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
auto
2024. 07. 27. szombat

Kiváló hónapot zárt a Hyundai Motor Company a magyar autópiacon. A dél-koreai autógyártó vállalat az áprilisi értékesítéseivel 3,1%-os piaci részesedést ért el hazánkban, de ami ennél is fontosabb, hogy az elektromos autók magyarországi piacán 10,75%-os részesedést tudott megkaparintani, ami 7,33 százalékkal magasabb, mint 2021 ugyanezen időszakában. Ez azt jelenti, hogy áprilisban körülbelül minden tizedik Magyarországon vásárolt elektromos autó a Hyundai emblémáját viselte, s ezzel a cég a második helyet szerezte meg a villanyautót értékesítő autógyártók között.

A Hyundai és a Genesis felgyorsítja az elektrifikációt

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

Az, hogy a villanyautók terén ennyivel magasabb a cég részesedése, mint a teljes piacon, jól mutatja az óriási keresletet a Hyundai környezetbarát hajtásláncú modelljei felé. A vállalat kínálatában jelenleg három, tisztán elektromos meghajtású modellt találunk: az IONIQ Electric, a Hyundai Kona Electric, valamint az IONIQ 5 modellt, ez utóbbit idén áprilisban a 2022-es Világ Év Autójának választották.

2630 kilométeres hétvége egy Hyundai Ioniq 5-tel

Habár a magyar autópiacon remekül teljesített a Hyundai Motor Company, a globális értékesítés és a koreai piacon való szereplés már kevésbé pozitív képet mutat. Az elhúzódó alkatrészhiány és a nyersanyagok árának ingadozásának kedvezőtlen hatásait a dél-koreaiak sem tudták elkerülni: világszerte 308.788 gépkocsit értékesítettek, ami 11,6 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában, Koreában pedig 15,4 százalékos visszaesést szenvedtek el. A Koreán kívüli piacokon tavaly áprilishoz képest 10,6 százalékot csökkent az értékesítés, de Európában, Dél-Amerikában, valamint az ázsiai és csendes-óceáni régióban a geopolitikai események és a kínai nagyvárosokban elrendelt lezárások ellenére is növekedtek az eladások.

A Hyundai hozzáteszi, hogy a külső tényezők az üzletmenetre gyakorolt kedvezőtlen hatásait a szabadidőjárművek iránti robusztus kereslet, illetve a Genesis márka prémium termékeinek népszerűsége segített minimalizálni.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.