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 A kempingezés, lakókocsizás sokak számára nem elég komfortos, mások imádják a nyaralásnak ezt a formáját. Egy modern lakókocsival ma már az sem kihívás, ha télen, hóesésben síelni támad kedvünk, és szállásfoglalás helyett a saját csigaházat választjuk. 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 Szerencsére egyre több tisztán elektromos autó alkalmas vontatásra, így ma már az sem meglepő, ha valaki villanyautóval indul lakókocsis kempingezésre. Olvasónk, Meizl Gabi, nem csak rutinos villanyautós, aki már a hőskorban sem riadt meg egy hosszabb utazástól, de elég bátor volt ahhoz is, hogy bevállalja a téli kempingezést. Következzen az ő beszámolója. Lakókocsival a Tátrába Tavaly márciusban felvetődött a családban, hogy jó ötlet lenne a sátorozós-kempinges nyaralásainkat egy fokkal kényelmesebbre venni úgy, hogy megmaradjon a kempingezés „feeling” is. Végigvettük az érveket pro és kontra, majd lakókocsi vásárlása mellett döntöttünk. Nosza, meg is rendeltünk egy Carpento 360 típust. A szállítást nyár elejére ígérték, azonban a gyártás ebben a szegmensben sem zökkenőmentes, így csak szeptember elejére érkezett meg. Szuper, gondoltuk, biztosan meleg őszünk lesz, így ki tudjuk még használni. Persze a forgalomba helyezés rátett némi időt, és a rendszámmal együtt megérkezett a rossz idő is. Ekkor eldöntöttük, hogy nem várunk a melegebb idő beköszöntére és „csakazértis” kipróbáljuk még a télen. Egy kempingezős Facebook csoportban kapott tanácsok alapján Kemp Oravice lett a kiszemelt célpont. Kicsivel több mint 300 km, nagyjából 100 km-es lakókocsis tapasztalattal télen, keresztül a Tátrán egy 2020-as Tesla Model3 LR-el, mi baj lehet, igaz? A képet árnyalja, hogy 2017 óta villanyautózunk és 2020 óta birtokoljuk a Teslát, amibe 85.000 km-t tettünk, szóval legalább a villanyautózásban van tapasztalatunk. A tervezés egyszerű volt, beírtuk a Tesla naviba, hogy Kemping Oravice, és meg is kaptuk hogy egy töltést ajánl az úton. Ezt is csak azért, mert 70%-os akku töltöttségnél számoltattunk vele. Persze ezt a tervezést csak kíváncsiságból végeztük el, mert a valódi tervet a Plugshare-n készítettük, és a tervet egyéb körülmények is befolyásolták: egy barátunkat Fóton terveztük felvenni és ha már úgyis arra járunk, akkor akár ott is tölthetünk egy keveset. Úgysem célszerű 100%-ra töltve indulni, mivel akkor nincs regeneratív fékezés és szerény tapasztalataink alapján a lakókocsis vontatásnál is előnyösebb, ha rendelkezésre áll az összes regeneratív képesség. Így aztán kialakult a végső terv. Töltünk egy keveset Fóton, majd Zólyomban a Kaskády Hotelnél lévő Superchargeren, aztán át a hegyeken, a kempingben pedig már lesz konnektoros töltés. A grafikonon jól látszik, hogy néhány keményebb emelkedő is várt ránk, amelyek várható energiaigényéről fogalmunk sem volt, de vajon a Tesla számolt-e vele? No és persze a kérdések kérdése, hogy a Tesla képes-e előre számításba venni a lakókocsi által megnövelt fogyasztást? Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egy pici hatótávpara sem volt bennünk, mivel képtelenségnek tartottuk, hogy akkora fogyasztást produkáljon az autó, hogy ott ragadjunk az út szélén. A kicsit hosszúra nyúlt bevezető után rátérek az utazásra. Reggel 6.37-kor 87%-os töltöttséggel, mivel utánfutóval Magyarországon a megengedett maximális sebesség autópályán 80 km/h, a teherautók sebességét tartva indultunk Fótra az M5 – M0 útvonalon. Az autó 7:22-es érkezést tippelt 60%-os maradék töltöttséggel. A valóságban 7:28-ra érkeztünk 55% töltöttséggel. Megállapítottuk, hogy az autó számolt a vontatmánnyal, de egy picit optimista volt. Szerencsére a töltőn nem volt nagy forgalom, így le tudtunk parkolni a vontatmány lekapcsolása nélkül is. Mintegy 12 perces töltés után – ennyi kellett a harmadik utas felpakolásához és egy rövid drónvideó elkészítéséhez – 90%-os töltöttséggel vágtunk bele a következő etapba. Az autó az érkezésre 38%-os töltöttséget és 10:21-es időpontot tippelt. Az utazást nehezítette, hogy elkezdett esni a havas eső, ami az út nagy részén ki is tartott. Természetesen ez vizes, latyakos aszfaltot jelentett. Tekintettel arra, hogy nem kívántuk a szlovák költségvetést a sebességtúllépésből eredő befizetésekkel támogatni, ezért kínosan ügyeltünk a sebességhatárok betartására. Ez lakókocsit vontatva közúton 70 km/h, településen 50 km/h. Aztán az út jó részén az időjárás persze megoldotta, hogy ne képezzünk mozgó útakadályt, és senki se érezzen vágyat a sietségre. A Kaskády Hotel parkolójában lévő Superchargerre 19%-os töltöttséggel 11:00-ra érkeztünk. Jól látható a különbség a tervezett 38% és a valós 19%-os töltöttség között, valamint 40 perccel hosszabb lett a menetidő is a becsültnél. Úgy tűnik a Tesla tervezője sem mindentudó. Ezen a Superchargeren sajnos le kellett kapcsolni a lakókocsit a töltéshez. Ez a művelet – mérések alapján – nem vesz igénybe egy percnél többet, de azért esőben, jeges úton, kényelmetlen. A minimális lakókocsis tapasztalatunk miatt – eléggé el nem ítélhető módon – két töltőhelyet foglaltunk el, mivel eszünkbe sem jutott, hogy a lakókocsit nem kell feltétlenül az autó közelében parkoltatni a töltés ideje alatt. Igaz, senkit sem akadályoztunk, mivel érkezéskor egyedül voltunk. Arra persze ügyeltünk, hogyha valaki érkezik, akkor ő is kényelmesen hozzáférjen a szabad csatlakozókhoz. Időközben érkezett egy másik teslás, aki kiválasztotta magának a legszélső töltőt. Néhány perc múlva jött egy harmadik márkatárs, de mivel ezen a helyszínen V2 oszlopok találhatók, ezért neki már csak osztott teljesítmény juthatott volna, inkább továbbállt. Tekintettel arra, hogy az előző szakaszon 20%-os különbséget produkáltunk a tervezett és a valós töltöttségben, úgy döntöttünk, 90%-ra töltünk, hiszen előttünk magasodik a Tátra, és kettő csúcsot is meg kell mászni az úti célig. Mintegy 50 perces töltési idő után – ez jó hosszú lett – nekivágtunk az utunk befejező szakaszának, amire az autó 38%-os érkezési töltöttséget és 14:00 érkezési időt jósolt. Néhány 10 km megtétele után a Tesla az érkezési töltöttséget 32%-ra az időt 14:40-re módosította. Fogadtunk is, hogy mennyi lesz a végén. A legoptimistább jóslat a 20% körüli, a legpesszimistább a 10% alatti volt. Nos, az út egy-két helyen havas volt, de jellemzően inkább latyakos, így minden izgalom nélkül gyűrtük le a csúcsokat. Megérkezéskor 31%-os töltöttséget és 14.45-öt mutatott a kijelző. Lehet, hogy a Tesla időközben megtanulta a lakókocsis menettulajdonságokat és beépítette a kalkulációjába? A kempingbe érve elfoglaltuk a helyünket és azonmód feltettük tölteni az autót, hiszen meleg akkumulátor mellett költséghatékonyabb a töltés. Itt megjegyzem, hogy a kempingben 0,9 EUR/kWh a villany ára, és minden egyes konnektoron külön mérő található, amelyet érkezéskor és távozáskor is le kell fényképezni. Az elszámolás a fotók alapján készül. Elvileg! A gyakorlatban az történt, hogy mi befoglaltuk a két „normál” aljzatot – egyet a lakókocsinak, egyet az autónak – és rögzítettük a mérőállásokat. Egyik este, miután visszatértünk egy autós kirándulásból, elhűlve tapasztaltuk, hogy egy újonnan érkező befoglalta a konnektorunkat. Ami látszólag érthetetlen, mivel jól látható, hogy alapból caravan csatlakozója van és azt is használhatná. Ő azonban átalakítja Schukóra és abba dugja. Nos, mi pedig a Tesla Schukót átalakítottuk caravanra majd elkészítettük a fényképeket. Különösebben nem aggódtunk, mert az addigi tapasztalataink alapján elmondhattuk, hogy nagyon kedves és végtelenül laza a kemping vezetése. Elszámoláskor megmutattuk a Tesla applikációban a „más helyen töltés” értékét, ami tartalmazta a kempingben felvett összes energiát és az alapján fizettünk. Kempingezni télen? Érdekes kalandnak ígérkezett lakókocsival megoldani a szállást síeléskor. A Carpento 360 típusú lakókocsiban alapvetően nincs fűtés, de úgy gondoltuk, hogy ezt a hátrányt egy forró levegős „radiátor” megoldja. Kipróbáltuk a modern, digitális konnektoros megoldást, de az nem tudott olyan mennyiségű forró levegőt szállítani, amivel elűzhető a lakókocsizás mumusa, a párásodás. Bizony, ha nem elegendő és nem egyenletes eloszlású a forró levegő, akkor a hőhidakon a levegő páratartalma kicsapódik, más szóval, minden nyirkos és vizes lesz. Mi a megoldás? Elővenni a nagypapa fűtőberendezését, kefementes motor, hatalmas ventilátor és már meg is kapjuk a megfelelő hőmérsékletű és mennyiségű levegőt. Persze az itthoni teszt alatt gyorsan kiderült, hogy valamit kell kezdeni a hőfokszabályozással, mert ez a fűtőtest viszont túlfűti a lakókocsit. A megoldás egyszerű volt. Összeházasításra került a 40 éves radiátor egy három évvel ezelőtt nyugdíjazott digitális termosztáttal és ezzel lehetővé vált a pontos hőfokszabályozás. Síelésnél még egy probléma merül fel, a vizes ruhák szárítása. Nos ezeket egyrészt be lehet tenni a lakókocsi „fürdőszobájába”, másrészt a kempingben külön helység van dedikálva szárításra, még bakancsszárító állvány is akad. Gyakorlatilag télen minden olyan komfort megkapható egy kempingben, mint nyáron, csak fürdőbe, konyhába menet csúszkál az ember a hóban. Cserébe nem találkozunk szúnyogokkal! A síeléshez a választás Kemp Oravice-re esett. A kempingbe érve, sajnos esett az eső, de a recepciós hölgy nem izgulta túl a regisztrációt. Elmondta, hogy bárhova állhatunk, fényképezzük le a villanyóra mérőállásokat, mivel az elszámolás a fotók alapján készül. Miután letáboroztunk, próbáltunk becsekkolni, de a hölgy valahova eltűnt. Nos, ha Ő nem izgatja magát, Mi aztán biztosan nem fogunk izgulni. Becsekkolás helyett felfedeztük a kempinget. Tiszta, rendes hely. Néhány lakókocsi és két lakóautó volt még rajtunk kívül, de sem a zuhanyozásnál sem pedig a konyhában nem futottunk össze a lakóikkal. A sípálya talán 100 méterre volt a kempingtől, így nem volt megerőltető reggel a sífelszereléssel átsétálni. Éjszakánként -5 fok körül volt a legalacsonyabb hőmérséklet, az elektromos fűtőtestünk tökéletesen kifűtötte a lakókocsit. A vizes ruháink és a törölközőink is meg tudtak száradni a lakó fürdőjében reggelre. A kirándulással a legfőbb célunk az volt, hogy végre kipróbáljuk a lakókocsizást, valamint azt, hogy a lakónk mennyire komfortos télen. Nos elmondhatom, hogy két ember számára, nagyon kényelmes ez a méret. Háromnak, véleményes, mivel egy főnek mindig le kell ülni, hogy a többi elférjen. Négy embernek étkezni és aludni kényelmes, azonban mozogni, úgy általában élni benne, már kényelmetlen. Nyáron, száraz időben, vélhetően nem problémás, mivel az ember, úgyis csak aludni fog benne. A főzés – melegítés – a vártnál jobb volt, mivel a „fürdőszoba” mennyezetén van egy kétirányú ventilátor, ami kirántotta a párát és a szagokat is. Magam részéről alig várom a melegebb időket, és a sok-sok kirándulást. A hazavezető utat még annyira sem terveztük meg, mint az odavezetőt. Tekintettel arra, hogy ott tartózkodásunk alatt esett némi hó és a szlovákok nem vitték túlzásba az utak takarítását, 96%-ra töltöttünk azzal kalkulálva, hogy mire számottevő regeneratív fékezésre lesz szükség, addigra úgyis fogy annyi energia az akkuból, hogy lesz hely visszatölteni. Első töltőmegállónk a Kaskády Hotel Supercharger. A Tesla optimistán, a 96 %-os töltöttség, és a 10:45-ös indulás alapján 48%-ra és 13:14-re tippelte az érkezést. Az út valóban havas volt. Természetesen az út bal oldala volt letakarítva, így nehezített körülmények között haladhattunk. A meredek – több helyen 10% feletti – lejtőkön érdekes tapasztalatra tettünk szert. Az autó vontatási módban volt és többször azt tapasztaltuk, hogy a hátsó motor 10 – 15, néha 20 kW fölött töltött vissza, miközben az első kerék stabilan (!) 2,5kW-tal húzott! Nem tudunk másra gondolni, csak arra, hogy a csúszós út miatt a Tesla vontatási módban így segíti a vezetést. Persze lehet, hogy nemcsak vontatási módban teszi ezt, de a sofőr javaslatát, – hogy kísérletképpen vegyük ki vontatási módból a 15%-os lejtő közepén – egy emberként hurrogtuk le. Az egészen biztos, hogy a csúszós úttal van összefüggésben, mivel hazafele volt alkalmunk száraz aszfalton is kipróbálni 10%-os lejtő esetén és ott egyáltalán nem hajtott az első motor. 13:34-kor 42%-os töltöttségi szinttel megérkeztünk a Kaskady Hotel parkolójába. Az előzetes tipphez képest fél órával később és 6%-kal kevesebb energiával. Kettő Tesla már töltött, így mit csinál egy gyakorlott teslás? Igen, megkérdezi a márkatársat, hogy még mennyi ideig szándékozik tölteni és legfőképp, mekkora teljesítménnyel? A Model X tulaja azt válaszolta, hogy több mint 100 kW-tal tölt, így a teljesítményosztás miatt inkább a másik ágon töltő Model Y mellé álltunk be. Frenetikus 75kW-tal meg is kezdhettük a töltést. Miután már volt helyismeretünk, ezért rutinosan a „domb” alján hagytuk a lakókocsit, a könnyebb mozgás kedvéért. Ez volt az az alkalom is, amikor megmértük, hogy mennyi ideig tart le- és felkapcsolni a lakókocsit. Nos, a lekapcsolás 44, a felkapcsolás 55 másodpercet vesz igénybe mindkét esetben, megállástól indulásig. Közel fél óra töltés után, 80%-os töltöttséggel, 14:00-kor elhagytuk a töltőt. A fóti Superchargerhez 32%-os maradékkal 16:47-es érkezéssel tervezett a Tesla. Felmerült a gondolat, hogy inkább az óbudai Superchargert választjuk a pénteki csúcsidős fóti töltés helyett, de a kerülő annyi időkiesést jelentett volna, hogy inkább elvetettük. A gyakorlatban 16:50-re 19% töltöttséggel érkeztünk meg Fótra. Az eltérés oka ott lehet, hogy Magyarországra beérve jutott eszünkbe, hogy ki kell venni a naviból a fizetős utak elkerülése opciót, ha az M2-es autóúton akarunk menni. A beállítást követően a Tesla azonnal újra kalkulált, és akkor már azt az értéket tippelte, amit valóban tartott is. Érdekes, hogy az útidőt tekintve a terv és a valóság között csupán 3 perc eltérés mutatkozott. Valószínűnek tartom, ha nem az M2-esen haladunk, akkor az idő is hosszabb lett volna. Ahogyan azt előre sejtettük, Fóton alig volt szabad töltőhely, és természetesen nem volt olyan, ahova a vontatmány lekapcsolása nélkül is beállhattunk volna. Annyi baj legyen, beálltunk a barátunk autója mellé, lekapcsoltunk, és átálltunk a töltőre. Átpakoltuk a csomagjait, érzékeny búcsút vettünk egymástól, és már be is fejezhettük a töltést. Összesen 10 percet töltöttünk, mialatt 19%-ról feltoltuk 38%-ra az autót. Hazaérkezésre 17%-ot és 17:54-et tippelt az autó, amiből a valóságban 17% és 17:58 lett. Erős a gyanúnk, hogy a második töltés után áll be a Tesla a lakókocsis vontatás kalkulációjára. Ennek igazolására azonban még sok-sok kilométerre, és töltésre lesz szükségünk. Összefoglalás: Az utazás során végig 21 fokos hőmérséklet volt beállítva az automata klímán. Az autó az összes Supercharger töltés előtt előírásszerűen felfűtötte az akkut, habár szerintünk kicsit korábban kezdte a felfűtést, mint arra szükség lett volna, de ez valószínűleg azért volt, mert lassabban mentünk, mint amivel az autó kalkulált. A lakókocsit simán elhúzza, rengeteg a tartalék a nyomatékban, ami különösen jól jön, amikor csak rövid távokon oldják fel az előzni tilos szakaszokat és még tőlünk is lassabb járművek közlekednek. A motor hőmérséklete végig 35–40 fok között volt. Az út nagy részén csak hátsó motorral hajtott a Tesla, egyedül a havas, lejtős szakaszokon kapcsolta be stabilan az első motort. Összesen 741 km-t mentünk, ehhez 220,92 kWh energiát töltöttünk. Az átlagfogyasztás jó közelítéssel 30 kWh/100 km-re adódott. Superchargeren töltöttünk 162,92 kWh-t ami 14.643 Ft, a kempingben 58 kWh-t, ami 23.010 Ft-ba került. Tehát az össz. üzemanyagköltség 37.650 Ft-ra jött ki. 100 km-re leosztva ez 5081 Ft, ami körülbelül 8 liter benzin árának felel meg. Remélem, hogy ezekkel a tapasztalatokkal tudtam segíteni mindazoknak, akik hasonló elvetemültséget forgatnak a fejükben. Plusz néhány érdekesség A Tátrában legalább 5 Teslával találkoztunk, amiből kettő magyar volt. Oravicében egy fali töltőn egy magyar rendszámos Audi e-Tron Sportback 55 Quattro (mily’ elegáns és egyszerű modellnév) töltött, valamint Donovaly környékén egy szintén magyar rendszámos Zoe jött szembe. 1000 km Supercharger használatot kapsz ajándékba új Model 3 vagy Model Y autódhoz, ha szocske ajánlói kódjáról indítod a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!