Robottöltők kerülhetnek az autópályák mellé
Konzorcium alakult Németországban az automata elektromosautó-töltők elterjedésének támogatására, olyan tagokkal, mint például az IONITY, a Porsche, BMW, Ford, Mercedes-Benz, és TÜV Süd. Az együttműködés a Robotic Charging Infrastructure Ecosystem, röviden ROCIN-ECO nevet viseli, és célja, hogy szabványosítsa a robottöltést, valamint kísérleti projektekkel mérje fel a töltési megoldásban rejlő lehetőségeket. A konzorcium olyan ökoszisztémát szeretne kidolgozni, amelyet bármely autógyártó és töltőgyártó implementálhat, beleértve a robotikus töltőkart, amely önállóan megtalálja a töltőcsatlakozót, és az automatikusan nyíló töltőcsatlakozó-fedelet.
A Rocsys, mely automata töltőállomások fejlesztésével foglalkozik, és szintén a konzorcium tagja, közleményében azt írja, hogy a partnerek közös víziója, hogy az európai autópályák menti töltőállomásokon helyszínenként egy vagy több robottöltési lehetőséget hozzanak létre, amelyek 15-30 perc alatt teljes töltést kínálnak. Véleményük szerint a robottöltők kényelmesebbé teszik a töltési folyamatot és megkönnyítik a villanyautózást a fizikailag korlátozott autósok számára. Ezen felül arra számítanak, hogy a töltőállomások üzemeltetői számára akár 20%-kal is jobb megtérülést is eredményezhet az, hogy az automata töltéssel kiiktatják az üresjárati időt az autók töltése között.
Jelenleg világszerte több olyan projekt fut, amely robottöltők fejlesztésére fókuszál. Legutóbb a Ford mutatott be ilyet, de a Siemens terveiről is beszámoltunk.