2027-ben jön a nyolcmilliós Volkswagen villanyautó
ID. 1 – valószínűleg így fogják majd hívni a Volkswagen 20 ezer eurós, új elektromos kisautóját, amely a belépő modell lehet az elektromos portfólióban.
Most a német Automobilwoche exkluzív információkat kapott erről a típusról, de megosztottak pár új részletet ID. 2 gyártásáról is.
Három-négy év múlva
A Volkswagen e-up! újra és újra feltámad poraiból, és visszatér a kínálatba, mivel még mindig van igény az elektromos városi kisautóra, amelyet eddig legalább kétszer nyugdíjaztak már, eredtileg véglegesen.
Ennek a feltámadásnak azonban legkésőbb 2027-ben valószínűleg tényleg vége lesz, mivel legkésőbb ekkor, vagy ideális esetben már akár a megelőző évben bemutathatják az új elektromos kisautót, amely még a múlt héten bejelentett ID. 2-nél is 20 százalékkal olcsóbb lesz – nyilatkozta Thomas Schäfer, a Volkswagen márka igazgatója a lapnak.
Schäfer arról is beszélt, hogy nem várhatnak ezzel a bemutatóval az évtized végéig, mert sürgősen szükség van olcsó, belépő modellre az elektromos palettán. A vállalat jelenleg még dolgozik a terveken és még nem teljesen tiszta, hogy a magas akkuköltségek mellett hogyan érhetik el majd ezt az árszintet. Az sincs kizárva, hogy egy versenytárssal közös platformot használnak majd, bár az igazgató szerint egyedül is képesek lesznek erre a feladatra. Az sem dőlt még el, hogy Európában készül-e majd az autó, vagy más, olcsóbb helyszínen fogják gyártani, és még az sem fix, hogy ID. 1 lesz a típus végső neve – bár eléggé logikátlan lenne a sorozat aljához érkezve hirtelen nevet váltani, tesszük mi hozzá.
Négy ID. 2 érkezik, és az első nem VW
A 20 ezer eurós modell előtt azonban még a 25 ezres ID. 2 érkezik – és ha már a gyártási költségekről volt szó, más forrásokból azt hallottuk, hogy a premier napján a háttérbeszélgetések alkalmával az is elhangzott, hogy ma még nem tudnák ennyiért adni a modellt, így a gyártásig hátralévő 2-2,5 évben van még min dolgozniuk a cég szakembereinek.
Az ID. 2 kapcsán a lapnak azt is elárulták, hogy Spanyolországban, Martorellben készül majd az újdonság, ráadásul nem is egyedül hanem a testvérével együtt.
Érdekes részlet, hogy elsőként nem is a Volkswagen variáns, hanem a Cupra Raval kerül majd gyártásba az egykori Seat gyárban, de ugyanitt készül majd az ID. 2 is.
Bár ezt így nem mondták ki, de bizonyos, hogy közös gyártósoron készülnek majd az a testvérek, és természetesen inkább csak a kozmetikai elemek, a dizájn lesz eltérő közöttük.

Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy Škoda változat ebből nem lesz, ellenben
a szintén spanyol Pamplonában fogják gyártani az ID. 2X SUV változatot és ez már kap cseh logójú testvért is, ami persze szintén ugyanitt készül majd – árulták el a német lapnak.
A Volkswagen Csoport azt tervezi, hogy mind a négy modellvariánsból, egyenként 100-100 ezer példányt gyártanak majd évente, és később a világ más részein is megjelenhetnek ezek a típusok, kivéve az Egyesült Államokat és Kínát, mivel úgy érzik ott nem működnének ezek a modellek.
Olcsó és drága
Magyar szemmel nézve persze mindig felmerül, hogy ezek nem is olcsó autók, hiszen 8-10 millió forintokról beszélünk. Természetesen az árakat Nyugat-Európához lövik be és nem egy magyar tanár fizetéséhez nézik a potenciális keresletet, de azt is érdemes észben tartani, hogy mára már a hagyományos autók árai is jelentősen megemelkedtek.

Ma egy egyszerű Polo is nyolcmillió forintnál kezdődik, és erre az árszintre jöhet majd az ID. 1, amely valószínűleg közel akkora belteret kínál majd kicsit kisebb külső méretek mellett, mint a legolcsóbb benzines VW. Ehhez képest a ma kapható e-up! borzasztóan drága és jóval fapadosabb kisautó, szerényebb belső térrel. Az ID. 2 is hasonlóképp kategóriát vált, és a Polo külső méretei mellett nagyjából a mai Golf belterét ígéri a gyártó, mégpedig hasonló, 10 millió körüli áron. Ha tényleg tartani tudják az ütemtervet és az árat, akkor különösen az ID. 3-nak kell majd iparkodnia, mert kétszer annyit, közel 20 milliót, biztosan nem ér, az eredeti MEB platformos modell.
Persze, hogy 2025-ben, vagy 2027-ben milyen EUR/HUF árfolyam lesz azt senki nem tudja, de sokat elárul, hogy ma már a Volkswagen is elsősorban euróban tünteti fel az árait a magyar weboldalon, és csak egy bizonyos árfolyamig garantálja a forintos árakat.