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 Világszerte egyre nagyobb igény mutatkozik a városi tömegközlekedés elektromosítására, s ennek érdekében a legszennyezettebb levegőjű nagyvárosok sorra cserélik le dízeles meghajtású autóbuszaikat elektromosra. Az egyik vezető buszgyártó, a Daimler Buses most bejelentette, hogy a városi buszok szegmensében 2030-tól már nem is fog belsőégésű motorral szerelt járművet értékesíteni Európában. Forrás: Mercedes-Benz A vállalat célja, hogy 2030-ra valamennyi szegmensben kínáljon helyi károsanyag-kibocsátású járműveket, amelyek akkumulátoros elektromos hajtásra, vagy üzemanyagcellás technológiára támaszkodnak. Európában ekkorra már csak zéró emissziós városi buszokat kíván értékesíteni a Daimler Buses, 2039-re pedig szegmenstől függetlenül csak kibocsátásmentes buszokkal látja el európai vásárlóit. „2030-ig minden szegmensünkben helyileg CO2-semleges hajtásláncokat szeretnénk kínálni a legfontosabb piacainkon, ezért egyértelmű kötelezettséget vállalunk: legkésőbb 2030-tól Európában csak CO2-semleges új járműveket kínálunk a városi buszok szegmensében, és nem fektetünk be az Euro VII technológiába. Fejlesztési erőfeszítéseinket teljes mértékben a zéró károsanyag-kibocsátású és teljesen elektromos meghajtású eCitaróra összpontosítjuk” – fogalmazott Till Oberwörder, a Daimler Buses igazgatója. Az ezen célkitűzések felé vezető úton már 2023-ban egy fontos állomáshoz érkezik a cég, amikor is az akkumulátoros elektromos hajtással kínált eCitaro városi modelljét hidrogén-üzemanyagcellás hatótávnövelővel szereli fel. A jármű hatótávolsága ezzel körülbelül 400 kilométerre növekszik (csuklós busz esetén 350 km-re), és az üzemeltetők által elvárt feladatokra közel 100%-ban alkalmas lesz – írják a németek. A Mercedes-Benz eCitaro Range Extender a Toyota Motor Europe TFCM2-F-60 típusú, tetőre szerelhető, 60 kW teljesítményű üzemanyagcella-modulját alkalmazza majd, amely 350 bar nyomáson tárolt hidrogéngázból termel energiát a busznak. Mercedes-Benz eCitaro G Range Extender. Forrás: Mercedes-Benz A hidrogénnel hatótávnövelt busz már egy új generációs akkumulátorral fog megérkezni, amelyben a lítium-ion akkucella kapacitása ugyanakkora tömeg mellett 50%-kal magasabb a jelenleginél. Ezt a fejlesztést az akkumulátoros elektromos buszok is megkapják 2022 végén. Az eCitarót még az üzemanyagcellás hatótávnövelővel is városi használatra szánja a Daimler Buses, első elektromos intercity buszát 2025-ben tervezi piacra dobni. Jelenleg több mint 600 Mercedes-Benz eCitaro fut az utakon Európa-szerte. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!