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 Utoljára júniusban adtak át egy hónapon belül az októberinél több elektromos kishaszongépjárművet Magyarországon, és bár a 94 darab nem világcsúcs, legalább ez a 60-70 darabos trend megszakadni látszik. Persze ezzel a tempóval nem tud érdemben javulni a magyar kisáruszállító-flotta kibocsátása, városaink levegője. Az októberi személyautós statisztika itt található: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 Már nem a sima benzinmotor a legnépszerűbb hajtásmód Magyarországon Típusok 2024 szeptemberében tehát csak 67 új elektromos kishaszongépjárművet adtak át a magyar kereskedők a vevőknek, de októberben ez 94-re nőtt. Ilyen nagyságrendnél nem szórakoztatunk senkit százalékos növekedéssel, de reméljük, ez trendforduló és lesz egy kis hajrá az év végén. Szeptemberben a sötét ló, a meglepetés befutó a Cenntro volt, de most megelőzték őket, ugyanis a BYD furgonja, az ETP3 lépett az első helyre októberben. A Logistar 100 még így is második lett, a harmadik helyet pedig az Opel Combo szerezte meg. A Top 20 helyett, most Top 22-es listát közlünk, mert az utolsó helyeken holtverseny van. # Típus 2024. október 1 BYD ETP3 20 2 CENNTRO LOGISTAR 100 14 3 OPEL COMBO 9 4 DACIA SPRING VAN 8 5-7 FORD TRANSIT 5 5-7 MERCEDES VITO 5 5-7 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 5 8-9 MERCEDES CITAN 4 8-9 MERCEDES SPRINTER 4 10 CENNTRO LOGISTAR 200 3 11-15 CITROEN JUMPER 2 11-15 FORD TRANSIT CUSTOM 2 11-15 PEUGEOT EXPERT 2 11-15 RENAULT KANGOO VAN 2 11-15 TOYOTA PROACE CITY 2 16-22 CENNTRO LOGISTAR 260 1 16-22 CITROEN BERLINGO 1 16-22 FIAT DOBLO CARGO 1 16-22 FIAT DUCATO 1 16-22 GOUPIL G4 1 16-22 OPEL VIVARO 1 16-22 PEUGEOT PARTNER 1 Egyéb 0 Összesen: 94 Éves összesítésben a Ford Transité az arany, ami nem meglepő, hiszen egész Európában ez a piacvezető típus. A Dacia Spring furgon változata viszont jól mutatja, hogy van kereslet az olcsó(bb) kis elektromos áruszállítókra is. A két Mercedes modell 3., illetve 4. helye jó helyezést vetít előre a márkák sorrendjében a stuttgarti csapat számára, még akkor is, ha a Citan egy álruhába bújt Renault Kangoo/Nissan Townstar. # Típus 2024. január-október Változás 1 FORD TRANSIT 144 87% 2 DACIA SPRING 112 107% 3 MERCEDES CITAN 87 412% 4 MERCEDES VITO 85 347% 5 BYD ETP3 76 – 6 TOYOTA PROACE CITY 70 204% 7-8 OPEL VIVARO 62 41% 7-8 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 62 114% 9 MERCEDES SPRINTER 53 -33% 10 CENNTRO LOGISTAR 100 48 860% 11 NISSAN TOWNSTAR 39 26% 12 OPEL COMBO 36 -3% 13 PEUGEOT EXPERT 27 108% 14-15 CITROEN BERLINGO 21 163% 14-15 TOYOTA PROACE 21 0% 16 CENNTRO LOGISTAR 200 17 325% 17 PEUGEOT PARTNER 15 50% 18-20 CENNTRO LOGISTAR 260 9 29% 18-20 GOUPIL G6 9 80% 18-20 RENAULT KANGOO VAN 9 -25% Egyéb: 41 – Összesen: 1043 86% Márkák A márkák versenyét októberben a BYD nyerte, mögötte a Cenntro, a Mercedes-Benz az Opel sorakoznak. A többiek 10-nél is kevesebb autót adtak el. # Márka 2024. október 1 BYD 20 2 CENNTRO 18 3 MERCEDES 13 4 OPEL 10 5 DACIA 8 6 FORD 7 7 VOLKSWAGEN 5 8-9 CITROEN 3 8-9 PEUGEOT 3 10-12 FIAT 2 10-12 RENAULT 2 10-12 TOYOTA 2 13 GOUPIL 1 Egyéb: 0 Összesen: 94 A márkák éves összesítésében most is a Mercedes az első – hiába nagyon erős a Transit, egyelőre nincs segítség házon belül, ezen a modellen kívül csak három másik elektromos furgont adott el az amerikai cég. A Merci, a Ford és a Dacia 100 feletti darabszám mellett tudott 100 százalék körüli növekedést felmutatni. A Toyota 91 darabja és közel 300 százalékos növekedése is szép – persze tudjuk, hogy ez is a Stellantisnak köszönhető. A Volkswagen, a Fiat és a Renault vesztették eddig a legtöbb vásárlót idén. # Márka 2024. január-október Változás 1 MERCEDES 225 96% 2 FORD 147 91% 3 DACIA 112 107% 4 OPEL 100 23% 5 TOYOTA 91 296% 6 BYD 76 – 7 CENNTRO 74 236% 8 VOLKSWAGEN 70 -13% 9 PEUGEOT 44 91% 10 NISSAN 39 26% 11 CITROEN 37 164% 12 GOUPIL 15 7% 13 RENAULT 9 -31% 14 FIAT 2 -82% 15 ADDAX 1 – 16 VICTORY 1 – Egyéb 0 – Összesen: 1043 +86% Csoportszinten a Mercedes-Benz Vans áll a dobogó legfelső fokán, második a Stellantis, majd jön a Ford és, hála a Dacia Springnek, 100 darab felett van még a Renault Csoport is. # Cégcsoport 2024. január-október Változás 1 MERCEDES-BENZ VANS 225 96% 2 STELLANTIS 183 42% 3 FORD 147 91% 4 RENAULT CSOPORT 121 81% 5 TOYOTA 91 296% 6 BYD 76 – 7 CENNTRO 74 236% 8 VOLKSWAGEN CSOPORT 70 -13% 9 NISSAN 39 26% 10 GOUPIL 15 7% Egyéb: 0 – Összesen: 1043 +86% Hajtáslánc 2024 első 10 hónapjában 20.348 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, amelyek 5,1 százaléka, 1043 darab volt tisztán elektromos. A hajtásláncok versenyét persze a dízel nyerte 92 százalékkal, a hibrid és egyéb meghajtások kerekítési hibának tűnnek, előbbinél 32, utóbbinál 54 darabról beszélünk egész évben. Az elektromos hajtás a második legnépszerűbb a kishaszonjármű-piacon, ami nagyon jól hangzik, de a valóságban csak 5 százalékot jelent. A benzinmotorok jelentősége folyamatosan csökken, arányuk tavaly óta megfeleződött, most 2,5 százalékot sem tesz ki. A szeptemberi eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé: Egy szinte ismeretlen márka adta el a legtöbb elektromos furgont szeptemberben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!