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 Világszerte egyre nagyobb igény mutatkozik a városi tömegközlekedés elektromosítására, s ennek érdekében a legszennyezettebb levegőjű nagyvárosok sorra cserélik le dízeles meghajtású autóbuszaikat elektromosra. Az egyik vezető buszgyártó, a Daimler Buses most bejelentette, hogy a városi buszok szegmensében 2030-tól már nem is fog belsőégésű motorral szerelt járművet értékesíteni Európában. Forrás: Mercedes-Benz A vállalat célja, hogy 2030-ra valamennyi szegmensben kínáljon helyi károsanyag-kibocsátású járműveket, amelyek akkumulátoros elektromos hajtásra, vagy üzemanyagcellás technológiára támaszkodnak. Európában ekkorra már csak zéró emissziós városi buszokat kíván értékesíteni a Daimler Buses, 2039-re pedig szegmenstől függetlenül csak kibocsátásmentes buszokkal látja el európai vásárlóit. „2030-ig minden szegmensünkben helyileg CO2-semleges hajtásláncokat szeretnénk kínálni a legfontosabb piacainkon, ezért egyértelmű kötelezettséget vállalunk: legkésőbb 2030-tól Európában csak CO2-semleges új járműveket kínálunk a városi buszok szegmensében, és nem fektetünk be az Euro VII technológiába. Fejlesztési erőfeszítéseinket teljes mértékben a zéró károsanyag-kibocsátású és teljesen elektromos meghajtású eCitaróra összpontosítjuk” – fogalmazott Till Oberwörder, a Daimler Buses igazgatója. Az ezen célkitűzések felé vezető úton már 2023-ban egy fontos állomáshoz érkezik a cég, amikor is az akkumulátoros elektromos hajtással kínált eCitaro városi modelljét hidrogén-üzemanyagcellás hatótávnövelővel szereli fel. A jármű hatótávolsága ezzel körülbelül 400 kilométerre növekszik (csuklós busz esetén 350 km-re), és az üzemeltetők által elvárt feladatokra közel 100%-ban alkalmas lesz – írják a németek. A Mercedes-Benz eCitaro Range Extender a Toyota Motor Europe TFCM2-F-60 típusú, tetőre szerelhető, 60 kW teljesítményű üzemanyagcella-modulját alkalmazza majd, amely 350 bar nyomáson tárolt hidrogéngázból termel energiát a busznak. Mercedes-Benz eCitaro G Range Extender. Forrás: Mercedes-Benz A hidrogénnel hatótávnövelt busz már egy új generációs akkumulátorral fog megérkezni, amelyben a lítium-ion akkucella kapacitása ugyanakkora tömeg mellett 50%-kal magasabb a jelenleginél. Ezt a fejlesztést az akkumulátoros elektromos buszok is megkapják 2022 végén. Az eCitarót még az üzemanyagcellás hatótávnövelővel is városi használatra szánja a Daimler Buses, első elektromos intercity buszát 2025-ben tervezi piacra dobni. Jelenleg több mint 600 Mercedes-Benz eCitaro fut az utakon Európa-szerte. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!