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
auto
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

Ugyanaz a platform, három különböző kialakítás: bemutatta tisztán elektromos meghajtású haszongépjármű-családját a Flexis, amelyet kifejezetten európai városi logisztikai feladatokra tervezett. Már meg is vannak az első ügyfelek.

A Flexis a Renault Group, Volvo Group és a CMA CGM által közösen alapított vegyesvállalat, amely az utolsó kilométeres kiszállítás forradalmasítását tűzte ki célul kompakt, fenntartható, összekapcsolt, intelligens elektromos autókkal. Ehhez egy kifejezetten villanyautókhoz fejlesztett gördeszka-padlólemezt terveztek, amelyre rugalmasan testreszabható, szoftver vezérelt okosjárműveket építenek a partnerek.

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

A villanyautó-család három tagból áll.

A Step-in Van egy közepes méretű furgon első tolóajtókkal és hátsó redőnyajtóval a rakodás optimalizálása érdekében – az első ilyen az európai piacon, teszi hozzá a Flexis. A furgon könnyű átjárást biztosít a pilótafülke és a raktér között, az 1,90 méteres belmagasságnak köszönhetően pedig az utasok kényelmesen, kiegyenesedve járhatnak a járműben.

A Cargo Van legfőbb jellemzője az átalakítható dobozos csomagtere, amely különböző méretben, moduláris megoldást kínál a felhasználóknak, így például hűtött raktérként is használható.

A Panel Van egy változatos feladatokra fejlesztett kisteherautó kiváló manőverezéssel és 1,9 méteres magassággal, hogy a mélygarázsokba és parkolóházakba is gond nélkül be tudjon hajtani.

Mindhárom járművet a logisztikai cégek igényei szerint tervezték, így alacsony padlómagassággal, testreszabható beltérrel, gyors töltéssel (80% kevesebb, mint 20 perc alatt) és a városi felhasználáshoz több, mint elegendő hatótávval (akár 450 km WLTP) ruházták fel őket. A járműveket kiváló ergonómiával tervezték, hogy növeljék a vezető biztonságát és biztosítsák a személygépkocsik kényelmét; például a vezetőülés olyan magasságban van elhelyezve, hogy csökkentse a vezető térdének igénybevételét.

A Flexis már 350 millió eurót fektetett a termékpaletta fejlesztésébe, és most 2025-ben az előgyártás fázisába lépett. A sorozatgyártás 2026 közepén indul a Renault Group franciaországi, sandouville-i gyárában. A villanyautókra már több ügyfél is bejelentkezett, az első példányokat a Colis Privé, a HIVED, és a DB Schenker kapja Franciaországban, az Egyesült Királyságban és Németországban. A Flexis úgy számol, hogy akár 15.000 járművére is lehet kereslet a következő három évben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás