A Williams Advanced Engineering a világ egyik legnagyobb szakértelemmel rendelkező vállalata nagy teljesítményű, elektromos hajtásláncok terén, és már számos zéró kibocsátású hipersportautó megvalósításában vett részt. Most elhatározták, hogy kész megoldással segítik azokat a start-upokat és autógyártó óriásokat, akik gyorsabban és olcsóbban akarnak piacra dobni egy terméket, mintha maguk végeznék a fejlesztést. A cég a napokban mutatta be az EVR névre keresztelt járműplatformot ultramagas teljesítményű hipersportautókhoz. Az elektromos padlólemez számos hiperautó-konfigurációt támogat, a csak versenypályára szabott járművektől kezdve a közúti modellekig, a nyitott tetős kialakítástól a fixtetős GT formáig. A korszerű 85 kWh-s akkumulátorral és 1650 kW-os (2213 lóerős) csúcsteljesítménnyel az EVR 2 másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsulást és 400 km/h-nál is nagyobb végsebességet tesz lehetővé 1800 kg-nál kisebb járműtömeg mellett, valamint 20 percnél gyorsabb feltöltést és 450 km-t meghaladó hatótávolságot. Az összkerékhajtás és a hátsókerékhajtás több e-motor konfiguráción keresztül támogatott. Habár erről nem tesz említést a WAE közleménye, a bejelentett specifikációkból kiindulva szinte biztos, hogy az áprilisban bemutatott DEUS Vayanne hiperautóban ez az EVR architektúra dolgozik. A bécsi autógyártó cég 2025-re dobná piacra a mindössze 99 példányban tervezett sportkocsit. 2200 lóerős hiperautót mutattak be New Yorkban Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!