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
auto

A Volkswagen és a Renault nem megy bele az árháborúba

elektromos autó piac
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

Kínában az XPeng már január közepén, Amerikában pedig a Ford a napokban jelentette be, hogy csökkenti elektromos modelljei árait – elemzők szerint ezek egyértelmű válaszlépések voltak a Tesla árvágására.

A Volkswagen és a Renault azonban – egyelőre – nem száll be a játékba.

A Ford is árat csökkent a Teslát követve

Sőt

Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezetője a német sajtó kérdésére úgy reagált a Tesla árcsökkentésére, hogy ők nem fogják lekövetni ezeket a változásokat.

Végiggondolt árstratégiát folytatunk és nekünk fontos a kiszámíthatóság – fogalmazott a cégvezető, majd hozzátette, hogy bár a villanyautózás egyik vezető ereje kívánnak lenni, ezt csak nyereséges növekedéssel tudják elképzelni.

Az Autonobilwoche német szaklap egyébként a konszern köreiből úgy tudja, hogy a Porsche például nemhogy nem csökkenti, de hamarosan hat százalékkal még meg is növeli árait. Ez mindenképpen bátor lépés, tekintve, hogy az egyetlen jelenlegi elektromos autójuk, a Taycan család eladásai tavaly majd’ 16 százalékkal 34.800-ra csökkenetek. A vállalat ezt természetesen a chiphiánnyal magyarázta, de tudva, hogy a presztízsmárka mennyire nyereségesen termel, nehéz elhinni, hogy ne fogták volna inkább vissza még pár tízezer olcsóbb autó gyártását, csak hogy az aranytojást tojó tyúkot tovább etessék chipekkel.

Akárhogy is a vállalat új vezetése egyelőre úgy látja, nem lesz csökkentés az árengedményekre.

Milliókkal lett olcsóbb a Tesla Magyarországon

Kivárnak

A Renault is hasonlóképp gondolkodik, de a franciák egyelőre még kivárnak – legalábbis erre utal a márkaigazgató Fabrice Cambolive a német lapban közölt reakciója. A szakember szerint

ha egyik napról a másikra 10 százalékkal csökkenti valaki az árakat, azzal kárt okoz a meglévő ügyfeleknek, mivel autóik értéke csökken. Ők inkább a stabilitásra tesznek, de az várható – tette hozzá -, hogy a villanyautók árai nyomás alá kerülnek.

A vállalat ezek alapján valószínűleg kivár, megnézi hogyan alakul a kereslet, mielőtt bármit is tenne.

Válaszlépés: árakat csökkentett az XPeng Kínában

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.