Nagyobb akkumulátort kap a napelemes villanyautó

A megrendeléssel rendelkező ügyfeleinek egyöntetű kérésére nagyobb kapacitású akkumulátort szerel napelemes elektromos autójába a Sono Motors. A start-up vállalat elmondása szerint a vásárlók több mint 90%-a mondta azt egy felmérésben, hogy a Sionnak nagyobb hatótávolságra és gyorsabb töltésre van szüksége, így a korábban bejelentett 35 kWh kapacitás helyett 54 kWh energia fér majd el az akkumulátorban. A 255 km hatótávolság ezzel 305-re nő, az 50 kW töltési teljesítmény helyett pedig 75 kW áll a felhasználók rendelkezésére.

 

A Sono az eredetileg tervezett NMC cellák helyett LFP technológiát fog használni. Ennek a váltásnak az előnyei közé sorolja a nagyobb biztonságot, a hosszabb élettartamot (3000 ciklus, vagy 900.000 km), ráadásul az LFP (lítium-vas-foszfát) cellák egyáltalán nem tartalmaznak kobaltot, nikkelt, és mangánt. Az olcsóbb akkutechnológiára való átállással a cég úgy tudja növelni az aksi kapacitását, hogy a vételár Németországban változatlanul bruttó 25.500 euró marad.

A Sion különlegessége, hogy karosszériájába napelemeket integráltak a fejlesztők, így ideális esetben tölteni sem kell az autót. A cég állítása szerint egy hét alatt átlagosan 112 kilométernyi hatótávot vehet fel az autó a napenergiából, de extrém esetben akár a 245 km sem lehetetlen. A foglalót ezidáig több mint 13 ezren fizették ki az autóra, amiknek a gyártása a cég ígérete szerint valamikor 2022-ben indul majd.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.