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 Január közepén hosszabban is foglalkoztunk azzal a furcsa helyzettel, amit az E.ON töltőrendszeres infrastruktúrájának egységesítése és a nem teljesen egyértelmű közlekedési szabályok értelmezési problémája idézett elő a budapesti belvárosban. A korábban az ELMŰ által üzemeltetett publikus elektromos autó töltőket, mint azt szintén megírtuk: november végétől december második feléig üzemen kívül helyezte az E.ON arra hivatkozva, hogy az ELMŰ E.ON-ba olvasztása (a hálózati cégek integrációja) miatt erre szükség van. A országban több mint 50 darab, zömmel Budapesten jelenleg kikapcsolt töltőállomásról a cégnél nem tudták megmondani, hogy meddig maradnak ebben az állapotukban. Hivatalosan az év első negyedévének végére befejeződik az infrastruktúrák összeillesztése. Fotó: Rékási Gábor Az általunk korábban megírt eset egy ilyen, ex lex állapotban lévő töltőhöz kapcsolódik. Az Oktogonnál büntetéssel és kerékbilinccsel zárult (?) történet azzal fűszereződött, hogy a töltéshez biztosított „zöld mezőre” jelenleg a KRESZ szerint nem lehet szabályosan ráállni. Az itt látható képek alapján is egyértelmű, hogy ez a helyzet másoknak sem magától értetődő. Fotó: Rékási Gábor A korábbi esetben a parkolóőrök magyarázata a kerékbilincsre az volt, hogy a várakozni tilos tábla kiegészítő tábláját és a feliratot („Kivéve elektromos autó töltés”) úgy kell értelmezni, hogy a zöld felfestések valójában egyáltalán nem parkolóhelyek, hanem kizárólag töltőhelyek. Vagyis: ha nem töltesz, nem állhatsz oda. Legalábbis büntetlenül nem. Ez az értelmezés teljesen jogos, viszont amíg a töltők ki vannak kapcsolva, ezeket a helyeket gyakorlatilag kizárják a forgalomból, amellett hogy csapdaként szolgálnak az óvatlan villanyautósok számára. Fotó: Rékási Gábor Az igazán korrekt megoldás az lenne, ha letakarnák a parkolást korlátozó táblákat addig, amíg a töltők nem üzemelnek. Így legalább normál parkolóhelyként lehetne ezeket használni a mindig zsúfolt belvárosban. Az is megoldás lehetne, ha a szolgáltató egyeztethetne a közterület felügyelettel, hogy addig tekintsék normál parkolóhelynek ezeket, amíg a a töltők nem üzemelnek, és tekintsenek el a büntetéstől. Azt nem tudjuk, hogy a képeken látható autók tulajdonosai közül végül hányan kaptak e döntésükért bírságot. Az alapesetet, illetve a mögötte rejlő jogszabályi és szokásjogi csapdákat ebben a cikkben dolgoztuk föl: Zöld mezőn ért kerékbilincset az E.On töltőintegrációja Címlapkép: Oktogon, ELMŰ-E.ON töltőállomás 2022. februrá 1. (fotó: Rékási Gábor) Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!