A BMW Csoport nemzetközi eredményeiről már pár napja beszámoltunk, de most a vállalat hazai képviselete egy sajtóreggelin beszámolt a hazai adatokról is. Ami még érdekesebb, pár szót szóltak a debreceni gyárról is. Számok A BMW Csoport 2024-ben hat százalékkal, 6274-re növelte eladásait hazánkban, miközben a magyar piac 13, a prémium autók szegmense 10 százalékkal bővült.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 Az átlag alatti növekedés elsősorban a Mini számlájára írható, amely már egy jó ideje a teljes portfólió megújításán dolgozik, és tavaly 29 százalékkal kevesebbet, 490 autót adtak csak el Magyarországon. A vállalat szerint 2025 lesz a brit márka éve, mivel mostanra már a tejes új kínálat elérhető. Maga a BMW márka persze főleg a prémium szegmenshez és azon belül a másik két német versenyzőhöz méri magát és számításaik szerit 5784 darabbal ők a piacvezetők. A vállalat itthon a legtöbbet az X5-ös sorozatból adta el, második a 4-es sorozat, harmadik a 3-as sorozat voltak. A BMW márka magyar eladásainak 52 százalékát az X széria, az SUV-k teszik ki. A villanyautók kapcsán a vállalat kiemelte a BMW márka negyedik helyét a magyar rangsorban. A legkelendőbb tisztán elektromos termékük az iX3 volt, ezt az i4, majd az iX1 követte. A nagyméretű elektromos luxusautóik viszont tavaly nem szerepeltek jól. Nyilván ezek darabszáma kevésbé lényeges, de az iX SUV-ből 57 százalékkal kevesebb, csak 89 darab fogyott, de az i7 luxuslimuzin értékesítése is a felére, 11 darabra csökkent. Debrecen, Neue Klasse 6,5 éve, 2018. július 31-én jelentették be, hogy a BMW Debrecen mellett építi meg új gyárát, amely kifejezetten elektromos autók gyártására készül. Debrecen mellett épít elektromos autók termelésére alkalmas gyárat a BMW Az alapkőletételre 2,5 éve 2022 június elején került sor, és innentől kezdve felgyorsultak az események. Letették a debreceni BMW-gyár alapkövét A debreceni gyár már szinte teljesen készen van, pár hete a próbagyártás is megkezdődött és tavaly év végén már 2000 fő dolgozott az üzemben. BMW Debrecen Az új modellek és a gyártás finomhangolása egy darabig még eltart azonban, és csak az idei év végére ígérik a sorozatgyártás megkezdését. A vállalat megerősítette, hogy a magyar gyár a Neue Klasse X prototípus szériaváltozatáért felel – ismerve az SUV-k népszerűségét, ez lehet a húzó modell. A szedánt München gyártja majd, ott is folynak már az előkészületek. A vállalat az új, 800 voltos architektúra akkucelláit hatodik generációsnak hívja, és ezek segítségével 30 százalékkal magasabb hatótávot és 30 százalékkal gyorsabb töltést ígér. A Neue Klasse lesz az első BMW modellcsalád, amelybe az új utastér és az új digitális cockpit kerül. Erről pár napja írtunk: Ilyen lesz a műszerfal az új BMW-kben Érdekesség, hogy a félreértések elkerülése végett a jövőben kikerül a benzines modellek nevéből/számából az „i” betű, és ez kizárólag az elektromos járművek elnevezésében szerepel majd. Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!