A Mercedes-Benz jelenleg a világ egyik legnagyobb kínálatát tartja fenn plug-in hibrid, azaz külső forrásból konnektoron keresztül tölthető hibrid meghajtású személyautókból, mely technológiára sokan egy átmeneti megoldásként, illetve ahogy mondani szoktuk, „kapudrogként” tekintenek a tisztán elektromos autók felé. Népszerűségüket annak köszönhetik, hogy a tiszta, elektromosságot fogyasztó üzemmód mellett jelen van a belsőégésű motor is, amely a nagyobb távolságú utazások során biztonságot jelent a villanyautózásban kevésbé jártas tulajdonosoknak. Mercedes-Benz S osztály PHEV Ám éppen ez a kettősség jelenti a plug-in hibridek hátrányát is, hiszen a kétfajta hajtásrendszer összetettebbé és drágábbá teszi az autók fejlesztését és gyártását a kizárólag akkumulátorral és villanymotorral működő modellekhez képest – mondta el a Mercedes-Benz anyavállalataként működő Daimler fejlesztési igazgatója, Markus Schäfer. A német járműgyártó csoport ezért a müncheni IAA Mobility 2021 rendezvényen bejelentette, hogy felhagy a technológia további fejlesztésével. Mindez persze nem teljesen meglepő annak tudatában, hogy a Daimler 2030-ra tisztán elektromos gyártó lenne – ahol ezt a piac fejlettsége megengedi, teszik hozzá –, tehát nemcsak a hagyományos meghajtású járművek, hanem minden belsőégésű motoros technológia kivezetése ki van tűzve célul. A Daimler PHEV hajtásának legújabb generációja ráadásul éppen nemrég került piacra: a vadonatúj Mercedes-Benz C osztály és S osztály konnektoros hibrid típusa már akár 100 kilométert is elmegy elektromosan. Schäfer hozzáteszi, hogy a már megvalósított befektetéseket kihasználják, azaz még közel sem ért véget a PHEV-korszak a Mercinél, de újabb fejlesztésekre már nem fordítanak több pénzt. 2030-tól már csak villanyautót gyártana a Mercedes Az autóipar egyik piacvezető alkatrész-beszállítójánál, a ZF-nél optimistán tekintenek a konnektoros hibridek jövőjére, szerintük bizonyos piacokon még jóval 2030 után is meghatározó technológiaként vállalnak szerepet a közlekedés elektromosításában, és tisztán villanyos hatótávolságuk jóval 100 km fölé fog emelkedni. A kínai Wey Coffee 01 például, mely az IAA 2021-en mutatkozott be az európai közönség előtt, a gyártó állítása szerint 150 kilométeres elektromos hatótávolsággal érkezik kontinensünkre. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!