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
auto
2024. 04. 20. szombat

Kiváló hónapot zárt a Hyundai Motor Company a magyar autópiacon. A dél-koreai autógyártó vállalat az áprilisi értékesítéseivel 3,1%-os piaci részesedést ért el hazánkban, de ami ennél is fontosabb, hogy az elektromos autók magyarországi piacán 10,75%-os részesedést tudott megkaparintani, ami 7,33 százalékkal magasabb, mint 2021 ugyanezen időszakában. Ez azt jelenti, hogy áprilisban körülbelül minden tizedik Magyarországon vásárolt elektromos autó a Hyundai emblémáját viselte, s ezzel a cég a második helyet szerezte meg a villanyautót értékesítő autógyártók között.

A Hyundai és a Genesis felgyorsítja az elektrifikációt

Az, hogy a villanyautók terén ennyivel magasabb a cég részesedése, mint a teljes piacon, jól mutatja az óriási keresletet a Hyundai környezetbarát hajtásláncú modelljei felé. A vállalat kínálatában jelenleg három, tisztán elektromos meghajtású modellt találunk: az IONIQ Electric, a Hyundai Kona Electric, valamint az IONIQ 5 modellt, ez utóbbit idén áprilisban a 2022-es Világ Év Autójának választották.

2630 kilométeres hétvége egy Hyundai Ioniq 5-tel

Habár a magyar autópiacon remekül teljesített a Hyundai Motor Company, a globális értékesítés és a koreai piacon való szereplés már kevésbé pozitív képet mutat. Az elhúzódó alkatrészhiány és a nyersanyagok árának ingadozásának kedvezőtlen hatásait a dél-koreaiak sem tudták elkerülni: világszerte 308.788 gépkocsit értékesítettek, ami 11,6 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában, Koreában pedig 15,4 százalékos visszaesést szenvedtek el. A Koreán kívüli piacokon tavaly áprilishoz képest 10,6 százalékot csökkent az értékesítés, de Európában, Dél-Amerikában, valamint az ázsiai és csendes-óceáni régióban a geopolitikai események és a kínai nagyvárosokban elrendelt lezárások ellenére is növekedtek az eladások.

A Hyundai hozzáteszi, hogy a külső tényezők az üzletmenetre gyakorolt kedvezőtlen hatásait a szabadidőjárművek iránti robusztus kereslet, illetve a Genesis márka prémium termékeinek népszerűsége segített minimalizálni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.