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
auto
2024. 06. 13. csütörtök

100 kilométert is elmegy elektromosan az új hibrid Mercedes

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

A C osztály számos autóvásárló számára jelenti a belépőt a prémium szegmensbe, és ez az eladásokon is látszik: a 2014-ben bevezetett negyedik generációjának szedánjából és kombijából világszerte több mint 2,5 millió darabot tudott eladni a Mercedes-Benz, és ezzel a márka legkelendőbb modellcsaládjává nőtte ki magát. A tegnapi világpremier nemcsak az ötödik generációjába léptette a középkategóriás C osztályt, jelentős fejlesztéseket és újdonságokat bevezetve a kínálatba (pl. megújult dizájnt, új vezetéstámogató rendszereket, az MBUX rendszer legfrissebb változatát stb.), hanem a német vállalatot is egy lépéssel beljebb taszította az elektromobilitás kapujában, miután egy igencsak nagy váltásnak lehetünk szemtanúi a meghajtás-változatok terén: ez az első Mercedes, mely belsőégésű motoros létére nem készül teljesen hagyományos meghajtással.

Nem kell azonnal nagy dolgokra gondolni, továbbra is ott dolgozik a motorháztető alatt a benzinnel, illetve gázolajjal táplálkozó erőforrás, ám valamennyi típusnál beszerelt hozzá egy 48V-os elektromos indítógenerátort (ISG) a gyártó, amely alacsony sebességnél segít a hajtásban. Így tulajdonképpen enyhe hibridként működik az autó, a Mercedes elmondása szerint ez a megoldás jócskán vissza tudja fogni üzemanyag-fogyasztást, és a simább futáshoz is hozzájárul, merthogy szinte észrevehetetlenné teszi az elindulást és megállást.

Ennél azért kicsivel magasabbra is felkapaszkodott a vállalat a hibridizáció lépcsőjén, és egy korábbinál vonzóbb elektromos képességekkel rendelkező plug-in hibrid rendszert is beszerelt az új C osztályba. A konnektoros típust az M 254 négyhengeres benzinmotor 2 literes változata mozgatja hagyományos üzemmódban, de ha el akarjuk kerülni a károsanyag-kibocsátást, akkor egy 95 kW (129 LE) teljesítményű villanymotor veszi át az irányítást tőle, 440 Nm azonnal elérhető nyomatékkal. (Később érkezik dízelmotoros plug-in hibrid variáns is.) A tisztán elektromos hajtás egészen 140 km/h-ig elérhető.

A házon belül fejlesztett magas feszültségű akkumulátor 96 darab zacskós cellából épül fel, összesen 25,4 kWh kapacitással (ami majdnem a kétszerese a korábbinak). Ez egy egészen kiemelkedő elektromos hatótávot ad az autónak, az új C osztály PHEV akár 100 kilométert is megtehet egy töltéssel a WLTP szabvány szerint. A 11 kW-os fedélzeti töltő az alapfelszereltség része (bizonyos piacokon), de a jármű opcionálisan DC töltésre is képes, mégpedig legfeljebb 55 kW teljesítménnyel. Így a teljes feltöltés ideális körülmények között fél órát vesz igénybe.

Az akkumulátor kapcsán fontos újdonság az elhelyezése, amelyet a korábbi generációs plug-in hibrid típussal ellentétben már meg tudott oldani úgy a gyártó, hogy ne okozzon zavaró akadályt a csomagtérben. Ez különösen a kombi változatnál észrevehető, ahol a csomagtér padlózatának hossza 63 mm-rel megnőtt (1043 mm-re).

Az új C osztályt Brémában, Pekingben, és a dél-afrikai East Londonban fogják gyártani. Németországban március 30-tól rendelhető, a kiszállítás pedig nyáron kezdődik. A plug-in hibrid változat valamivel később érkezik a kereskedésekbe, ennél pontosabb időpontot nem adott meg a gyártó.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.