PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A Cupra több, elektromobilitással kapcsolatos bejelentéssel és bemutatóval is készült az idei IAA Mobility 2021-es kiállításra. A Volkswagen Csoporthoz tartozó, a Seatból 2018-ban kivált spanyol márka igazgatói elárulták, hogy a Volkswagen zwickaui gyárában megkezdődött a cég legelső saját tisztán elektromos meghajtású modelljének gyártása. A Born nevet viselő, MEB padlólemezes ferdehátúból jelenleg az első darabok készülnek, forgalmazása novemberben kezdődik.

A Cupra ambíciói közé tartozik, hogy 2030-ra tisztán elektromos márkává váljon. Hogy ez megvalósulhat-e, az az elektromos autók elfogadottságán, és az európai töltőhálózat fejlődésén múlik, amit az elkövetkezendő években folyamatosan figyelni fognak a spanyolok.

Ami az elektromos modellkínálatot illeti, a jelenlegi stratégiában láthatunk egy hároméves szünetet, hiszen a Born után a Tavascan SUV kerül piacra 2024-ben. Utána viszont már nem kell sokat várni a következő villanyautóra, merthogy 2025-ben a Volkswagen Group három márkájának portfóliója is bővül egy városi kisautóval. A VW esetében ezt az ID. Life koncepció vetíti előre, a Cupra viszont egy jóval vadabb tanulmányt, az UrbanRebelt mutatta meg a közönségnek, jelezve a sportosság irányát a tervezés folyamán.

Iszonyat vad a Cupra kisautója

A Cupra egy másik premier helyszínéül is a müncheni kiállítást választotta: a Tavascan Extreme E Concept részben az Extreme E elektromos versenysorozat iránti elköteleződést nyomatékosítja, másrészt pedig betekintést nyújt az utcai Tavascan dizájnnyelvezetébe.

A tanulmány azt a formavilágot képviseli, amely a versenyszéria legelső, jelenlegi évadjának autóit jellemzi, de számos elemén változtattak a tervezők. A karosszériaszerkezet 3D-nyomtatású részekből épül fel, amelyek legyártása mindössze 6 órát vesz igénybe, emellett pedig a szénszálas komponenseket természetes alapú, lenszálassal helyettesítették.

Az off-road versenyautó nem csupán egy bemutatódarab, hanem a jelenleg versenyző e-CUPRA ABT XE1-et fogja leváltani az Extreme E következő szezonjában.

A Cupra a héten megnyitotta müncheni bemutatótermét is, amelyet Milánó, Madrid, Rotterdam, Lisszabon, és Berlin fog követni.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.