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 Míg a BYD maga gyártja az akkucellákat, sőt, újabban már másoknak is árulja, addig a NIO eddig csak vásárolta a kulcsfontosságú alkatrészeket. A kínai prémium márka azonban egy ideje már fejleszti a saját megoldását is. Ennek bevezetése viszont késni fog. Óvatosak Hivatalosan egy éve, tavaly júniusban erősítette meg William Li, a NIO vezetője, hogy a vállalat saját akkugyártást tervez – a cég egy 40 GWh/év kapacitású, nagyméretű hengeres cellák gyártására alkalmas üzemet épít jelenleg Hofej városában, ám a legfrissebb hírek szerint lassítanak a tempón. A CnEVPost részben az akkuügyekben mindig jól értesült koreai 36kr forrásaira hivatkozva azt írja, hogy bár a település által finanszírozott csarnokok építése nem állt le, a gyártósorok rendelését felfüggesztette az azokért felelős NIO. A cég állítólag a gyengélkedő eladások és a magas költségek miatt úgy érzi, hogy el kell halasztania az akkugyártás megkezdését. NIO EL6 – már 150 kWh-s részben-szilárdtest akkuval is. A kínai lap iparági forrásokból úgy tudja, hogy az akkugyártó sorok rendkívül költségesek, 1 GWh leszállításhoz nagyjából 28 millió dolláros befektetés kell, ami negyvennel szorozva 1,1 milliárd dollárt tesz ki. Ráadásul, a hengeres cellák előállítása állítólag ennél drágább berendezéseket igényel. A NIO az idei évben eddig havi 6-12 ezer autót adott el – a tavalyi számokat csak két hónapban sikerült jelentősen felülmúlni, de voltak komolyabb visszaesések is. Ezért a gyártó most inkább új 150 kWh-s akkupakkjának bevezetésére koncentrál. A részben-szilárdtest akkut a WeLion szállítja, és bár ez még nem az a szilárdtest akku amire mindenki vár, és valószínűleg a darabszám is limitált lesz, a termék bevezetése valószínűleg jelentős sajtóvisszhangot generál majd, amely fellendítheti az eladásokat. 1,1 milliárd dollárt fektet a NIO-ba egy arab alapkezelő Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!