéről – az autót viszont ez egyáltalán nem zavarta, folytatta útját, és minden lényeges funkciója rendeltetésszerűen üzemelt.

Manapság, mikor az az autóipari tendencia, hogy az autógyártók a vezérlést szinte teljes mértékben egy érintőkijelzőre bízzák, sokan tartanak attól, hogy ennek meghibásodása az autó működésére is kihat. Pedig a képernyő nem a jármű agya, mindössze a megjelenítési felülete, ezért megy tovább szó nélkül a Model 3 is a verés után. Persze betört kijelzővel/kijelző nélkül a vezérlési, beállítási lehetőségek elvesznek, de bizonyos információk megjelenítése és beállítása az okostelefonos applikáción is lehetséges.

TechRax-nek majdnem 1500 dollárjába fájt a mutatvány.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.