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 Új Mercedes-Maybach koncepció testesíti meg a németek vízióit a jövő luxusautóit illetően, s mivel a Vision Ultimate Luxury elnevezésű tanulmány célja elsősorban a kínai fogyasztók elbűvölése a most induló Pekingi Autószalonon, természetesen nem maradhatott el a csúcstechnológiák felvonultatása és az elektromos jövőkép bizonygatása sem. Nevéhez hűen a gépkocsi minden egyes eleme a gazdagok kényelmét szolgálja, ahogy azt már a korábbi Mercedes-Maybach modelleknél megszokhattuk, az autó formatervezése viszont ezúttal egy kissé kívül esik a megszokotton – már ha lehet ilyet mondani az amúgy is bizarr megjelenésű Maybach modellek mellett. A Mercedes luxusmárkája ugyanis nem tudott választani a két legnépszerűbb kínai szegmens között, ezért inkább ötvözte azokat, aminek eredménye egy igencsak abszurd kinézetű, félig szedán, félig SUV, a nyugati és keleti stíluselemek keverékével. Az autó elején csillogó krómozott hűtőrács – mely már a korábbi elektromos Maybach koncepcióknak is elemi része volt – azonnal magára vonzza a figyelmet, a keskeny sávban elnyúló fényszórók, a lökhárító alján elhelyezett légbeömlők, és a meglehetősen hangsúlyos kerékívek pedig a jármű sportos karakterisztikáját nyomatékosítják. Az SUV vonások elsősorban a beltér megnagyobbítását célozzák, ami elengedhetetlen volt ahhoz, hogy mindenféle kényelmi funkció elférjen az utastérben. A luxusautót belülről megfigyelve az első, amit azonnal észreveszünk, az az egyenlőtlen helymegosztás az első és a hátsó ülések között, aminek oka abban keresendő, hogy aki egy ilyen járművet megengedhet magának, az minden bizonnyal egy saját sofőrt is meg tud fizetni, így a tulajdonos a kényelmesebb és tágasabb hátsó ülésen foglal helyet. A végtelen tisztaságot hivatott szimbolizálni a roppantul kontrasztos színhasználat, mely a márkára jellemző rózsaarany krómelemekből, fehér gyémántmintás Nappa bőrkárpitból, és barna faberakásokból áll. Ha valakinek pedig nem szúrná ki a szemét éppen eléggé, vagy egész egyszerűen már nem lepődik meg semmin egy ilyen koncepcióban, annak megsúgjuk, hogy az ott, a középkonzolban valóban egy teáskészlet, saját, beépített melegítő funkcióval. A Mercedes sajtóközleményében egy igen spirituális megfogalmazású magyarázat olvasható ennek szükségességére: „a tea filozófiája kulcsszerepet játszik a test és az elme egyensúlyának kialakításában, a belső nyugalom és a vitalitás felfedezése közben.” Az utasok szórakozását biztosítják továbbá a 12,3 colos kijelzők is. A Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury tisztán elektromos hajtásláncot kapott, amiben négy villanymotor biztosítja az összkerék-meghajtást, összesen 750 lóerő, azaz 550 kW teljesítménnyel. A 80 kWh-s akkupakk nagyjából 500 kilométeres hatótávra elegendő az NEDC szerint, és a 350 kW-os töltés is lehetséges a CCS csatlakozón keresztül, de a járműbe épített technológia a kábel nélküli töltést is engedi a lustábbak kedvéért. Az autó végsebességét a gyártó 250 km/h-ra korlátozta. Mercedes-Maybach 6 Cabriolet A Mercedes-Maybach Vision-szériájának előző tagja a 2017 augusztusában bemutatott Vision 6 Cabriolet volt, mely ugyanazzal a hajtáslánccal debütált, mint az új modell, csakúgy, mint az egy évvel korábbi Maybach kupé, mely minden bizonnyal a leggyönyörűbb volt mindközül. Hasonlóan a másik két tisztán elektromos luxustanulmányhoz, a gyártó az Ultimate Luxury esetében sem említett terveket a gyártásról, a jármű dizájnjának néhány elemét azonban valószínűleg viszontláthatjuk majd a következő-generációs GLS formatervében. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!