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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ilyen töltővel könnyítené a villanyautósok életét a Siemens

Senki számára sem titok, hogy az elektromos autók terjedésének egyik legmeghatározóbb feltétele a töltőhálózat fejlesztése. Az autósok villámgyors töltésre alkalmas berendezéseket akarnak, amelyek megbízhatóan működnek, és szeretnék, ha bármerre mennek, hatótávpara nélkül tudjanak találni elérhető töltőpontot. Azt általában nem szoktuk a töltők iránt megfogalmazott elvárások között hallani, hogy automatizáltak legyenek, és az autósok helyett végezzék el a kábel csatlakoztatását, és mégis, számos töltőgyártó dolgozik robottöltőn.

Teljesen automata robottöltő-állomást mutatott be az Innogy

Persze nem azért, hogy a lusta villanyautósoknak ki se kelljen szállniuk a kocsiból – noha esőben, hidegben ez is egy fontos szempont lehet –, hanem például azért, mert az önvezető autók forradalmának küszöbén állunk, és bizony eljön az idő, amikor nem lesz ott az ember, hogy bedugja a töltőfejet a csatlakozóba. Ráadásul a kábelekkel való birkózás már most is nehézséget jelenthet a mozgássérülteknek, senki sem szeretné összekoszolni sem magát, és persze a vastag kábelek emelgetése sem egyszerű mutatvány, főleg akkor, ha a nagyobb teljesítménnyel még nehezebbé válnak.

A Siemens egyike azoknak a vállalatoknak, melyek teljesen önállóan működő töltőállomás fejlesztésbe kezdtek. A Siemens Autonomous Charging System, melyet a szeptemberi IAA rendezvényen is kiállítottak a németek, akár 300 kW leadására is képes, de a mérnökök dolgoznak rajta, hogy a jövőben elérjék az egy megawattos teljesítményt. A rendszer vezérlője képes felismerni a jármű portját még sötétben, esőben, hóban vagy akár ködben is, és az sem okoz neki gondot, ha az autó nem teljesen pontosan állt be a parkolóhelyre.

Robottöltőjének valós körülmények közötti tesztelését és fejlesztését a Siemens az Einride AB segítségével végzi, amely sofőr nélküli tehergépjárműveken dolgozik. Ilyen masinákat a Lidl is szolgálatba állít. Hogy mikor kerülhet kereskedelmi forgalomba az autonóm töltőállomás, azt egyelőre nem árulták el a felek.

Elektromos és önvezető kamionokra vált a Lidl

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.