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
auto
2024. 07. 27. szombat

Saját teherflottája lesz a kínai autógyártónak

üzlet

Az autógyártás egyik legnagyobb kihívása manapság a logisztika, és már nem csak az alkatrészek gyárba-juttatásáról beszélünk, hanem a legyártott autók kiszállítása sem triviális feladat.

Most a BYD extrém megoldáshoz folyamodik a probléma kezelésre.

Magad uram

A BYD egyre jobban fel akarja pörgetni autói exportját más országokba, de ez logisztikai problémákba ütközik. Korábban már a Tesla is panaszkodott rá, hogy főleg a negyedév végén egyszerűen nincs elég szabad hajó arra, hogy Sanghajból útnak indulhassanak az autók.

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

A BYD most úgy döntött maga veszi kézbe a probléma kezelését, majd a sok találgatás és pletyka után most végül

tényleg berendelt két, egyenként 7000 darab jármű befogadására képes Ro-Ro hajót a GSI kínai gyárától.

A teherszállítók alkalmasak lesznek mind olajjal, mind cseppfolyós földgázzal (LNG) való működésre, és emiatt méretükhöz mérten kifejezetten környezetkímélőnek mondhatóak hagyományos társaikkal szemben. A gyártó szerint ezekkel a hajókkal több új technikai megoldást is fel fognak használni, így például nagyméretű akkumulátorokat, új típusú áramfejlesztők, energiatakarékos eszközöket fognak használni, de a hajók víz alatti része is olyan festéket kap, amely nehezebbé teszi a különböző organizmusoknak, hogy megtapadjanak, növekedjenek és ezzel rontsák a hajótest közegellenállását.

Ilyen hajói lesznek a BYD-nak. Forrás: Guangzhou Shipyard International

A hajók 200 méter hosszúak és 38 méter szélesek lesznek, 9 méteres merülési mélységgel és 18,5 csomós (34 km/h) standard működési sebességgel.

A CnEVPost úgy tudja, a BYD összesen 6-8 ilyen hajót fog majd rendelni, és ezek kiszállítása 2025-ben kezdődhet meg. A beruházás összértéke 700 millió dollár lehet, így a hajók darabja 87,5 millió dollárba, 35 milliárd forintba kerülhet.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.