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
auto
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

Ebben a sorozatban egy hatéves, közel 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. A vásárlást követő első benyomásokkal kezdtem, majd a hétszemélyes utastér praktikusságáról és a gigantikus méretű, mégsem tökéletesen kihasználható csomagtérről meséltem.

A negyedik résztől sajnos az azóta is végeláthatatlannak tűnő szerviz-kálvária került terítékre. A bécsi Tesla szervizből kívül-belül porosan, javítatlanul adták vissza az autót. Ezután a budapesti Tesla szervizbe került, ahol végre elkezdték a diagnosztikát.

Model X hétköznapok #8: mi újság a budapesti Tesla szervizben?

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

Február 22-én adtam le az autót a budapesti szervizben, ahol azonnal megkezdődött a hibafeltárás. Az autó a tesztúton is produkálta a rejtélyes hibákat, ezzel adva némi támpontot. Egy héttel később találtak egy hibás nagyfeszültségű csatlakozót a hátsó motoron, így a következő lépés az ehhez tartozó nagyfeszültségű kábel cseréje, illetve a hátsó motort (hivatalosan meghajtó egységet) is cserélik, ennek megfelelően módosult az applikációban a költségbecslés is.

Nagyon boldog voltam, hogy végre találtak valamit, még ha nem is garantált, hogy ezzel megoldódik a probléma. Annyi biztos ugyanis, hogy ezeket az alkatrészeket cserélni kell, de nem biztos, hogy a csere után nem jelentkezik továbbra is a hibajelenség. A cseréig viszont nincs értelme folytatni a hibakeresést, hiszen lehet, hogy megoldódik a hiba.

Tesla Model S (fotó: Wikimedia / Oleg Alexandrov)

Azóta – ma már több mint két hete – alkatrészekre várunk. A Tesla szervizekben ugyanis nem javítják a meghajtó egységet. A hibás egységeket az európai szervizekből Hollandiába szállítják, majd a felújított alkatrészeket Tilburgból küldik a szervizeknek. Az elmélet szerint így olcsóbb és gyorsabb is a javítás. Előbbi – a költség – engem nem érint, mivel az autó akkujára és hajtására még érvényes a nyolc éves kilométer korlát nélküli garancia, utóbbit – a gyorsaságot – egyelőre sajnos nem sikerült megtapasztalni.

Egyre halványodik az esély ugyanis, hogy 3 héten belül megérkezzen az alkatrész és jövő hét péntekig visszakaphassam az autót. Márpedig ez a nap – számomra – elég fontos jelentőséggel bír, és nem azért, mert épp a névnapom.

A Model X-et 2022. december másodikán vettem át az előző tulajdonostól és az eltelt 3,5 hónapban mindössze 56 napig volt nálam az autó (amelyből csupán 7 nap volt boldog és hibamentes). Ha jövő péntekig, azaz március 24-ig sikerül javítani az autót, akkor még éppen nem fordul át a mérleg. Ha nem, akkor jövő péntektől már több napot tölt szervizben a Tesla, mint nálam.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás