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
auto

Ismert bútoráruházaknál telepít célállomástöltő-hálózatot az EON

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Az E.ON töltőtelepítéssel és üzemeltetéssel foglalkozó leányvállalata, az EDRI sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megállapodott a Mömax, Möbelix és XXX Lutz márkákról ismert M.MXH Lakberendezési Kft-vel egy új célállomástöltő-hálózat kiépítéséről

Az első töltőket már át is adták.

Éjjel-nappal

Rendszeres olvasóink és a Villanyóra hallgatói tudják, hogy szerkesztőségünk mennyire célállomástölés-párti. Az autópályák melletti oszlopok is fontosak persze, de a legkényelmesebb, ha akkor töltünk, amikor amúgy is parkol az autó.

Bár a célállomástöltést gyakran az AC töltés szinonímájaként emlegetjük, ahhoz, hogy egy 30-60 perces áruházi látogatás során értékelhető mennyiségű energiát töltsünk be, nem elég a sok autóban alapáron beszerelt 7 kilowattos fedélzeti töltő, de még a 11 kilowattos extrafelszereltség is csak korlátozottan alkalmas az ilyen rövid boxkiállásokra.

Valószínűleg így gondolja ezt az EDRI is, amely új célállomástöltő hálózatát DC töltőkkel alakítja ki és folyamatosan cseréli le a korábban telepített AC töltőket is ilyen oszlopokra.

Az MMXH Lakberendezési Kft-vel tartott közös sajtótájékoztatón most bejelentették, hogy egy 500 millió forintos beruházás keretében 11 városban,

mind a 24 Mömax, Möbelix és XXX Lutz áruház, valamint a cég budapesti központi irodája is EDRI töltőket kap. Ez 92 töltőpontot jelent összesen.

Az együttműködés keretében az áruházak a következő három évben zömmel kétcsatlakozós, 50 kilowattos Alpitronic márkájú DC oszlopokat kapnak, de lesz négy olyan helyszín is, ahova 200, vagy 400 kilowattos töltő kerül.

Ez a töltőgyártó az utóbbi időben több szolgáltató kínálatában feltűnt és modern oszlopai egyelőre nagyon megbízhatónak bizonyultak, eddig mi sem találkoztunk a régebbi Tritium oszlopokra jellemző kommunikációs és megbízhatósági gondokkal.

Az első helyszín, amelyet már át is adtak, a budapesti Lehel út és Hungária körút sarkán található XXX Lutz áruház, amelynek parkolójába két 50 kW-os töltőoszlop került összesen négy csatlakozóval.

A projekt egyben azt is jelenti, hogy az EDRI DC hálózata a negyedével nő, ráadásul, mint elmondták, mindegyik oszlopot zöldenergiával látják el. Egy kérdésre válaszul az is kiderült, hogy az elektromos áramot a szolgáltató közvetlenül vásárolja, így annak ára nem függ az áruházak saját energiaszerződéseitől.

A helyszínek listája:

XXXLutz (6 helyszín)

  • Budaörs, Kinizsi út 5.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Győr, Királyszék út 35.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Budapest, Bevásárló utca 6.: 6 töltőpont (200 kW)
  • Debrecen, Kishatár utca 32.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Budapest, Lehel utca 51.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Pécs, Makay István u. 7.: 4 töltőpont (200 kW)

Mömax (13 helyszín)

  • Székesfehérvár, Holland fasor: 1 töltőpont (1×50 kW)
  • Budaörs, Sport utca 3.: 4 töltőpont (200 kW)
  • Budapest, Szentendrei út.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Budapest, Pesti út 2.: 2 töltőpont (1×50 kW)
  • Budapest, Rákóczi Ferenc út 277.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Győr, Fehérvári út 5/B: 2 töltőpont (1×50 kW)
  • Sopron, Virágfüzér utca 2.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Kecskemét, Halasi út 2.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Szeged, Móravárosi krt. 12.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Debrecen, Balmazújvárosi út 15.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Nyíregyháza, Kosbor utca 3.: 2 töltőpont (1×50 kW)
  • Pécs, Siklósi út 47.: 4 töltőpont (400 kW)
  • Miskolc, József Attila utca 4755/6: 4 töltőpont (2×50 kW)

Möbelix (5 helyszín)

  • Budapest, Gyáli út: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Miskolc, Pesti út: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Győr, Mécs László utca 13.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Szeged, Dorozsmai út 13-17.: 4 töltőpont (2×50 kW)
  • Debrecen, Balmazújvárosi 4.: 4 töltőpont (2×50 kW)

MMXH Iroda
Budapest, Soroksári út: 2 töltőpont (1×50 kW)

A töltők éjjel-nappal elérhetőek lesznek és felvetésünkre, Simonyi András az áruházakat üzemeltető cég ügyvezetője megígérte, hogy éjszaka a parkolónak azon a részén, ahol az oszlopok vannak, felkapcsolják majd a világítást nyitvatartási időn kívül is, tehát a töltő környéke nem lesz sötét.

A 82 milliárd forintos forgalmú lakberendezési vállalat egyébként új áruházakat is tervez hazánkban, így később majd Székesfehérvár, Békéscsaba, Szolnok és Szombathely is kaphat ilyen töltőket.

Flotta tervek

Az ESG súlyos követelményeket támaszt a vállalatokkal szemben ezért elsődleges, hogy a saját jármű állományt minél előbb elektromosra cseréljék – mondta Simonyi András, az MMXH Lakberendezési Kft. ügyvezető igazgatója.

Ezeket a járműveket is az új töltőkön töltik majd, de nyitvatartási időn kívül, hogy a vásárlókat ne akadályozzák az oszlopok használatában.

Ennek a projektnek egy érdekes mellékszála, hogy a cég helyszínenként minimum két kisteherautó is üzemeltet, amelyekkel nem csak a házhozszállítást tudják megoldani, de ezeket az ügyfelek is kibérelhetik. Ezek elektromos cseréje is küszöbön van, sőt, az első példány már egy belső teszten rója a kilométereket.

Várakozásaik szerint az elektromos kisteherautók megbízhatóbbak lesznek, mint a belsőégésű társaik, amelyeknél a váltók és motor meghibásodása miatt sok a nem tervezett kiesés.

A vállalat egyébként több áruházban már napelemeket is telepített – van, ahol a napi energiaigény 25-30%-át helyben termelik meg, és ezt szinte 100%-ban fel is tudják használni, hiszen pont nyitvatartási időben termelnek a panelek.

Beszállítók felé is magas elvárásokat támasztanak, de itt többnyire nehézgépjárműveket használnak, amelyekből még kevés az elektromos. Azonban úgy látják, rövid távon is realitás, hogy a házhoz szállító partnerek közül az elektromos kisteherautót használókat preferálják.

Az E.ON építi Magyarország első kamiontöltőjét

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás