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
auto
2024. 05. 08. szerda
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

A Hyundai N első tisztán elektromos modellje, az IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatkozott be. A nagyteljesítményű elektromos autó új technológiákkal és fokozott versenypálya-alkalmassággal érkezett, ezzel egy új szegmensbe hozta el az elektromobilitást, de ez csak az első lépcső: a későbbiekben további elektromos N modellek érkeznek majd.

A három legfontosabb szempont a kanyarbetyár viselkedés, melyet a megerősített karosszéria és futómű fokozott torziós szilárdsága és a közvetlen kormányérzetet biztosít, a versenypálya-alkalmasság, amelyhez az N Grin Boost funkció aktiválásával elérhető 478 kW (650 lóerő) csúcsteljesítmény, valamint a tartós teljesítmény-leadás járul hozzá termikus menedzsmentnek és a regeneratív fékrendszernek köszönhetően, valamint a mindennapos használatra is alkalmas sportautó, amely az N e-shift erőátvitelnek és az N Active Sound + hangvezérlés funkciónak köszönhetően a nagyteljesítményű belső égésű motorral szerelt autók vezetési élményéről és az ehhez illő hanghatásokról gondoskodik.

Az IONIQ 5 N exkluzív, nagyteljesítményű funkciói az N Akkumulátor Előkondicionálás, az N Race vezérlés, az N Pedál, az N Brake Regen fékenergia-visszanyerés, az N Drift Optimalizálás, az N Nyomatékelosztás, az N Rajtautomatika, az N Grin Boost, az N Active Sound + hangvezérlés, az N e-shift erőátvitel, az N Road Sense és a Track SOC funkció.

A ralisportból már közel egy évtizede tapasztalatokat gyűjtő N márka a karosszéria szilárdságát 42 kiegészítő hegesztési ponttal és 2,1 méternyi extra ragasztóanyag felhasználásával növelte. A villanymotor és az akkumulátor rögzítési pontjait megerősítették, növelték az első és hátsó segédvázak oldalirányú merevségét. IDA integrált féltengelyeket alkalmaztak elől és hátul egyaránt, amelyeket a rali világbajnokságban használtakhoz képest meg kellett erősíteni, hogy képesek legyenek elviselni a villanymotorok nagyobb forgatónyomatékát. A rugózatlan tömeget 21 colos kovácsolt alumínium keréktárcsák alkalmazásával csökkentették.

A még közvetlenebb kormányreakciók és -visszajelzés érdekében az IONIQ 5 N kormányoszlopát is megerősítették, ami fokozott szilárdságot eredményezett. A modell egyedi N hangolású, fogaslécre ható elektromos kormányszervót (N R-MDPS) kapott, rövidebb kormányáttétellel és fokozott visszajelzéssel. Ezek a fejlesztések közvetlenebb, részletgazdag visszajelzést adó kormányozhatóságot eredményeztek, ami a magabiztos vezetés egyik alapfeltétele.

Az N Pedál azért született, hogy az elektromos járművek eredendően nagy tömegéhez és méretéhez alkalmazkodva valósíthassák meg a Hyundai bajnok i20 N WRC versenyautóiban megismert, közvetlen vezethetőséget. Az IONIQ 5 N-ben alkalmazott, intelligens, szoftveres funkció késlekedésmentes, közvetlen reakciókat eredményez. Az i-Pedál regeneratív fékrendszerhez hasonló technológiát alkalmazó N Pedál a takarékos üzem helyett a villámgyors, lélegzetelállító kanyarvételt részesíti előnyben. A rendszer lassító erő alkalmazásával markáns átterhelést ér el, így a jármű precízebben léphet be a kanyarba.

Az N Drift Optimalizáló funkció számos járműfunkció valós idejű szenzoradatok alapján történő, összehangolt vezérlésével tartja fenn a driftszöget. Az integrált Torque Kick driftfunkció a belső égésű motorral szerelt, hátsókerék-hajtású autóknál alkalmazott kuplungrúgást szimulálja olyan helyzetekben, ahol a drift gyorsabb indítására van szükség. A funkciót a kifinomult elektronikus vezérlő technológia teszi lehetővé.

Az N Nyomatékelosztás funkció a hajtóerő első és hátsó tengely közötti eloszlását variálja szabadon, 11 beállítható fokozatban. A hátsó tengelyen elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű (e-LSD) segít optimalizálni a kanyarvételi képességet, az irányíthatóságot. A kiegészítő kerékszenzorok, valamint a fokozott mértékű csillapítást biztosító, megnövelt méretű lengéscsillapítók  alkalmazásának köszönhetően az elektronikusan szabályozott felfüggesztés szélesebb menetdinamikai tartományt fed le.

A versenypálya-alkalmasságot továbbfejlesztett teljesítmény-elektronikai rendszer, hatékonyabb akkumulátor-hűtés, valamint N Brake Regen fékenergia-visszanyerés fokozza. A villanymotorok maximális fordulatszáma eléri a 21.000/percet, a legnagyobb teljesítmény az N Grin Boost funkciót aktiválva 478 kW / 650 LE. Ezt az a kétfokozatú, nagyobb hatásfokú inverter teszi lehetővé, amely fokozott teljesítményt nyer ki az új, 84 kWh kapacitású akkumulátorból.

A versenypálya-használatot exkluzív funkciók támogatják, így az N Grin Boost 10 másodpercre megnöveli a motorteljesítményt, az N Rajtautomatika három fokozatban szabályozott tapadással biztosítja a lehető legdinamikusabb rajtot, a Track SOC (Versenypálya töltöttségi szint) automatikusan kiszámítja a körönkénti energiafelhasználást.

Az IONIQ 5 N-nél a versenytársakhoz képest kisebb mértékben érvényesül a túlzott hőterhelésből fakadó teljesítményvesztés. A megfelelő hűtési teljesítményről megnövelt hőcserélő felület gondoskodik, az akkumulátor és a villanymotor hűtőköre külön hőcserélőt kapott, így az IONIQ 5 N a lehető legtovább képes elkerülni a túlmelegedésből adódó teljesítménycsökkenést intenzív versenypálya-használat során. A pályahasználatot megelőzően a vezető az N Akkumulátor Előkondicionálás funkciót alkalmazva a tervezett felhasználástól függően úgy állíthatja be az akkumulátorcellák hőmérsékletét, hogy azok a lehető legjobb hatásfokon működjenek. A gyorsulás (drag) üzemmódot választva ez rövid ideig tartó maximális teljesítmény-kifejtést jelent, míg a versenypálya (track) üzemmód a lehető legalacsonyabb hőmérsékletet állítja be, hogy minél több gyors körre legyen alkalmas az autó.

Az N Race funkcióval az elektromos modell még inkább alkalmassá tehető a tartós versenypálya- használatra: ilyenkor a pilóta közvetlenebb módon befolyásolhatja az autó energia-felhasználását. Az N Race a motorsportból átemelt szemléletet alkalmazva a legteljesebb mértékben mozgósítja a rendszer teljesítmény-tartalékait, ezzel az elképzelhető legjobb köridőket biztosítva. A beállítások ilyen szintű módosításához a hagyományos hajtásláncok esetében szerelőkre és speciális eszközökre volna szükség, az IONIQ 5 N vezetője azonban néhány gombnyomással áthangolhatja autóját.

Az N Race funkciót alkalmazva a vezető választhat a hosszú és rövid távú használat között. Az előbbi (Endurance) üzemmód a lehető legjobb hatótávolságot biztosítja a versenypályán. Ennek érdekében korlátozza a hajtáslánc csúcsteljesítményét, így a rendszer lassabban melegszik fel. Ezzel szemben a rövid távú futamokra (Sprint) optimalizált beállítás rövidebb időtartamokra biztosítja a maximális teljesítmény-kifejtést. Ennek köszönhetően a vezető pontosan megvalósíthatja energetikai stratégiáját, és biztosíthatja a tervezett menetdinamikai célok elérését támogató, optimális teljesítmény-tartományt.

Az IONIQ 5 N a Hyundai legnagyobb teljesítményű fékrendszerét alkalmazza. Az N fékek elöl 400 mm-es tárcsákat alkalmaznak négydugattyús monoblokk nyergekkel, míg hátul 360 mm-es féktárcsákat találunk. Ezek a fékek új fejlesztésű, kistömegű anyagokból épülnek fel, hatékony hűtésükről optimalizált légáramlás gondoskodik. Ezen túlmenően, míg a fékenergia-visszanyerő (regeneratív) rendszert általában az energiafelhasználás csökkentésére szokás alkalmazni, az IONIQ 5 N esetében úgy értelmeztük újra a működését, hogy jobb lassítóképességet biztosítson. A regeneratív fékrendszer a fékerő elsődleges forrása, amihez szükség esetén a mechanikus fékek is hozzájárulnak, így versenypálya-használat esetén sem kell tartani a fékrendszer fáradásától.

A Nürburgring Nordschleifén szükséges, intenzív fékteljesítmény elérése érdekében a Hyundai N mérnökei kifejlesztették az N Brake Regen rendszert. Ez a kifejezetten az IONIQ 5 N modellre méretezett regeneratív fékrendszer minden hasonló megoldásnál nagyobb: akár 0,6 g mértékű lassításra alkalmas önmagában az N Brake Regen funkciót használva. A rendszer az ABS működése során is aktív marad, ilyenkor 0,2 g negatív gyorsulásra képes. Az elektromos jármű viszonylag nagy tömege miatt felmerül a fékerő csökkenésének a veszélye, ezt azonban a regeneratív fékhatás maximalizálásával lehet semlegesíteni, hiszen a mechanikus fékeknek így kisebb fékerőt kell kifejteniük.

Az N Brake Regen és a hidraulikus fékek harmonikusan összehangolt működésének köszönhetően a vezető semmit nem észlel a két rendszer közötti átmenetből. Ezen túlmenően a rendszer támogatja a ballábféket, azaz a vezető versenypályán egyszerre taposhatja a gáz- és fékpedált.

Ultramodern technológia biztosítja a megszokott váltási érzetet és a magával ragadó vezetési élményt a mindennapokra optimalizált sportautó fedélzetén Mindennapi használatra alkalmas sportautóként az IONIQ 5 N magával ragadó váltási érzetet és abból fakadó, érzelemdús vezetési élményt kínál, köszönhetően az integrált N e-shift és N Active Sound + funkcióknak. Az N e-shift jóvoltából a vezető maga szabályozhatja a teljesítménykifejtést, míg az N Active Sound + rendszer az elektromos járművekre jellemző, futurisztikus hangzás mellett a belső égésű motorral szerelt sportautók motor-, illetve kipufogóhangját is képes szimulálni, így fokozva a vezetés élményét. Ez a két rendszer együtt olyan, a belső égésű motorral szerelt autóktól megszokott hanghatásokat, illetve terhelésváltásokat biztosít, amelyek még intenzívebbé teszik a vezetés élményét.

A sportos vezetők gyakran kritizálják az elektromos járműveket, mert azok nem biztosítanak kellő visszajelzést pilótájuknak. A Hyundai N mérnökei ezért fejlesztették ki az N Active Sound +, illetve N e-shift rendszereket, hogy részletgazdag visszajelzést biztosítva segítsék elő az IONIQ 5 N még pontosabb irányítását. Az N márka kiemelt hangsúlyt fektet a teljesítmény pontos adagolhatóságára, ezért az N Active Sound + eltér az elektromos járművekhez korábban kidolgozott hanghatásoktól.

Az N e-shift rendszer a belső égésű motorral szerelt N sportautók nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltójának (DCT) működését szimulálja. Ezt a villanymotor nyomatékleadásának szabályozásával, illetve a kapcsolást követő rántás szimulálásával éri el. Az eredmény egy olyan pontosabb, interaktív vezetési élmény, amely az átlagos elektromos autók helyett a benzinmotoros sportkocsikat idézi.

Műszaki adatok Hyundai Ioniq 5 N
Villanymotorok teljesítménye elől 166 kW / 226 LE
hátul 282 kW / 383 LE
összteljesítmény 448 kW / 609 LE
maximális teljesítmény 478 kW / 650 LE
(Elöl: 175 kW, 238 LE / Hátul: 303 kW, 412 LE)
Akkumulátor kapacitás 84 kWh
Töltés max. töltési teljesítmény 350 kW
töltési idő (10-80%) 18 perc
Méretek hosszúság 4715 mm
szélesség 1940 mm
magasság 1585 mm
tengelytáv 3000 mm
Gumiabroncs Pirelli P Zero 275/35R21
Fékek elől 4 dugattyú, 400 mm
hátul 1 dugattyú, 360 mm
Regeneratív fékrendszer lassulás 0,6 g (0,2 g az ABS működése során)
Gyorsulás 0-100 km/h 3,4 mp (Boost)
Végsebesség 260 km/h

Az N Active Sound+ és N e-shift funkciók együtt magával ragadóbb, izgalmasabb érzékszervi élményt biztosítanak a vezető számára, ezzel fokozva a vezetés örömét. A rendszer tíz (nyolc belső és kettő külső) hangszórót alkalmaz, amelyek három különböző hangzástematikát kínálnak. Az Ignition (gyújtás) tematika az N márka kétliteres turbómotorjainak a hangját idézi, míg az ‘Evolution’ az RN22e gördülő laboratórium által ihletett, sportos hanghatást biztosít. A harmadik, ‘Supersonic’ elnevezésű tematikához a dupla sugárhajtóműves vadászrepülőgépek adtak ihletet; ez a beállítás változó hangerővel kíséri a kanyarvételt. Az N Active Sound+ funkció szerepe, hogy a vezető a hanghatások alapján pontosan fel tudja mérni a teljesítmény-kifejtés pillanatnyi mértékét.

Az IONIQ 5 N egy további, csak Európában elérhető funkciója az N Road Sense, amely a kanyargós útszakaszt jelölő jelzőtábla észlelésekor automatikusan felajánlja a vezetőnek, hogy aktiválja az N üzemmódot. Így a pilóta maximálisan kiélvezheti a vezetés minden pillanatát.

Az alapkivitelű IONIQ 5 modellhez hasonlóan az N variáns is rendelkezik járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy a vezető a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorban
tárolt elektromos energiát felhasználja különféle eszközök (pl. elektromos kerékpárok, kemping-felszerelések vagy háztartási gépek) működtetésére, akár a jármű lekapcsolt állapotában.

Az IONIQ 5 N megjelenését sportos optikai részletek, például kontrasztos fekete idomok és hátsó légterelő szárny fokozzák, melyek közül utóbbi nem csak látványelem, de versenypályán a vezethetőséget is javítja. Az N modell karosszériája 20 mm-rel alacsonyabb, a szélesebb abroncsok miatt a kerékíveknél 50 mm-rel szélesebb, a modell hosszúsága pedig 80 mm-rel nőtt a hangsúlyosabb diffúzor miatt az alapmodellhez viszonyítva.

Elöl az N maszk grafikus orrkialakítása valós funkcióval bíró rácsozattal, légfüggöny funkcióval és csappantyúkkal növeli a hűtés hatékonyságát. Az első lökhárító alsó részén körbefutó légterelő perem egyrészt az ültetett futóműre, másrészt az autó sportos karakterére hívja fel a figyelmet. A fekete lökhárítóborítás alján látható világító narancssárga részlet az oldalsó kötények mentén folytatódik.

A sportos hatást erősítik a kiemelkedő rugózási komfortot és vezethetőséget biztosító, versenypályán is kiválóan tapadó, 275/35 R21 méretű Pirelli P Zero abroncsokkal szerelt, 21 colos kovácsolt
alumínium keréktárcsák. Hátul az N márkára jellemző, látványos légterelő szárny, a narancssárga betétekkel díszített diffúzor, illetve a légkivezető nyílás együtt biztosítanak optimális aerodinamikai teljesítményt és erősítik az IONIQ 5 N sportos és agresszív megjelenését. A légterelő szárnyba került a háromszögletű harmadik féklámpa. A csomagtérajtó alatt egyedi N lökhárító-borítás található: a fekete felületet kockás zászló mintázatú, fényvisszaverő grafika díszíti. A kockás zászlót idéző dizájn a hátsó lökhárító mellett a küszöbbetéteken, a fém pedálokon és a lábtámaszon is megjelenik. A hátsó szélvédő ablaktörlőt kapott.

Az utastérben az N márka termékeitől megszokott környezetet teremt a kormánykerék, az ülések, a küszöbvédő betétek és a fém pedálok. A kormánykeréken az N márka életében első ízben szerepet kap az N márkalogó: az itt elhelyezett N gombokról állítható be a kívánt üzemmód. Ezek az üzemmódok testre szabhatók, mindegyik gombhoz különféle kombinációk társíthatók.

Az IONIQ 5 N középkonzolját szintén a versenypálya-használatra optimalizálták: az eltolható kartámasz mellett térdpárnázatot, valamint sípcsontvédő elemet helyeztek el. A padlókonzol meghosszabbítása merevebbé teszi a szerkezetet, ami ugyancsak elősegíti a sportos vezetést. A mindennapi használat követelményeit szem előtt tartva USB-C töltőaljzat, vezeték nélküli telefontöltő, valamint pohártartók is találhatók ugyanitt.

Az autó ülései párnázatukkal még az éles kanyarvétel során fellépő, intenzív oldalirányú gyorsulások esetén is határozottan tartják a testet, hogy a pilóta minden körülmények között stabil, optimális testhelyzetben vezethessen. Az N kagylóülések mintegy 20 mm-rel mélyebben helyezkednek el, mint az alapkivitelű ülések, melyet az intenzív versenypálya-alkalmasságot kereső vásárlók számára fejlesztettek ki. Az üléseket elöl és hátul egyaránt az N embléma díszíti, elöl köszöntő világítással. A kagylóülés kétszínű kivitele a hátsó üléseken is megjelenik.

Az N modellekre jellemző vezetési stílushoz igazodva az IONIQ 5 N pedáljait úgy alakítottuk ki, hogy a motorsport jellegű felhasználás során (túlkormányzottság, drift), mindkét pedál egyidejű használata esetén se csússzon le róluk a vezető lába. Lábtámasz segíti a stabil üléshelyzet fenntartását intenzív lassításkor is.

A normál IONIQ 5-höz hasonlóan az IONIQ 5 N fedélzetén is fenntartható anyagokkal találkozunk, az újrahasznosított papírból készített ajtóbetétektől kezdve a cukornád alapú bio-PET szöveteken át az újrahasznosított PET-palackokból készített fonalakig, a cukornád alapú bio-TPO anyagoktól a környezetbarát feldolgozású bőrkárpitozásig. Az IONIQ 5 N ezek mellett újrahasznosított gumiabroncsokból kinyert festékanyagot, valamint újrahasznosított Alcantara ülésszövetet is kínál.

Az N márka idén első ízben vesz részt a Goodwoodi Sebességfesztiválon, ahol az IONIQ 5 N áll a figyelem középpontjában, annak ellenére, hogy a Hyundai standon más modellek, köztük az i20 N WRC, az N Vision 74 és RN22e tanulmányautók egyaránt helyet kaptak.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.