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
auto
2024. 04. 23. kedd

2200 lóerőt pakolna a szupersportautók alá a Williams

elektromos autó

A Williams Advanced Engineering a világ egyik legnagyobb szakértelemmel rendelkező vállalata nagy teljesítményű, elektromos hajtásláncok terén, és már számos zéró kibocsátású hipersportautó megvalósításában vett részt. Most elhatározták, hogy kész megoldással segítik azokat a start-upokat és autógyártó óriásokat, akik gyorsabban és olcsóbban akarnak piacra dobni egy terméket, mintha maguk végeznék a fejlesztést.

A cég a napokban mutatta be az EVR névre keresztelt járműplatformot ultramagas teljesítményű hipersportautókhoz. Az elektromos padlólemez számos hiperautó-konfigurációt támogat, a csak versenypályára szabott járművektől kezdve a közúti modellekig, a nyitott tetős kialakítástól a fixtetős GT formáig.

A korszerű 85 kWh-s akkumulátorral és 1650 kW-os (2213 lóerős) csúcsteljesítménnyel az EVR 2 másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsulást és 400 km/h-nál is nagyobb végsebességet tesz lehetővé 1800 kg-nál kisebb járműtömeg mellett, valamint 20 percnél gyorsabb feltöltést és 450 km-t meghaladó hatótávolságot. Az összkerékhajtás és a hátsókerékhajtás több e-motor konfiguráción keresztül támogatott.

Habár erről nem tesz említést a WAE közleménye, a bejelentett specifikációkból kiindulva szinte biztos, hogy az áprilisban bemutatott DEUS Vayanne hiperautóban ez az EVR architektúra dolgozik. A bécsi autógyártó cég 2025-re dobná piacra a mindössze 99 példányban tervezett sportkocsit.

2200 lóerős hiperautót mutattak be New Yorkban

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.