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
auto
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

Utoljára júniusban adtak át egy hónapon belül az októberinél több elektromos kishaszongépjárművet Magyarországon, és bár a 94 darab nem világcsúcs, legalább ez a 60-70 darabos trend megszakadni látszik.

Persze ezzel a tempóval nem tud érdemben javulni a magyar kisáruszállító-flotta kibocsátása, városaink levegője.

Az októberi személyautós statisztika itt található:

Már nem a sima benzinmotor a legnépszerűbb hajtásmód Magyarországon

Típusok

2024 szeptemberében tehát csak 67 új elektromos kishaszongépjárművet adtak át a magyar kereskedők a vevőknek, de októberben ez 94-re nőtt. Ilyen nagyságrendnél nem szórakoztatunk senkit százalékos növekedéssel, de reméljük, ez trendforduló és lesz egy kis hajrá az év végén.

Szeptemberben a sötét ló, a meglepetés befutó a Cenntro volt, de most megelőzték őket, ugyanis a BYD furgonja, az ETP3 lépett az első helyre októberben. A Logistar 100 még így is második lett, a harmadik helyet pedig az Opel Combo szerezte meg.

A Top 20 helyett, most Top 22-es listát közlünk, mert az utolsó helyeken holtverseny van.

# Típus 2024. október
1 BYD ETP3 20
2 CENNTRO LOGISTAR 100 14
3 OPEL COMBO 9
4 DACIA SPRING VAN 8
5-7 FORD TRANSIT 5
5-7 MERCEDES VITO 5
5-7 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 5
8-9 MERCEDES CITAN 4
8-9 MERCEDES SPRINTER 4
10 CENNTRO LOGISTAR 200 3
11-15 CITROEN JUMPER 2
11-15 FORD TRANSIT CUSTOM 2
11-15 PEUGEOT EXPERT 2
11-15 RENAULT KANGOO VAN 2
11-15 TOYOTA PROACE CITY 2
16-22 CENNTRO LOGISTAR 260 1
16-22 CITROEN BERLINGO 1
16-22 FIAT DOBLO CARGO 1
16-22 FIAT DUCATO 1
16-22 GOUPIL G4 1
16-22 OPEL VIVARO 1
16-22 PEUGEOT PARTNER 1
Egyéb 0
Összesen: 94

Éves összesítésben a Ford Transité az arany, ami nem meglepő, hiszen egész Európában ez a piacvezető típus. A Dacia Spring furgon változata viszont jól mutatja, hogy van kereslet az olcsó(bb) kis elektromos áruszállítókra is. A két Mercedes modell 3., illetve 4. helye jó helyezést vetít előre a márkák sorrendjében a stuttgarti csapat számára, még akkor is, ha a Citan egy álruhába bújt Renault Kangoo/Nissan Townstar.

# Típus 2024. január-október Változás
1 FORD TRANSIT 144 87%
2 DACIA SPRING 112 107%
3 MERCEDES CITAN 87 412%
4 MERCEDES VITO 85 347%
5 BYD ETP3 76
6 TOYOTA PROACE CITY 70 204%
7-8 OPEL VIVARO 62 41%
7-8 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 62 114%
9 MERCEDES SPRINTER 53 -33%
10 CENNTRO LOGISTAR 100 48 860%
11 NISSAN TOWNSTAR 39 26%
12 OPEL COMBO 36 -3%
13 PEUGEOT EXPERT 27 108%
14-15 CITROEN BERLINGO 21 163%
14-15 TOYOTA PROACE 21 0%
16 CENNTRO LOGISTAR 200 17 325%
17 PEUGEOT PARTNER 15 50%
18-20 CENNTRO LOGISTAR 260 9 29%
18-20 GOUPIL G6 9 80%
18-20 RENAULT KANGOO VAN 9 -25%
Egyéb: 41
Összesen: 1043 86%

Márkák

A márkák versenyét októberben a BYD nyerte, mögötte a Cenntro, a Mercedes-Benz az Opel sorakoznak. A többiek 10-nél is kevesebb autót adtak el.

# Márka 2024. október
1 BYD 20
2 CENNTRO 18
3 MERCEDES 13
4 OPEL 10
5 DACIA 8
6 FORD 7
7 VOLKSWAGEN 5
8-9 CITROEN 3
8-9 PEUGEOT 3
10-12 FIAT 2
10-12 RENAULT 2
10-12 TOYOTA 2
13 GOUPIL 1
Egyéb: 0
Összesen: 94

A márkák éves összesítésében most is a Mercedes az első – hiába nagyon erős a Transit, egyelőre nincs segítség házon belül, ezen a modellen kívül csak három másik elektromos furgont adott el az amerikai cég.

A Merci, a Ford és a Dacia 100 feletti darabszám mellett tudott 100 százalék körüli növekedést felmutatni. A Toyota 91 darabja és közel 300 százalékos növekedése is szép – persze tudjuk, hogy ez is a Stellantisnak köszönhető.

A Volkswagen, a Fiat és a Renault vesztették eddig a legtöbb vásárlót idén.

# Márka 2024. január-október Változás
1 MERCEDES 225 96%
2 FORD 147 91%
3 DACIA 112 107%
4 OPEL 100 23%
5 TOYOTA 91 296%
6 BYD 76
7 CENNTRO 74 236%
8 VOLKSWAGEN 70 -13%
9 PEUGEOT 44 91%
10 NISSAN 39 26%
11 CITROEN 37 164%
12 GOUPIL 15 7%
13 RENAULT 9 -31%
14 FIAT 2 -82%
15 ADDAX 1
16 VICTORY 1
Egyéb 0
Összesen: 1043 +86%

Csoportszinten a Mercedes-Benz Vans áll a dobogó legfelső fokán, második a Stellantis, majd jön a Ford és, hála a Dacia Springnek, 100 darab felett van még a Renault Csoport is.

# Cégcsoport 2024. január-október Változás
1 MERCEDES-BENZ VANS 225 96%
2 STELLANTIS 183 42%
3 FORD 147 91%
4 RENAULT CSOPORT 121 81%
5 TOYOTA 91 296%
6 BYD 76
7 CENNTRO 74 236%
8 VOLKSWAGEN CSOPORT 70 -13%
9 NISSAN 39 26%
10 GOUPIL 15 7%
Egyéb: 0
Összesen: 1043 +86%

Hajtáslánc

2024 első 10 hónapjában 20.348 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, amelyek 5,1 százaléka, 1043 darab volt tisztán elektromos.

A hajtásláncok versenyét persze a dízel nyerte 92 százalékkal, a hibrid és egyéb meghajtások kerekítési hibának tűnnek, előbbinél 32, utóbbinál 54 darabról beszélünk egész évben.

Az elektromos hajtás a második legnépszerűbb a kishaszonjármű-piacon, ami nagyon jól hangzik, de a valóságban csak 5 százalékot jelent.

A benzinmotorok jelentősége folyamatosan csökken, arányuk tavaly óta megfeleződött, most 2,5 százalékot sem tesz ki.

A szeptemberi eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé:

Egy szinte ismeretlen márka adta el a legtöbb elektromos furgont szeptemberben

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.