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
auto
2024. 05. 03. péntek

Késni fog a NIO saját akkumulátora

elektromosautó-akkumulátor

Míg a BYD maga gyártja az akkucellákat, sőt, újabban már másoknak is árulja, addig a NIO eddig csak vásárolta a kulcsfontosságú alkatrészeket. A kínai prémium márka azonban egy ideje már fejleszti a saját megoldását is.

Ennek bevezetése viszont késni fog.

Óvatosak

Hivatalosan egy éve, tavaly júniusban erősítette meg William Li, a NIO vezetője, hogy a vállalat saját akkugyártást tervez – a cég egy 40 GWh/év kapacitású, nagyméretű hengeres cellák gyártására alkalmas üzemet épít jelenleg Hofej városában, ám a legfrissebb hírek szerint lassítanak a tempón.

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

A CnEVPost részben az akkuügyekben mindig jól értesült koreai 36kr forrásaira hivatkozva azt írja, hogy bár a település által finanszírozott csarnokok építése nem állt le, a gyártósorok rendelését felfüggesztette az azokért felelős NIO. A cég állítólag a gyengélkedő eladások és a magas költségek miatt úgy érzi, hogy el kell halasztania az akkugyártás megkezdését.

NIO EL6 – már 150 kWh-s részben-szilárdtest akkuval is.

A kínai lap iparági forrásokból úgy tudja, hogy az akkugyártó sorok rendkívül költségesek, 1 GWh leszállításhoz nagyjából 28 millió dolláros befektetés kell, ami negyvennel szorozva 1,1 milliárd dollárt tesz ki. Ráadásul, a hengeres cellák előállítása állítólag ennél drágább berendezéseket igényel.

 A NIO az idei évben eddig havi 6-12 ezer autót adott el – a tavalyi számokat csak két hónapban sikerült jelentősen felülmúlni, de voltak komolyabb visszaesések is. Ezért a gyártó most inkább új 150 kWh-s akkupakkjának bevezetésére koncentrál. A részben-szilárdtest akkut a WeLion szállítja, és bár ez még nem az a szilárdtest akku amire mindenki vár, és valószínűleg a darabszám is limitált lesz, a termék bevezetése valószínűleg jelentős sajtóvisszhangot generál majd, amely fellendítheti az eladásokat.

1,1 milliárd dollárt fektet a NIO-ba egy arab alapkezelő

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.