PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 23. kedd

Rengeteg pénzt költ a Volkswagen Wolfsburgra

elektromos autó

Lehet, hogy nem lesz új, 2 milliárdos Trinity gyár, de ez nem jelenti azt, hogy Wolfsburgot nem fejlesztik.

Most közel félmilliárd eurót költenek rá.

Villanyautógyártó-bázis lesz

A Volkswagen azt tervezi, hogy a következő években egyre több elektromos modell gyártását kezdi meg Wolfsburgban, a cég főhadiszállásán. Bár úgy néz ki az új üzem nem épül meg, a meglévőt 200 milliárd forintnak megfelelő összegből modernizálhatják.

A mostani hírek ugyan nem hivatalos sajtóközleményben láttak napvilágot, de a német sajtó szerint a Volkswagen márkaigazgatója osztotta meg az adatokat egy szakszervezeti gyűlésen, így elég biztosra vehetjük az információkat.

Első körben 460 millió euróból frissítik fel az üzemet, ahol a Golf és az ID. 3 mellett más elektromos modellek is készülnek majd.

Ennek egyik első eredménye az lesz, hogy Zwickau mellett Wolfsburg is elkezdi 2023-ban gyártani az új, frissített ID. 3-at. Igaz, jövőre még csak részben készül itt a típus, de 2024-től már nem kell hozzá a cég más gyáraiból elemeket hozni. Az ismert modell mellett azonban készül majd itt egy eddig hivatalosan be nem jelentett SUV is. Az MEB+ platformos autó a Tiguan elektromos megfelelője lehet, és 2026 magasságában érkezhet. A plusz nem elgépelés, a cég így hivatkozik az MEB továbbfejlesztett változatára.

Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról

Az egyébként még mindig nem dőlt el véglegesen, hogy a régi, vagy mégis egy építendő új wolfsburgi üzemben készül majd a következő generációs, SSP platformos Trinity – állítólag még mindig nyitva mindkét opció. A cég azt tervezi, hogy 2033-tól már csak elektromos modellek készülnek a központban.

Újratervezik a jövő Volkswagenjét

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.