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
auto
2024. 04. 20. szombat

Hamarosan tudni fogja a Teslád, ha álmos vagy

elektromos autó

Ismét a Tesla frissítések szakértője, @greentheonly fedezett fel valami újat a kódban.

Reméljük mielőbb érkezik a frissítés.

Életeket menthet

Nem a Tesla találta ki, láttunk már más autógyártónál éberségfigyelő rendszereket, és nagyon adta magát, hogy a Model 3-mal bevezetett, a visszapillantóba szerelt kamera figyelje, mennyire van a vezetésre megfelelő állapotban a sofőr – ám eddig ennek nem volt ilyen funkciója.

Most a Teslák szoftvereiben elrejtett nyomok után kutató Green talál arra utaló sorokat, hogy hamarosan ilyen funkciót kapnak az autógyártó járművei is. A programozó szerint az autógyártó rendszere a belső kamera segítségével a jövőben figyeli majd többek között, hogy hányszor ásít a sofőr, hányszor pislog, és mennyi ideig mozdulatlan az ülésben.

Az elemzés szerint ez nem csak az Autopilot aktív használata közben, hanem állandóan működni fog, és azt is figyelembe veszi majd a rendszer, hogy a sávelhagyásgátlónak hányszor kellett közbeavatkoznia, vagy figyelmeztetnie a sofőrt.

Az egyelőre nem derült ki, hogy mi történik, ha a számítógép szerint túl fáradtak vagyunk a vezetéshez, vagy elkezdenénk elbóbiskolni, de valószínű, hogy minimum hangos hangjelzésekkel figyelmeztet majd az autó – írja Green Twitteren. Az Autopilot jelenleg letiltja a sofőrt, ha az nem reagál időben, ám nem valószínű, hogy az éberségfigyelő is ennyire szigorú lesz majd, de nem lenne rossz, ha adott esetben, vészvillogó használata mellett, akár az autót is megállítaná, ha a sofőr semmire nem reagál.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.