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 Végre ismét 100 feletti új, tisztán elektromos kisáruszállítót adtak át hazánkban, egészen pontosan 118 talált tulajdonosra novemberben. Június óta nem láttunk ilyen magas számot. A novemberi személyautós statisztika itt található: Tovább folyik a Tesla és a BYD harca a magyar villanyautó-piac trónjáért Típusok A július óta tartó gyengélkedés után októberben már 94, novemberben pedig 118 elektromos kishaszongépjárművet értékesítettek hazánkban – utóbbi 87 százalékkal volt magasabb, mint a 2023 novemberi adat. A holtversenyek miatt ismét Top 22-es listánk van a típusokról, ahol most a Cenntro Logistar 100 utasította maga mögé a Ford Transitot és a BYD ETP3-at. # Típus 2024. november 1 CENNTRO LOGISTAR 100 22 2 FORD TRANSIT 17 3 BYD ETP3 12 4 MERCEDES SPRINTER 8 5-6 OPEL COMBO 7 5-6 RENAULT KANGOO VAN 7 7 OPEL VIVARO 5 8-12 CITROEN JUMPER 4 8-12 DACIA SPRING VAN 4 8-12 PEUGEOT BOXER 4 8-12 PEUGEOT PARTNER 4 8-12 TOYOTA PROACE CITY 4 13-15 FORD TRANSIT CUSTOM 3 13-15 MERCEDES CITAN 3 13-15 MERCEDES VITO 3 16-19 CITROEN BERLINGO 2 16-19 FIAT DOBLO CARGO 2 16-19 FIAT DUCATO 2 16-19 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 2 20-22 GOUPIL G4 1 20-22 NISSAN TOWNSTAR 1 20-22 PEUGEOT EXPERT 1 Egyéb 0 Összesen: 118 Éves összesítésben a Ford Transit őrzi vezető helyét, és ha csak nem történik valami nagy földindulás decemberben, valószínűleg az éves listán is viszi majd az aranyat. Nagyon stabil második a Dacia Spring furgon változata, noha novemberben csak néggyel növekedett a számuk. A Mercedes Citan nyomában viszont ott lohol a BYD ETP3 és a batyus Mercedes Vito is. A bronzérem sorsa még nyitott kérdés az év vége előtt. Összességében idén november végéig 86 százalékkal növekedett az elektromos kisáruszállítók forgalma. # Típus 2024. január-november Változás 1 FORD TRANSIT 161 92% 2 DACIA SPRING VAN 116 93% 3 MERCEDES CITAN 90 350% 4-5 BYD ETP3 88 – 4-5 MERCEDES VITO 88 363% 6 TOYOTA PROACE CITY 74 147% 7 CENNTRO LOGISTAR 100 70 536% 8 OPEL VIVARO 67 49% 9 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 64 106% 10 MERCEDES SPRINTER 61 -30% 11 OPEL COMBO 43 16% 12 NISSAN TOWNSTAR 40 25% 13 PEUGEOT EXPERT 28 87% 14 CITROEN BERLINGO 23 77% 15 TOYOTA PROACE 21 0% 16 PEUGEOT PARTNER 19 58% 17 CENNTRO LOGISTAR 200 17 325% 18 RENAULT KANGOO VAN 16 7% 19 CITROEN JUMPER 12 – 20 CENNTRO LOGISTAR 260 9 29% Egyéb: 54 – Összesen: 1161 86% Márkák A márkák versenyét novemberben a Cenntro nyerte – mögötte a Ford és a Mercedes futottak be. Az októberi első BYD bicskája most még az Opelbe is beletört. # Márka 2024. november 1 CENNTRO 22 2 FORD 20 3 MERCEDES 14 4-5 OPEL 12 4-5 BYD 12 6 PEUGEOT 9 7 RENAULT 7 8 CITROEN 6 9-11 TOYOTA 4 9-11 DACIA 4 9-11 FIAT 4 12 VOLKSWAGEN 2 13-14 GOUPIL 1 13-14 NISSAN 1 Összesen: 118 A márkák éves összesítésében nem történt változás, stabilan vezet a Mercedes-Benz, ahogy a Ford is borítékolhatja az ezüstérmet az év végén. A harmadik hely azonban még itt is nyitott, a Dacia és az Opel között dől majd el. # Márka 2024. január-november Változás 1 MERCEDES 239 90% 2 FORD 167 99% 3 DACIA 116 93% 4 OPEL 112 37% 5 CENNTRO 96 243% 6 TOYOTA 95 217% 7 BYD 88 – 8 VOLKSWAGEN 72 -17% 9 PEUGEOT 53 96% 10 CITROEN 43 115% 11 NISSAN 40 25% 12-13 GOUPIL 16 0% 12-13 RENAULT 16 0% 14 FIAT 6 -50% 15 ADDAX 1 – 16 VICTORY 1 – Egyéb 0 – Összesen: 1161 86% Csoportszinten is a Mercedes-Benz Vans az első, de előny csak 25 darabos, nagyjából 10 százalékos. Tekintve, hogy az előző hónaphoz képest a németek csak 14 autóval növelték eladásaikat, míg a Stellantis megannyi márkája együtt 31-gyel erősített, itt akár még fordulhat is a kocka, ha a holland székhelyű vállalat elég nagy hajrát nyom. A Cenntro és a Toyota tudta idén százalékosan a legnagyobb növekedést felmutatni, míg a Volkswagen Csoport bukta a legnagyobbat. # Cégcsoport 2024. január-november Változás 1 MERCEDES-BENZ VANS 239 90% 2 STELLANTIS 214 52% 3 FORD 167 99% 4 RENAULT CSOPORT 132 74% 5 CENNTRO 96 243% 6 TOYOTA 95 217% 7 BYD 88 – 8 VOLKSWAGEN CSOPORT 72 -17% 9 NISSAN 40 25% 10 GOUPIL 16 0% Egyéb 2 – Összesen: 1161 86% Hajtáslánc 2024 első 11 hónapjában 22.691 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, amelyek 5,1 százaléka, 1161 volt tisztán elektromos. A hajtásláncok versenyében továbbra sincs semmi változás, a dízel 92 százalékkal vezet és mivel a hibridek a kishaszongépjárműveknél egyelőre kerekítési hibának számítanak, az elektromos hajtás a második legnépszerűbb. A benzinmotorok az eladások kevesebb, mint 2,5 százalékát teszik ki. Az októberi eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé: Életjeleket adott az elektromos kishaszongépjárművek piaca Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!