Manapság már nem kihívás egész Magyarországot átívelő, vagy akár országhatárokat átszelő hosszú utakra elindulni tisztán elektromos autóval a lemerüléstől való félelem nélkül. Ez egyrészt az elérhető nyilvános töltőhálózat fejlődésének, másrészt pedig a villanyautók töltési sebességének és hatótávolságának növekedésének köszönhető – már szép számmal találunk olyan autómodelleket a gyártók kínálatában, amelyek több száz kilométert is leküzdenek egy teli akkuval, majd mindössze egy rövid töltési szünet után tudják folytatni az utat. Megszivattam magam: 2000 kilométer villanyautóval 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 10 évvel ezelőtt még koránt sem tartott itt az elektromobilitás, de volt, akit ez sem tudott megállítani a villanyautózásban. 2012. május 11-én, azaz pontosan 10 évvel ezelőtt indult el Föld körüli útjára egy első generációs Tesla Roadster volánja mögött Rafael De Mestre, aki nemcsak szembeszállt a hatótávparaként ismert jelenséggel, hanem világszerte szét is kürtölte azt az üzenetet, hogy ez lehetséges. A 127 napos kalandból mára egy négyévente ismétlődő környezetvédelmi program lett, amely az elektromobilitás fontosságának terjesztésén túl faültetésekkel is hozzájárul a tisztább levegőhöz. Forrás: 80 eDays Rafael De Mestre Föld körüli kirándulása természetesen nem volt zökkenőmentes: sivatagi homokviharok, 53°C-os hőség, rossz minőségű utak, baleset, és persze a villanyautósoknak szánt nyilvános töltőpontok hiánya is nehezítette az utat, miközben a bürokrácia sem kedvezett a férfinek – útját megszakítva többször is Németországba kellett repülnie papírmunkát intézni. Forrás: 80 eDays De Mestre összesen 28.282 kilométert tett meg a Roadsterrel a több mint négy hónapos túra alatt. A Föld körüli utat 2016-ban megismételte, akkor már egy Tesla Model S-sel, és 10 másik csapattal, és a 2023 elején induló következő fordulóban is volán mögé fog ülni. Akkor összesen 40.000 kilométert kell majd leküzdeniük a résztvevőknek 80 nap leforgása alatt. Újra világ körüli útra indulnak a villanyautósok Aki szeretne belevágni egy ilyen kalandba, még van esélye jelentkezni, ugyanis egyelőre négy csapat alakult meg a szervezők által megengedett nyolcból. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!