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
auto
2024. 04. 26. péntek

2027-ben jön a nyolcmilliós Volkswagen villanyautó

elektromos autó

ID. 1 – valószínűleg így fogják majd hívni a Volkswagen 20 ezer eurós, új elektromos kisautóját, amely a belépő modell lehet az elektromos portfólióban.

Most a német Automobilwoche exkluzív információkat kapott erről a típusról, de megosztottak pár új részletet ID. 2 gyártásáról is.

Három-négy év múlva

A Volkswagen e-up! újra és újra feltámad poraiból, és visszatér a kínálatba, mivel még mindig van igény az elektromos városi kisautóra, amelyet eddig legalább kétszer nyugdíjaztak már, eredtileg véglegesen.

Ennek a feltámadásnak azonban legkésőbb 2027-ben valószínűleg tényleg vége lesz, mivel legkésőbb ekkor, vagy ideális esetben már akár a megelőző évben bemutathatják az új elektromos kisautót, amely még a múlt héten bejelentett ID. 2-nél is 20 százalékkal olcsóbb lesz – nyilatkozta Thomas Schäfer, a Volkswagen márka igazgatója a lapnak.

Schäfer arról is beszélt, hogy nem várhatnak ezzel a bemutatóval az évtized végéig, mert sürgősen szükség van olcsó, belépő modellre az elektromos palettán. A vállalat jelenleg még dolgozik a terveken és még nem teljesen tiszta, hogy a magas akkuköltségek mellett hogyan érhetik el majd ezt az árszintet. Az sincs kizárva, hogy egy versenytárssal közös platformot használnak majd, bár az igazgató szerint egyedül is képesek lesznek erre a feladatra. Az sem dőlt még el, hogy Európában készül-e majd az autó, vagy más, olcsóbb helyszínen fogják gyártani, és még az sem fix, hogy ID. 1 lesz a típus végső neve – bár eléggé logikátlan lenne a sorozat aljához érkezve hirtelen nevet váltani, tesszük mi hozzá.

Négy ID. 2 érkezik, és az első nem VW

A 20 ezer eurós modell előtt azonban még a 25 ezres ID. 2 érkezik – és ha már a gyártási költségekről volt szó, más forrásokból azt hallottuk, hogy a premier napján a háttérbeszélgetések alkalmával az is elhangzott, hogy ma még nem tudnák ennyiért adni a modellt, így a gyártásig hátralévő 2-2,5 évben van még min dolgozniuk a cég szakembereinek.

Az ID. 2 kapcsán a lapnak azt is elárulták, hogy Spanyolországban, Martorellben készül majd az újdonság, ráadásul nem is egyedül hanem a testvérével együtt.

Érdekes részlet, hogy elsőként nem is a Volkswagen variáns, hanem a Cupra Raval kerül majd gyártásba az egykori Seat gyárban, de ugyanitt készül majd az ID. 2 is.

Bár ezt így nem mondták ki, de bizonyos, hogy közös gyártósoron készülnek majd az a testvérek, és természetesen inkább csak a kozmetikai elemek, a dizájn lesz eltérő közöttük.

Cupra Urban Rebel – valahogy így nézhet majd ki a Raval, az ID. 2 testvérmodellje is.

Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy Škoda változat ebből nem lesz, ellenben

a szintén spanyol Pamplonában fogják gyártani az ID. 2X SUV változatot és ez már kap cseh logójú testvért is, ami persze szintén ugyanitt készül majd – árulták el a német lapnak.

A Volkswagen Csoport azt tervezi, hogy mind a négy modellvariánsból, egyenként 100-100 ezer példányt gyártanak majd évente, és később a világ más részein is megjelenhetnek ezek a típusok, kivéve az Egyesült Államokat és Kínát, mivel úgy érzik ott nem működnének ezek a modellek.

Olcsó és drága

Magyar szemmel nézve persze mindig felmerül, hogy ezek nem is olcsó autók, hiszen 8-10 millió forintokról beszélünk. Természetesen az árakat Nyugat-Európához lövik be és nem egy magyar tanár fizetéséhez nézik a potenciális keresletet, de azt is érdemes észben tartani, hogy mára már a hagyományos autók árai is jelentősen megemelkedtek.

A Volkswagen magyar árai 2023.03.20-án.

Ma egy egyszerű Polo is nyolcmillió forintnál kezdődik, és erre az árszintre jöhet majd az ID. 1, amely valószínűleg közel akkora belteret kínál majd kicsit kisebb külső méretek mellett, mint a legolcsóbb benzines VW. Ehhez képest a ma kapható e-up! borzasztóan drága és jóval fapadosabb kisautó, szerényebb belső térrel. Az ID. 2 is hasonlóképp kategóriát vált, és a Polo külső méretei mellett nagyjából a mai Golf belterét ígéri a gyártó, mégpedig hasonló, 10 millió körüli áron. Ha tényleg tartani tudják az ütemtervet és az árat, akkor különösen az ID. 3-nak kell majd iparkodnia, mert kétszer annyit, közel 20 milliót, biztosan nem ér, az eredeti MEB platformos modell.

Persze, hogy 2025-ben, vagy 2027-ben milyen EUR/HUF árfolyam lesz azt senki nem tudja, de sokat elárul, hogy ma már a Volkswagen is elsősorban euróban tünteti fel az árait a magyar weboldalon, és csak egy bizonyos árfolyamig garantálja a forintos árakat.

Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.