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 A Curb Charger a hagyományos utcai töltőoszlopok alternatívája lehet. A kialakítása tényleg teljesen új, de kérdés, hogy mennyire biztonságos. Vigyázz, kábel A sűrű utcai töltőhálózat szükségességéről minket nagyon nem kell meggyőzni, mi mindig a célállomástöltés mellett kampányolunk, de tény, hogy különösen a történelmi városrészeken, nem biztos, hogy a legesztétikusabb látvány, ha tucatjával sorakoznak az AC oszlopok a járda szélén. Erre kínál most megoldást a Rheinmetall német iparvállalat, amely az utóbbi időben a fegyvergyártó üzletága révén került be inkább a hírekbe, de gyárt autóipari tartozékokat, alkatrészeket is. A Curb Charger (szó szerint padka-töltő) egy méter hosszú, 12-15 centi a szélessége és 25 centi a mélysége. Nem is csak a viszonylag apró dimenziói különlegesek, sokkal inkább az elhelyezése speciális, ugyanis ez nem egy az út szélére telepített oszlop, hanem a járda szélébe, a padkába kell integrálni. Használaton kívül gyakorlatilag láthatatlan. A töltőn egy kijelző mellett RFID olvasó is helyet kapott, felkészítették a mobilalkalmazással történő indításra is, a teljesítménye pedig 22 kilowattig skálázható. A legelső kérdés, ami felmerül az emberben az természetesen a vízállóság, illetve hogy hogyan tud működni heves esőben a szerkezet. Erre persze gondoltak a mérnökök is – úgy lett kialakítva a töltő, hogy az esővíz kifolyik belőle, sőt még fűtőszálakat is kapott a teteje, így nem marad meg rajta a hó és a jég. Ha nagyon megállna a víz a járdán és ellepné a töltőt, akkor természetesen nem rövidre zár, hanem lekapcsol – van erre is egy érzékelő benne. Az aggodalmunk nem is ebből fakad, biztosan nagyon alaposak voltak a német mérnökök, de kérdés, mekkora a megbotlás, elesés veszélye egy ilyen nyilvános töltőnél. Ez egyébként még ma is probléma tud lenni az utcai töltőoszlopoknál, hiszen a vezetékek töltés közben gyakran szanaszét hevernek az autó, vagy a járda mellett. DC töltőnél néha még utána is, ha az autós hanyag volt. De a jelenlegi töltőoszlopok elég jól látható berendezések, viszonylag könnyű észrevenni őket. Ilyen szempontból a Curb Charger hátránya pont az, amit az előnyének szántak: vajon, ha a járdába integrált töltőbe csatlakozik az autó, számít-e a figyelmetlen gyalogos arra, hogy a kocsi mögött elhaladva, esetleg az út túloldalára sietve két autó között lelépve a járdáról egy vezeték is útban lehet? Persze ettől még ez egy nagyon innovatív és tetszetős megoldás, amit most két kölni helyszínen tesztelnek, mielőtt sorozatgyártásba küldenek. Autók helyett tankok: a fegyvergyártás lehet a kiút az európai autóipar számára 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!