PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

A Ford is árat csökkent a Teslát követve

üzlet
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

A Tesla január elején jelentős mértékben csökkentette a Model 3 és Model Y árát világszerte, amely bizonyára komoly fejtörést okozott a versenytársaknak. A Ford árcsökkentéssel reagál a Tesla kihívására, átlagosan 4500 dollárral csökkentve a Mustang Mach-E árát az Egyesült Államokban. A probléma az, hogy ezzel az autó egyes változatait veszteséggel fogják értékesíteni.

Az átlagos árcsökkentés felszereltségtől függően 600-5900 dollár a Mustang esetében, de már ezzel is olcsóbb lesz az autó, mint a legfőbb rivális Model Y, melynek egyes változatainak árát a Tesla 13.000 dollárral engedte lentebb. A Mach-E induló ára jelenleg 46.000 és 64.000 dollár között mozog Amerikában, míg a Tesla Model Y olcsóbb változatai 53.500 és 57.000 dollár között vásárolhatók meg.

Marin Gjaja, a Ford elektromos járművek üzletágának vezérigazgató-helyettese elismerte, hogy a Ford lépésének következtében felszereltségtől függően nem minden Mach-E modell lesz nyereséges. Az árcsökkentés szükségességét a veszteséges értékesítés ellenére azzal indokolta, hogy ha versenyképesek akarnak maradni a piacon, akkor reagálniuk kell a piaci változásokra.

Hosszabb távon természetesen nyereséges szeretne lenni a Ford. Ennek érdekében a Mach-E éves gyártási kapacitását 78.000 járműről 130.000 darabra növelik, amelyhez korszerűsítik a mexikói üzemet, ahol a modellt gyártják. Abban bíznak, hogy a profitcsökkenés egy részét a termelés növeléséből származó költségcsökkentések ellensúlyozzák, ezen kívül a nyersanyagok árának csökkenését várják, amely tovább mérsékli majd a gyártási költségeket.

Villámteszt: Ford Mustang Mach-E GT

A jóárasítás részben visszamenőleges: azok a Mustang Mach-E vásárlók, akik járművük kiszállítására várnak, automatikusan megkapják a kedvezőbb árat, azokat pedig, akik idén rendelték és már át is vették autójukat, egy személyes ajánlattal keresik meg. Az árcsökkentésen kívül a finanszírozási feltételeket is kedvezőbbé teszik a január 30. és április 3.  között megrendelt Mustang Mach-E járművek esetében.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás