Az E.ON töltőtelepítéssel és üzemeltetéssel foglalkozó leányvállalata, az EDRI sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megállapodott a Mömax, Möbelix és XXX Lutz márkákról ismert M.MXH Lakberendezési Kft-vel egy új célállomástöltő-hálózat kiépítéséről Az első töltőket már át is adták. Éjjel-nappal Rendszeres olvasóink és a Villanyóra hallgatói tudják, hogy szerkesztőségünk mennyire célállomástölés-párti. Az autópályák melletti oszlopok is fontosak persze, de a legkényelmesebb, ha akkor töltünk, amikor amúgy is parkol az autó.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 Bár a célállomástöltést gyakran az AC töltés szinonímájaként emlegetjük, ahhoz, hogy egy 30-60 perces áruházi látogatás során értékelhető mennyiségű energiát töltsünk be, nem elég a sok autóban alapáron beszerelt 7 kilowattos fedélzeti töltő, de még a 11 kilowattos extrafelszereltség is csak korlátozottan alkalmas az ilyen rövid boxkiállásokra. Valószínűleg így gondolja ezt az EDRI is, amely új célállomástöltő hálózatát DC töltőkkel alakítja ki és folyamatosan cseréli le a korábban telepített AC töltőket is ilyen oszlopokra. Az MMXH Lakberendezési Kft-vel tartott közös sajtótájékoztatón most bejelentették, hogy egy 500 millió forintos beruházás keretében 11 városban, mind a 24 Mömax, Möbelix és XXX Lutz áruház, valamint a cég budapesti központi irodája is EDRI töltőket kap. Ez 92 töltőpontot jelent összesen. Az együttműködés keretében az áruházak a következő három évben zömmel kétcsatlakozós, 50 kilowattos Alpitronic márkájú DC oszlopokat kapnak, de lesz négy olyan helyszín is, ahova 200, vagy 400 kilowattos töltő kerül. Ez a töltőgyártó az utóbbi időben több szolgáltató kínálatában feltűnt és modern oszlopai egyelőre nagyon megbízhatónak bizonyultak, eddig mi sem találkoztunk a régebbi Tritium oszlopokra jellemző kommunikációs és megbízhatósági gondokkal. Az első helyszín, amelyet már át is adtak, a budapesti Lehel út és Hungária körút sarkán található XXX Lutz áruház, amelynek parkolójába két 50 kW-os töltőoszlop került összesen négy csatlakozóval. A projekt egyben azt is jelenti, hogy az EDRI DC hálózata a negyedével nő, ráadásul, mint elmondták, mindegyik oszlopot zöldenergiával látják el. Egy kérdésre válaszul az is kiderült, hogy az elektromos áramot a szolgáltató közvetlenül vásárolja, így annak ára nem függ az áruházak saját energiaszerződéseitől. A helyszínek listája: XXXLutz (6 helyszín) Budaörs, Kinizsi út 5.: 4 töltőpont (2×50 kW) Győr, Királyszék út 35.: 4 töltőpont (2×50 kW) Budapest, Bevásárló utca 6.: 6 töltőpont (200 kW) Debrecen, Kishatár utca 32.: 4 töltőpont (2×50 kW) Budapest, Lehel utca 51.: 4 töltőpont (2×50 kW) Pécs, Makay István u. 7.: 4 töltőpont (200 kW) Mömax (13 helyszín) Székesfehérvár, Holland fasor: 1 töltőpont (1×50 kW) Budaörs, Sport utca 3.: 4 töltőpont (200 kW) Budapest, Szentendrei út.: 4 töltőpont (2×50 kW) Budapest, Pesti út 2.: 2 töltőpont (1×50 kW) Budapest, Rákóczi Ferenc út 277.: 4 töltőpont (2×50 kW) Győr, Fehérvári út 5/B: 2 töltőpont (1×50 kW) Sopron, Virágfüzér utca 2.: 4 töltőpont (2×50 kW) Kecskemét, Halasi út 2.: 4 töltőpont (2×50 kW) Szeged, Móravárosi krt. 12.: 4 töltőpont (2×50 kW) Debrecen, Balmazújvárosi út 15.: 4 töltőpont (2×50 kW) Nyíregyháza, Kosbor utca 3.: 2 töltőpont (1×50 kW) Pécs, Siklósi út 47.: 4 töltőpont (400 kW) Miskolc, József Attila utca 4755/6: 4 töltőpont (2×50 kW) Möbelix (5 helyszín) Budapest, Gyáli út: 4 töltőpont (2×50 kW) Miskolc, Pesti út: 4 töltőpont (2×50 kW) Győr, Mécs László utca 13.: 4 töltőpont (2×50 kW) Szeged, Dorozsmai út 13-17.: 4 töltőpont (2×50 kW) Debrecen, Balmazújvárosi 4.: 4 töltőpont (2×50 kW) MMXH Iroda Budapest, Soroksári út: 2 töltőpont (1×50 kW) A töltők éjjel-nappal elérhetőek lesznek és felvetésünkre, Simonyi András az áruházakat üzemeltető cég ügyvezetője megígérte, hogy éjszaka a parkolónak azon a részén, ahol az oszlopok vannak, felkapcsolják majd a világítást nyitvatartási időn kívül is, tehát a töltő környéke nem lesz sötét. A 82 milliárd forintos forgalmú lakberendezési vállalat egyébként új áruházakat is tervez hazánkban, így később majd Székesfehérvár, Békéscsaba, Szolnok és Szombathely is kaphat ilyen töltőket. Flotta tervek Az ESG súlyos követelményeket támaszt a vállalatokkal szemben ezért elsődleges, hogy a saját jármű állományt minél előbb elektromosra cseréljék – mondta Simonyi András, az MMXH Lakberendezési Kft. ügyvezető igazgatója. Ezeket a járműveket is az új töltőkön töltik majd, de nyitvatartási időn kívül, hogy a vásárlókat ne akadályozzák az oszlopok használatában. Ennek a projektnek egy érdekes mellékszála, hogy a cég helyszínenként minimum két kisteherautó is üzemeltet, amelyekkel nem csak a házhozszállítást tudják megoldani, de ezeket az ügyfelek is kibérelhetik. Ezek elektromos cseréje is küszöbön van, sőt, az első példány már egy belső teszten rója a kilométereket. Várakozásaik szerint az elektromos kisteherautók megbízhatóbbak lesznek, mint a belsőégésű társaik, amelyeknél a váltók és motor meghibásodása miatt sok a nem tervezett kiesés. A vállalat egyébként több áruházban már napelemeket is telepített – van, ahol a napi energiaigény 25-30%-át helyben termelik meg, és ezt szinte 100%-ban fel is tudják használni, hiszen pont nyitvatartási időben termelnek a panelek. Beszállítók felé is magas elvárásokat támasztanak, de itt többnyire nehézgépjárműveket használnak, amelyekből még kevés az elektromos. Azonban úgy látják, rövid távon is realitás, hogy a házhoz szállító partnerek közül az elektromos kisteherautót használókat preferálják. Az E.ON építi Magyarország első kamiontöltőjét 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!