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
auto
2024. 04. 20. szombat

Saját teherflottája lesz a kínai autógyártónak

üzlet

Az autógyártás egyik legnagyobb kihívása manapság a logisztika, és már nem csak az alkatrészek gyárba-juttatásáról beszélünk, hanem a legyártott autók kiszállítása sem triviális feladat.

Most a BYD extrém megoldáshoz folyamodik a probléma kezelésre.

Magad uram

A BYD egyre jobban fel akarja pörgetni autói exportját más országokba, de ez logisztikai problémákba ütközik. Korábban már a Tesla is panaszkodott rá, hogy főleg a negyedév végén egyszerűen nincs elég szabad hajó arra, hogy Sanghajból útnak indulhassanak az autók.

A BYD most úgy döntött maga veszi kézbe a probléma kezelését, majd a sok találgatás és pletyka után most végül

tényleg berendelt két, egyenként 7000 darab jármű befogadására képes Ro-Ro hajót a GSI kínai gyárától.

A teherszállítók alkalmasak lesznek mind olajjal, mind cseppfolyós földgázzal (LNG) való működésre, és emiatt méretükhöz mérten kifejezetten környezetkímélőnek mondhatóak hagyományos társaikkal szemben. A gyártó szerint ezekkel a hajókkal több új technikai megoldást is fel fognak használni, így például nagyméretű akkumulátorokat, új típusú áramfejlesztők, energiatakarékos eszközöket fognak használni, de a hajók víz alatti része is olyan festéket kap, amely nehezebbé teszi a különböző organizmusoknak, hogy megtapadjanak, növekedjenek és ezzel rontsák a hajótest közegellenállását.

Ilyen hajói lesznek a BYD-nak. Forrás: Guangzhou Shipyard International

A hajók 200 méter hosszúak és 38 méter szélesek lesznek, 9 méteres merülési mélységgel és 18,5 csomós (34 km/h) standard működési sebességgel.

A CnEVPost úgy tudja, a BYD összesen 6-8 ilyen hajót fog majd rendelni, és ezek kiszállítása 2025-ben kezdődhet meg. A beruházás összértéke 700 millió dollár lehet, így a hajók darabja 87,5 millió dollárba, 35 milliárd forintba kerülhet.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.