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
auto
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

Ugyanaz a platform, három különböző kialakítás: bemutatta tisztán elektromos meghajtású haszongépjármű-családját a Flexis, amelyet kifejezetten európai városi logisztikai feladatokra tervezett. Már meg is vannak az első ügyfelek.

A Flexis a Renault Group, Volvo Group és a CMA CGM által közösen alapított vegyesvállalat, amely az utolsó kilométeres kiszállítás forradalmasítását tűzte ki célul kompakt, fenntartható, összekapcsolt, intelligens elektromos autókkal. Ehhez egy kifejezetten villanyautókhoz fejlesztett gördeszka-padlólemezt terveztek, amelyre rugalmasan testreszabható, szoftver vezérelt okosjárműveket építenek a partnerek.

A villanyautó-család három tagból áll.

A Step-in Van egy közepes méretű furgon első tolóajtókkal és hátsó redőnyajtóval a rakodás optimalizálása érdekében – az első ilyen az európai piacon, teszi hozzá a Flexis. A furgon könnyű átjárást biztosít a pilótafülke és a raktér között, az 1,90 méteres belmagasságnak köszönhetően pedig az utasok kényelmesen, kiegyenesedve járhatnak a járműben.

A Cargo Van legfőbb jellemzője az átalakítható dobozos csomagtere, amely különböző méretben, moduláris megoldást kínál a felhasználóknak, így például hűtött raktérként is használható.

A Panel Van egy változatos feladatokra fejlesztett kisteherautó kiváló manőverezéssel és 1,9 méteres magassággal, hogy a mélygarázsokba és parkolóházakba is gond nélkül be tudjon hajtani.

Mindhárom járművet a logisztikai cégek igényei szerint tervezték, így alacsony padlómagassággal, testreszabható beltérrel, gyors töltéssel (80% kevesebb, mint 20 perc alatt) és a városi felhasználáshoz több, mint elegendő hatótávval (akár 450 km WLTP) ruházták fel őket. A járműveket kiváló ergonómiával tervezték, hogy növeljék a vezető biztonságát és biztosítsák a személygépkocsik kényelmét; például a vezetőülés olyan magasságban van elhelyezve, hogy csökkentse a vezető térdének igénybevételét.

A Flexis már 350 millió eurót fektetett a termékpaletta fejlesztésébe, és most 2025-ben az előgyártás fázisába lépett. A sorozatgyártás 2026 közepén indul a Renault Group franciaországi, sandouville-i gyárában. A villanyautókra már több ügyfél is bejelentkezett, az első példányokat a Colis Privé, a HIVED, és a DB Schenker kapja Franciaországban, az Egyesült Királyságban és Németországban. A Flexis úgy számol, hogy akár 15.000 járművére is lehet kereslet a következő három évben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.