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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

A Ford is árat csökkent a Teslát követve

üzlet

A Tesla január elején jelentős mértékben csökkentette a Model 3 és Model Y árát világszerte, amely bizonyára komoly fejtörést okozott a versenytársaknak. A Ford árcsökkentéssel reagál a Tesla kihívására, átlagosan 4500 dollárral csökkentve a Mustang Mach-E árát az Egyesült Államokban. A probléma az, hogy ezzel az autó egyes változatait veszteséggel fogják értékesíteni.

Az átlagos árcsökkentés felszereltségtől függően 600-5900 dollár a Mustang esetében, de már ezzel is olcsóbb lesz az autó, mint a legfőbb rivális Model Y, melynek egyes változatainak árát a Tesla 13.000 dollárral engedte lentebb. A Mach-E induló ára jelenleg 46.000 és 64.000 dollár között mozog Amerikában, míg a Tesla Model Y olcsóbb változatai 53.500 és 57.000 dollár között vásárolhatók meg.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Marin Gjaja, a Ford elektromos járművek üzletágának vezérigazgató-helyettese elismerte, hogy a Ford lépésének következtében felszereltségtől függően nem minden Mach-E modell lesz nyereséges. Az árcsökkentés szükségességét a veszteséges értékesítés ellenére azzal indokolta, hogy ha versenyképesek akarnak maradni a piacon, akkor reagálniuk kell a piaci változásokra.

Hosszabb távon természetesen nyereséges szeretne lenni a Ford. Ennek érdekében a Mach-E éves gyártási kapacitását 78.000 járműről 130.000 darabra növelik, amelyhez korszerűsítik a mexikói üzemet, ahol a modellt gyártják. Abban bíznak, hogy a profitcsökkenés egy részét a termelés növeléséből származó költségcsökkentések ellensúlyozzák, ezen kívül a nyersanyagok árának csökkenését várják, amely tovább mérsékli majd a gyártási költségeket.

Villámteszt: Ford Mustang Mach-E GT

A jóárasítás részben visszamenőleges: azok a Mustang Mach-E vásárlók, akik járművük kiszállítására várnak, automatikusan megkapják a kedvezőbb árat, azokat pedig, akik idén rendelték és már át is vették autójukat, egy személyes ajánlattal keresik meg. Az árcsökkentésen kívül a finanszírozási feltételeket is kedvezőbbé teszik a január 30. és április 3.  között megrendelt Mustang Mach-E járművek esetében.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.