A Tesla január elején jelentős mértékben csökkentette a Model 3 és Model Y árát világszerte, amely bizonyára komoly fejtörést okozott a versenytársaknak. A Ford árcsökkentéssel reagál a Tesla kihívására, átlagosan 4500 dollárral csökkentve a Mustang Mach-E árát az Egyesült Államokban. A probléma az, hogy ezzel az autó egyes változatait veszteséggel fogják értékesíteni.
Az átlagos árcsökkentés felszereltségtől függően 600-5900 dollár a Mustang esetében, de már ezzel is olcsóbb lesz az autó, mint a legfőbb rivális Model Y, melynek egyes változatainak árát a Tesla 13.000 dollárral engedte lentebb. A Mach-E induló ára jelenleg 46.000 és 64.000 dollár között mozog Amerikában, míg a Tesla Model Y olcsóbb változatai 53.500 és 57.000 dollár között vásárolhatók meg.
Marin Gjaja, a Ford elektromos járművek üzletágának vezérigazgató-helyettese elismerte, hogy a Ford lépésének következtében felszereltségtől függően nem minden Mach-E modell lesz nyereséges. Az árcsökkentés szükségességét a veszteséges értékesítés ellenére azzal indokolta, hogy ha versenyképesek akarnak maradni a piacon, akkor reagálniuk kell a piaci változásokra.
Hosszabb távon természetesen nyereséges szeretne lenni a Ford. Ennek érdekében a Mach-E éves gyártási kapacitását 78.000 járműről 130.000 darabra növelik, amelyhez korszerűsítik a mexikói üzemet, ahol a modellt gyártják. Abban bíznak, hogy a profitcsökkenés egy részét a termelés növeléséből származó költségcsökkentések ellensúlyozzák, ezen kívül a nyersanyagok árának csökkenését várják, amely tovább mérsékli majd a gyártási költségeket.
A jóárasítás részben visszamenőleges: azok a Mustang Mach-E vásárlók, akik járművük kiszállítására várnak, automatikusan megkapják a kedvezőbb árat, azokat pedig, akik idén rendelték és már át is vették autójukat, egy személyes ajánlattal keresik meg. Az árcsökkentésen kívül a finanszírozási feltételeket is kedvezőbbé teszik a január 30. és április 3. között megrendelt Mustang Mach-E járművek esetében.