Támogatta a Walmart, dolgozott a NASA-val és az amerikai védelmi minisztériummal, és a Hyundai-jal is összefogott közös elektromos autókért – néhány évig ígéretesnek tűnt a Canoo pályafutása, ám végül legyőzte őket a kezdő villanyautós cégek átka. A 2017-ben alapított amerikai startup közleményben jelentette be, hogy csődeljárás alá került, azonnali hatállyal befejezi tevékenységét, s megkezdi vagyonának felszámolását, amelyet a hitelezők és a fedezetlen számlák kifizetésére fordít. A Canoo egy moduláris gördeszka-padlólemezről, és az arra épített „életstílusjárművéről” vált ismertté. A technológiában rejlő lehetőségeket felismerve a Hyundai 2020-ban együttműködést kötött a céggel, abban bízva, hogy a platform költséghatékony alapként szolgálhat majd a Hyundai és Kia elektromos modelljeihez, az olcsó kisautóktól kezdve, az egyterűkön át a kisteherautókig. A nem hétköznapi megjelenésű haszongépjármű a világ legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncának, a Walmartnak is megtetszett, amely 4500 példányra adott le rendelést. Emellett az amerikai postaszolgálat is vásárolt, és 2024 elején a brit posta is tesztelni kezdte az autót. A 80 kWh-s, körülbelül 400 km hatótávú járműre a NASA is felfigyelt, és kiválasztotta az Artemis projekthez az űrhajósok és kísérőik zéró emissziós fuvarozásához. A Canoo továbbá az amerikai védelmi minisztériummal is együttműködött nagy teljesítményű akkumulátor fejlesztésén. Az ígéretes projektek ellenére a Canoo sosem tudott nyereségessé válni. Fénykorában körülbelül 800 főt foglalkoztatott, ez tavalyra jelentősen megcsappant, novemberben pedig újabb leépítést jelentett be a cég, és a még ott dolgozó alkalmazottainak negyedét elküldte. Noha ezt csupán egy ideiglenes állapotnak tartotta, a távozó dolgozók egyike azt nyilatkozta, hogy a Canoo helyzetét látva csodálkozna, ha a vállalat még sokáig húzná – írja az InsideEVs. Az elmúlt hetekben a Canoo amerikai hitelekhez, és külföldi tőkéhez egyaránt próbált hozzájutni, sikertelenül, s ezzel az utolsó reménysugár is elveszett. Tony Aquila vezérigazgató a közleményben megköszönte az alkalmazottaknak és a partnereknek a vállalatba vetett bizalmat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!