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 Az autógyártás egyik legnagyobb kihívása manapság a logisztika, és már nem csak az alkatrészek gyárba-juttatásáról beszélünk, hanem a legyártott autók kiszállítása sem triviális feladat. Most a BYD extrém megoldáshoz folyamodik a probléma kezelésre. Magad uram A BYD egyre jobban fel akarja pörgetni autói exportját más országokba, de ez logisztikai problémákba ütközik. Korábban már a Tesla is panaszkodott rá, hogy főleg a negyedév végén egyszerűen nincs elég szabad hajó arra, hogy Sanghajból útnak indulhassanak az autók.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 A BYD most úgy döntött maga veszi kézbe a probléma kezelését, majd a sok találgatás és pletyka után most végül tényleg berendelt két, egyenként 7000 darab jármű befogadására képes Ro-Ro hajót a GSI kínai gyárától. A teherszállítók alkalmasak lesznek mind olajjal, mind cseppfolyós földgázzal (LNG) való működésre, és emiatt méretükhöz mérten kifejezetten környezetkímélőnek mondhatóak hagyományos társaikkal szemben. A gyártó szerint ezekkel a hajókkal több új technikai megoldást is fel fognak használni, így például nagyméretű akkumulátorokat, új típusú áramfejlesztők, energiatakarékos eszközöket fognak használni, de a hajók víz alatti része is olyan festéket kap, amely nehezebbé teszi a különböző organizmusoknak, hogy megtapadjanak, növekedjenek és ezzel rontsák a hajótest közegellenállását. Ilyen hajói lesznek a BYD-nak. Forrás: Guangzhou Shipyard International A hajók 200 méter hosszúak és 38 méter szélesek lesznek, 9 méteres merülési mélységgel és 18,5 csomós (34 km/h) standard működési sebességgel. A CnEVPost úgy tudja, a BYD összesen 6-8 ilyen hajót fog majd rendelni, és ezek kiszállítása 2025-ben kezdődhet meg. A beruházás összértéke 700 millió dollár lehet, így a hajók darabja 87,5 millió dollárba, 35 milliárd forintba kerülhet. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!