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 Miközben az autógyártást globális chiphiány, és az ukrajnai beszállítók termelésének leállásából fakadó alkatrészhiány akadályozta, a kereslet továbbra is robusztus maradt, aminek következtében a Volkswagen Csoportnál annyi megrendelés halmozódott fel elektromos autókra, amely az egész idei gyártási kapacitást felemészti. A The Financial Times beszámolójában Herbert Diess vezérigazgatót idézi, aki elmondta, hogy a vállalatcsoport Európában és az Egyesült Államokban gyakorlatilag teljesen kifogyott villanyautókból, így aki most adja le a rendelést valamely elektromos modellre, az 2023 előtt már nem fogja tudni átvenni az autóját. Elfogyott az ID.3, hamarosan ID.4 sem lesz már 2022-ben A Volkswagen Csoport az idei év első negyedévében összesen 99.100 elektromos autót adott el világszerte. Míg azonban az európai gyártást alkatrészhiány miatt hosszú hetekre le kellett állítani, a megrendelések folyamatosan érkeztek: csak Nyugat-Európában állítólag mintegy 300.000 rendelést kell teljesítenie a cégcsoportnak. Kínában sincs sok ok az optimizmusra, itt a koronavírus miatti lezárások akadályozzák a termelést – az ázsiai országban csak 28.800 elektromos autót adott el a VW Csoport az első negyedévben, holott év végére 140.000 darab a célkitűzés. A csoport legnépszerűbb modellje egyébként a Volkswagen ID.4 volt 30.300 átadott példánnyal, de Diess hozzáteszi, hogy az Audi és a Škoda modelljeit is rendkívül jól fogadták a vásárlók a piacokon. A Volkswagen márka 53.400 személyautót adott el, az Audi 24.200 darabot, a Škoda 8800-at, a Seat/Cupra 2200 villanyautót értékesített, a Porsche Taycan családjából 9500 fogyott, a maradékon pedig a Volkswagen haszongépjárművek és MAN teherautók osztoznak. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!