Mindenevő töltési rendszeren dolgozik a Continental

Alapjaiban forradalmasíthatja a villanyautózás terjedését a Continental hamarosan bemutatásra kerülő fejlesztése. Az AllCharge névre keresztelt rendszer akár 800V-on egészen 350 kW-os teljesítményig képes biztosítani az akkumulátorok feltöltéséhez szükséges energiát, ráadásul egyenáramról és váltakozó áramról egyaránt.

AC és DC forrásról is nagy teljesítményű töltést biztosít a Continental AllCharge.

A leginkább a Renault Zoe Chameleon nevű töltési rendszeréhez hasonlítható meghajtási egység külön töltőáramkör helyett a jármű motorját és az invertert használja az 1 vagy 3 fázisú váltakozó áram (AC) konvertálására illetve az egyenáram (DC) betáplálására. Mivel az autók már most is rendelkeznek az egyenáram és váltakozó áram közti állandó konverzióhoz szükséges egységekkel, kézenfekvő, hogy külön egységek beépítése helyett, ezeket használják a nagy teljesítményű töltéshez is.

A rendszer CCS csatlakozón keresztül (Európában nyilván Type2 alapú, így AC oldalon 3 fázisú, a világ más részein Type1 alapú, tehát 1 fázisú) kapja az áramot, ami annak jellegétől függően kétféle módon érheti el az akkumulátort:
AC forrás esetén az áram a motoron és az inverteren keresztülhaladva lesz az akkumulátorban eltárolható egyenáram.
DC forrás esetén az áram a töltőoszlopból az inverteren keresztül egyenesen az akkumulátorba kerül. Az AllCharge rendszer maximum 800 V-os feszültséggel üzemeltethető, teljesítményének maximuma jelenleg 150 kW, de speciális eseteknél akár 350 kW is lehet.

EZT OLVASTAD MÁR?  A töltő nem parkoló!
Áramforrásként is működhet a Continental AllCharge rendszerrel felszerelt autó.

Az AllCharge rendszer különlegessége, hogy az autó feltöltött akkumulátorából 1 fázison akár váltakozó áram biztosítására is képes, így hálózattól távol vagy áramszünet esetén képes a háztartási eszközök vagy kisgépek működtetéséhez szükséges energia biztosítására.

A mai elektromos autók alapvetően ötféle módon tölthetők:

  • 1 fázisú váltakozó áramról Type1 vagy Type2 aljzaton keresztül
  • 3 fázisú váltakozó áramról Type2 aljzaton keresztül
  • 400-500 voltos egyenáramról CCS aljzaton keresztül
  • 400-500 voltos egyenáramról CHAdeMO aljzaton keresztül.
  • 480 voltos egyenáramról Tesla Superchargeren egyedi Tesla vagy Type2 aljzaton keresztül

A japán autók egy részén van külön Type1 és CHAdeMO aljzat, így egy fázisról (3,3 vagy 6,6 kW teljesítménnyel) váltakozó áramról, illetve 40-45 kW körüli teljesítménnyel egyenáramról is tölthetők. Az európai gyökerekkel rendelkező modellek többségénél a kombinált CCS csatlakozó terjedt el, amelyek egyszerre támogatják a Type2 csatlakozós váltakozó áramú és az 50 kW-os egyenáramú töltést. Bár ez a csatlakozó lehetővé tenné a három fázisú töltést, nemigen van olyan autó, ami ezt ki is használja. Az autók harmadik csoportja Type2-es töltőn keresztül képes három fázisú váltakozó áramról tölteni, de ugyanezen a csatlakozón keresztül egyedül a Tesla kínál nagy teljesítményű egyenáramú töltési lehetőséget is.

EZT OLVASTAD MÁR?  100 000 töltőpontot számlál a NewMotion töltőhálózata

A Continental AllCharge rendszer segítségével az autók képesek lennének kihasználni a valamivel olcsóbban telepíthető 22 kW-os AC oszlopok teljes teljesítményét, jelentősen leegyszerűsítve nem csak a töltőhálózat kiépítését, de a villanyautók gyorstöltését is. Az AllCharge rendszert a Continental először a saját júniusi konferenciáján, illetve a szeptemberben a frankfurti autókiállításon fogja bemutatni. Az árról és a gyártás tervezett indításának időpontjáról egyelőre még nem nyilatkoztak.

Elektromos autót használsz?