PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szoftveresen korlátozta sportszedánjának csúcsteljesítményét a Xiaomi, ami akkora felháborodást váltott ki a tulajdonosok körében, hogy a gyártó kénytelen volt visszavonulót fújni. Sokak szerint azonban valóban szükség lenne hasonló limitációra. A Xiaomi operációs rendszerének 1.7.0-es frissítésével érkezett meg az a teljesítménykorlát, amellyel az SU7 Ultra típusú tisztán elektromos sportautó normál utcai vezetési körülmények között csupán közel 900 lóerő leadására képes, azaz több mint 600 lóerőt lecsippentett a jármű 1526 lóerős csúcsteljesítményéből. Emellett a frissítés egy 60 másodperces készenléti időszakot is bevezetett a Launch Control használatához, amely a spontán utcai gyorsulgatásokat volt hivatott megelőzni. A teljesítménykorlátozást a tulajdonosok csak úgy oldhatták volna fel, hogy egy hivatalosan jóváhagyott versenypályán sikeresen teljesítenek egy meghatározott köridőt az új „Kvalifikációs mód” rendszerrel, bizonyítva ezzel, hogy képesek kézben tartani a modell brutális erejét. Egy hét után lezúzta Xiaomi Ultráját egy peches vásárló – videó A Xiaomi Auto szóvivője szerint ezek az intézkedések a biztonságot szolgálták, mivel az autó extrém teljesítménye csak megfelelő pályakörülmények és tapasztalat mellett kezelhető biztonságosan. Érdemes ugyanakkor megjegyezni azt is, hogy a Xiaomi nemrég fokozott figyelem középpontjába került, miután egy halálos balesetben három ember vesztette életét Kínában – elképzelhető, hogy ez az eset is közrejátszhatott a közúti biztonság fontosságát hirdető frissítésben. Hárman meghaltak egy Xiaomiban, vizsgálják a vezetéstámogató rendszer felelősségét A szigorítás azonban kiverte a biztosítékot a vásárlók körében, akik éppen az SU7 Ultra elképesztő gyorsulása és teljesítménye miatt fizették ki a minimum 529.900 jüant (nagyjából 26,1 millió forintot). A teljesítménykorlátozás ötlete megosztotta a népet és az internetes fórumokon és a közösségi médiában élénk vita bontakozott ki: sokan úgy vélik, a vásárlóknak joguk van feltétel nélkül hozzáférni a gyárilag meghirdetett teljesítményhez, míg mások szerint nem lenne szabad ekkora teljesítményű autókat az utcákra engedni, főleg nem tapasztalatlan sofőrök kezei között. A vásárlói elégedetlenség hatására a Xiaomi végül úgy döntött, visszavonja a teljesítményt korlátozó frissítést, és jelezte, hogy a jövőben átláthatóbb kommunikációra törekszik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!