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
auto

Még mindig nem adták ki a nagy Tesla FSD frissítést

önvezetés
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

A Tesla önvezető szoftverének legutóbbi nagy frissítése még mindig a 10-s főverzió alá tartozott, ám a vállalat már november 11-én, 11 óra 11 perckor megkezdte a v11 kiadás kiküldést egyes autókra. Ezek azonban eddig még csak a cég saját alkalmazottainak autói voltak, pedig Musk azt ígérte, hogy már hálaadásra megkezdődhet a teljes nyilvános teszt.

Kapaszkodjunk meg, megint túl optimista volt és késnek.

Talán egy hét

A Tesla FSD programja november 24-én nyílt meg minden olyan észak-amerikai tulajdonos előtt, aki kifizette annak árát és szeretne részt venni a tesztüzemben. Ez a nyitás azonban még a 10.69.3-as verzióval történt.

A vállalat már elvileg november elején elkészült az új 11-es főverzióval, amely többek között lecseréli az Autopilot kódját, és az autópályákon is az FSD programot futtatja. Ahogy az ilyenkor szokásos, első körben az alfa szoftver a cég mérnökei tesztelik, majd a beta november 11-én a Tesla alkalmazottainak autóira került rá, hogy az esetleges hibákat még félig-meddig házon belül találják meg. Musk viszont ekkor még optimista volt, és november 16-án azt ígérte, hogy még hálaadás, azaz november 24 előtt kiterjesztik a tesztelők körét a cégen kívülre is.

November 24-én a nagy nyitás azonban még a 10.69.3.1 verzióval kezdődött meg, sőt ennek egy újabb, .2 jelzésű változata is megjelent december ötödikén. Egy twitteres üzenetben válaszolva azonban a Tesla vezetője december 5-én reagált a késést firtatók kérdésére és elárulta mikor érkezhet meg végre a v11 mindenkinek.

Ha hihetünk Musk becslésének, akkor nagyjából egy hét múlva, tehát a hónap közepén elkezdik nyilvánosan elérhetővé tenni a v11-et is. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi a késés oka, de valószínű, hogy hibajavítások voltak szükségesek, mielőtt több százezer felhasználó megkaphatja a szoftvert.

Vége a trükközésnek – nehezebb lesz átverni a Teslákat

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás