Volkswagen: gyakorlatilag kifogytunk elektromos autókból
Miközben az autógyártást globális chiphiány, és az ukrajnai beszállítók termelésének leállásából fakadó alkatrészhiány akadályozta, a kereslet továbbra is robusztus maradt, aminek következtében a Volkswagen Csoportnál annyi megrendelés halmozódott fel elektromos autókra, amely az egész idei gyártási kapacitást felemészti. A The Financial Times beszámolójában Herbert Diess vezérigazgatót idézi, aki elmondta, hogy a vállalatcsoport Európában és az Egyesült Államokban gyakorlatilag teljesen kifogyott villanyautókból, így aki most adja le a rendelést valamely elektromos modellre, az 2023 előtt már nem fogja tudni átvenni az autóját.
A Volkswagen Csoport az idei év első negyedévében összesen 99.100 elektromos autót adott el világszerte. Míg azonban az európai gyártást alkatrészhiány miatt hosszú hetekre le kellett állítani, a megrendelések folyamatosan érkeztek: csak Nyugat-Európában állítólag mintegy 300.000 rendelést kell teljesítenie a cégcsoportnak. Kínában sincs sok ok az optimizmusra, itt a koronavírus miatti lezárások akadályozzák a termelést – az ázsiai országban csak 28.800 elektromos autót adott el a VW Csoport az első negyedévben, holott év végére 140.000 darab a célkitűzés.
A csoport legnépszerűbb modellje egyébként a Volkswagen ID.4 volt 30.300 átadott példánnyal, de Diess hozzáteszi, hogy az Audi és a Škoda modelljeit is rendkívül jól fogadták a vásárlók a piacokon. A Volkswagen márka 53.400 személyautót adott el, az Audi 24.200 darabot, a Škoda 8800-at, a Seat/Cupra 2200 villanyautót értékesített, a Porsche Taycan családjából 9500 fogyott, a maradékon pedig a Volkswagen haszongépjárművek és MAN teherautók osztoznak.