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
auto
2024. 04. 20. szombat

A megrendeléssel rendelkező ügyfeleinek egyöntetű kérésére nagyobb kapacitású akkumulátort szerel napelemes elektromos autójába a Sono Motors. A start-up vállalat elmondása szerint a vásárlók több mint 90%-a mondta azt egy felmérésben, hogy a Sionnak nagyobb hatótávolságra és gyorsabb töltésre van szüksége, így a korábban bejelentett 35 kWh kapacitás helyett 54 kWh energia fér majd el az akkumulátorban. A 255 km hatótávolság ezzel 305-re nő, az 50 kW töltési teljesítmény helyett pedig 75 kW áll a felhasználók rendelkezésére.

Leleplezték a Sono Sion napelemes autót

 

A Sono az eredetileg tervezett NMC cellák helyett LFP technológiát fog használni. Ennek a váltásnak az előnyei közé sorolja a nagyobb biztonságot, a hosszabb élettartamot (3000 ciklus, vagy 900.000 km), ráadásul az LFP (lítium-vas-foszfát) cellák egyáltalán nem tartalmaznak kobaltot, nikkelt, és mangánt. Az olcsóbb akkutechnológiára való átállással a cég úgy tudja növelni az aksi kapacitását, hogy a vételár Németországban változatlanul bruttó 25.500 euró marad.

A Sion különlegessége, hogy karosszériájába napelemeket integráltak a fejlesztők, így ideális esetben tölteni sem kell az autót. A cég állítása szerint egy hét alatt átlagosan 112 kilométernyi hatótávot vehet fel az autó a napenergiából, de extrém esetben akár a 245 km sem lehetetlen. A foglalót ezidáig több mint 13 ezren fizették ki az autóra, amiknek a gyártása a cég ígérete szerint valamikor 2022-ben indul majd.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.