PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 23. kedd

Újabb leállás Sanghajban – akadozik az ellátási lánc

elektromos autó

Alighogy újraindult a gyártás, máris alkatrészellátási problémákba ütköztek.

Közben megérkeztek a hivatalos gyártási adatok is a csonka áprilisra.

Nem így tervezték

A kínai ipar központját sújtó koronavírus lezárások után április 19-én indult újra a Tesla sanghaji gyára, és az eredeti tervek szerint május közepére már a COVID előtti teljesítményen, vagy afelett lennének.

A hivatalos kínai gyártási adatokat tegnap tették közzé, és eszerint áprilisban – 12 nap alatt – 10.757 autó készült az üzemben. Összehasonlításképp, az előző három hónapban rendre 60-65 ezer kocsit gyártottak.

A Reuters azonban most arról számolt be, hogy nemhogy növelni nem tudták a gyártási darabszámot, de egy alkatrész átmeneti hiánya miatt kedden csak 200 autó készülhetett. Állítólag egy a cégen belüli üzenetet mutatott meg nekik valaki, és ezért ennyire naprakészek.

Megerősítés

Az Apple hírforrásként jól ismert tajvani elemző, Ming-Chi Kuo is megszólalt a témában, ugyanis a beszállító láncokban lévő forrásai megerősítették az értesülést.

Eszerint az újranyitás óta nehézkes a gyártás az alkatrészellátás és egyéb logisztikai problémák miatt. Forrásai szerint a termelés újbóli leállása, vagy belassulása csak átmeneti, ezért Sanghaj még nem adta át a megrendelések teljesítését Fremontnak.

Az elemző azt is hozzátette, hogy, ha a problémák megoldódnak, a gyár kész a szokásos óránkénti 80-85 autós gyártási ütemet 110-120-ra emelni, hogy mielőbb teljesítsék a feltorlódott megrendeléseket.

Ugyanakkor forrásai nem tartják valószínűleg, hogy a gyár május közepére visszatér a COVID előtti termelési szintre, ez szerintük júniusban történhet majd meg.

Késni fognak Teslák, de igyekeznek behozni a lemaradást

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.