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
auto

Megelőzték a Fordot és a BYD-t is a magyar elektromos kishaszongépjármű piacon

elektromos autó piac
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

Végre ismét 100 feletti új, tisztán elektromos kisáruszállítót adtak át hazánkban, egészen pontosan 118 talált tulajdonosra novemberben.

Június óta nem láttunk ilyen magas számot.

A novemberi személyautós statisztika itt található:

Tovább folyik a Tesla és a BYD harca a magyar villanyautó-piac trónjáért

Típusok

A július óta tartó gyengélkedés után októberben már 94, novemberben pedig 118 elektromos kishaszongépjárművet értékesítettek hazánkban – utóbbi 87 százalékkal volt magasabb, mint a 2023 novemberi adat.

A holtversenyek miatt ismét Top 22-es listánk van a típusokról, ahol most a Cenntro Logistar 100 utasította maga mögé a Ford Transitot és a BYD ETP3-at.

# Típus 2024. november
1 CENNTRO LOGISTAR 100 22
2 FORD TRANSIT 17
3 BYD ETP3 12
4 MERCEDES SPRINTER 8
5-6 OPEL COMBO 7
5-6 RENAULT KANGOO VAN 7
7 OPEL VIVARO 5
8-12 CITROEN JUMPER 4
8-12 DACIA SPRING VAN 4
8-12 PEUGEOT BOXER 4
8-12 PEUGEOT PARTNER 4
8-12 TOYOTA PROACE CITY 4
13-15 FORD TRANSIT CUSTOM 3
13-15 MERCEDES CITAN 3
13-15 MERCEDES VITO 3
16-19 CITROEN BERLINGO 2
16-19 FIAT DOBLO CARGO 2
16-19 FIAT DUCATO 2
16-19 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 2
20-22 GOUPIL G4 1
20-22 NISSAN TOWNSTAR 1
20-22 PEUGEOT EXPERT 1
Egyéb 0
Összesen: 118

Éves összesítésben a Ford Transit őrzi vezető helyét, és ha csak nem történik valami nagy földindulás decemberben, valószínűleg az éves listán is viszi majd az aranyat.

Nagyon stabil második a Dacia Spring furgon változata, noha novemberben csak néggyel növekedett a számuk. A Mercedes Citan nyomában viszont ott lohol a BYD ETP3 és a batyus Mercedes Vito is. A bronzérem sorsa még nyitott kérdés az év vége előtt.

Összességében idén november végéig 86 százalékkal növekedett az elektromos kisáruszállítók forgalma.

# Típus 2024. január-november Változás
1 FORD TRANSIT 161 92%
2 DACIA SPRING VAN 116 93%
3 MERCEDES CITAN 90 350%
4-5 BYD ETP3 88
4-5 MERCEDES VITO 88 363%
6 TOYOTA PROACE CITY 74 147%
7 CENNTRO LOGISTAR 100 70 536%
8 OPEL VIVARO 67 49%
9 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 64 106%
10 MERCEDES SPRINTER 61 -30%
11 OPEL COMBO 43 16%
12 NISSAN TOWNSTAR 40 25%
13 PEUGEOT EXPERT 28 87%
14 CITROEN BERLINGO 23 77%
15 TOYOTA PROACE 21 0%
16 PEUGEOT PARTNER 19 58%
17 CENNTRO LOGISTAR 200 17 325%
18 RENAULT KANGOO VAN 16 7%
19 CITROEN JUMPER 12
20 CENNTRO LOGISTAR 260 9 29%
Egyéb: 54
Összesen: 1161 86%

Márkák

A márkák versenyét novemberben a Cenntro nyerte – mögötte a Ford és a Mercedes futottak be. Az októberi első BYD bicskája most még az Opelbe is beletört.

# Márka 2024. november
1 CENNTRO 22
2 FORD 20
3 MERCEDES 14
4-5 OPEL 12
4-5 BYD 12
6 PEUGEOT 9
7 RENAULT 7
8 CITROEN 6
9-11 TOYOTA 4
9-11 DACIA 4
9-11 FIAT 4
12 VOLKSWAGEN 2
13-14 GOUPIL 1
13-14 NISSAN 1
Összesen: 118

A márkák éves összesítésében nem történt változás, stabilan vezet a Mercedes-Benz, ahogy a Ford is borítékolhatja az ezüstérmet az év végén. A harmadik hely azonban még itt is nyitott, a Dacia és az Opel között dől majd el.

# Márka 2024. január-november Változás
1 MERCEDES 239 90%
2 FORD 167 99%
3 DACIA 116 93%
4 OPEL 112 37%
5 CENNTRO 96 243%
6 TOYOTA 95 217%
7 BYD 88
8 VOLKSWAGEN 72 -17%
9 PEUGEOT 53 96%
10 CITROEN 43 115%
11 NISSAN 40 25%
12-13 GOUPIL 16 0%
12-13 RENAULT 16 0%
14 FIAT 6 -50%
15 ADDAX 1
16 VICTORY 1
Egyéb 0
Összesen: 1161 86%

Csoportszinten is a Mercedes-Benz Vans az első, de előny csak 25 darabos, nagyjából 10 százalékos. Tekintve, hogy az előző hónaphoz képest a németek csak 14 autóval növelték eladásaikat, míg a Stellantis megannyi márkája együtt 31-gyel erősített, itt akár még fordulhat is a kocka, ha a holland székhelyű vállalat elég nagy hajrát nyom.

A Cenntro és a Toyota tudta idén százalékosan a legnagyobb növekedést felmutatni, míg a Volkswagen Csoport bukta a legnagyobbat.

# Cégcsoport 2024. január-november Változás
1 MERCEDES-BENZ VANS 239 90%
2 STELLANTIS 214 52%
3 FORD 167 99%
4 RENAULT CSOPORT 132 74%
5 CENNTRO 96 243%
6 TOYOTA 95 217%
7 BYD 88
8 VOLKSWAGEN CSOPORT 72 -17%
9 NISSAN 40 25%
10 GOUPIL 16 0%
Egyéb 2
Összesen: 1161 86%

Hajtáslánc

2024 első 11 hónapjában 22.691 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, amelyek 5,1 százaléka, 1161 volt tisztán elektromos

A hajtásláncok versenyében továbbra sincs semmi változás, a dízel 92 százalékkal vezet és mivel a hibridek a kishaszongépjárműveknél egyelőre kerekítési hibának számítanak,

az elektromos hajtás a második legnépszerűbb.

A benzinmotorok az eladások kevesebb, mint 2,5 százalékát teszik ki.

Az októberi eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé:

Életjeleket adott az elektromos kishaszongépjárművek piaca

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.