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
auto

Lefaragtak 37 percet a Mustang Mach-E töltési idejéből

elektromos autó

Új fejlesztésekkel szolgál a Mustang Mach-E vásárlóinak a Ford. A frissítés nem tartalmaz tömegek számára hasznos, drámai változásokat, azonban olyan javítások érkeznek vele, amelyeket a vásárlók kértek az autógyártótól.

Az egyik ilyen a töltési idő csökkentése, amelyből valójában csak azok profitálnak, akik 80%-os töltöttség fölött még mindig a DC töltőoszlopon lógnak villanyautójukkal. Köztudott, hogy ebben a tartományban a töltési teljesítmény jelentősen lecsökken, így az akkumulátor állapotának megóvása mellett az időhatékonyság érdekében sem érdemes a teli töltésre várni.

A Mustang Mach-E esetében a szokásosnál is keményebb teljesítményzuhanást tapasztalhattak a vásárlók, hiszen 80% környékén szoftveresen körülbelül 14 kW-ra korlátozódott a töltés. A frissítéssel ezen változtatott a Ford, és bár a pontos részleteket nem tette közzé, közleményében arról számol be, hogy a 80 és 90 százalék közötti töltési idő 52 percről 15 percre csökkent. A töltési görbe szakadékát megszüntető frissítés az Egyesült Államokban már tavaly év végén megjelent, erről ebben a cikkben számoltunk be.

Frissítéssel gyorsul a Mustang Mach-E töltése

Nőtt a fékezett vontatási kapacitás is az Extended Range változatokon, a korábbi 750 helyett 1000 kg-ot húzhat maga után a jármű. Az electrive.com hírportálnak nyilatkozó szóvivő szerint szoftveres változtatásról van szó, és nincs szükség semmilyen hardveres módosításra, így a fejlesztésből a már kiszállított elektromos autók tulajdonosai is profitálhatnak. A javítások közé tartozik továbbá az egypedálos vezetési funkció újrakalibrálása a még egyenletesebb teljesítmény érdekében alacsonyabb sebességnél.

Forrás: Ford

A Ford büszkén teszi hozzá, hogy az immár több mint egy éve az európai piacon lévő Mach-E vásárlóinak körülbelül 88%-a más autómárkáról váltott az elektromos Ford sportterepjáróra.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.