PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Új Mercedes-Maybach koncepció testesíti meg a németek vízióit a jövő luxusautóit illetően, s mivel a Vision Ultimate Luxury elnevezésű tanulmány célja elsősorban a kínai fogyasztók elbűvölése a most induló Pekingi Autószalonon, természetesen nem maradhatott el a csúcstechnológiák felvonultatása és az elektromos jövőkép bizonygatása sem. Nevéhez hűen a gépkocsi minden egyes eleme a gazdagok kényelmét szolgálja, ahogy azt már a korábbi Mercedes-Maybach modelleknél megszokhattuk, az autó formatervezése viszont ezúttal egy kissé kívül esik a megszokotton – már ha lehet ilyet mondani az amúgy is bizarr megjelenésű Maybach modellek mellett. A Mercedes luxusmárkája ugyanis nem tudott választani a két legnépszerűbb kínai szegmens között, ezért inkább ötvözte azokat, aminek eredménye egy igencsak abszurd kinézetű, félig szedán, félig SUV, a nyugati és keleti stíluselemek keverékével. Az autó elején csillogó krómozott hűtőrács – mely már a korábbi elektromos Maybach koncepcióknak is elemi része volt – azonnal magára vonzza a figyelmet, a keskeny sávban elnyúló fényszórók, a lökhárító alján elhelyezett légbeömlők, és a meglehetősen hangsúlyos kerékívek pedig a jármű sportos karakterisztikáját nyomatékosítják. Az SUV vonások elsősorban a beltér megnagyobbítását célozzák, ami elengedhetetlen volt ahhoz, hogy mindenféle kényelmi funkció elférjen az utastérben.

A luxusautót belülről megfigyelve az első, amit azonnal észreveszünk, az az egyenlőtlen helymegosztás az első és a hátsó ülések között, aminek oka abban keresendő, hogy aki egy ilyen járművet megengedhet magának, az minden bizonnyal egy saját sofőrt is meg tud fizetni, így a tulajdonos a kényelmesebb és tágasabb hátsó ülésen foglal helyet. A végtelen tisztaságot hivatott szimbolizálni a roppantul kontrasztos színhasználat, mely a márkára jellemző rózsaarany krómelemekből, fehér gyémántmintás Nappa bőrkárpitból, és barna faberakásokból áll. Ha valakinek pedig nem szúrná ki a szemét éppen eléggé, vagy egész egyszerűen már nem lepődik meg semmin egy ilyen koncepcióban, annak megsúgjuk, hogy az ott, a középkonzolban valóban egy teáskészlet, saját, beépített melegítő funkcióval. A Mercedes sajtóközleményében egy igen spirituális megfogalmazású magyarázat olvasható ennek szükségességére: „a tea filozófiája kulcsszerepet játszik a test és az elme egyensúlyának kialakításában, a belső nyugalom és a vitalitás felfedezése közben.” Az utasok szórakozását biztosítják továbbá a 12,3 colos kijelzők is.

A Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury tisztán elektromos hajtásláncot kapott, amiben négy villanymotor biztosítja az összkerék-meghajtást, összesen 750 lóerő, azaz 550 kW teljesítménnyel. A 80 kWh-s akkupakk nagyjából 500 kilométeres hatótávra elegendő az NEDC szerint, és a 350 kW-os töltés is lehetséges a CCS csatlakozón keresztül, de a járműbe épített technológia a kábel nélküli töltést is engedi a lustábbak kedvéért. Az autó végsebességét a gyártó 250 km/h-ra korlátozta.

Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

A Mercedes-Maybach Vision-szériájának előző tagja a 2017 augusztusában bemutatott Vision 6 Cabriolet volt, mely ugyanazzal a hajtáslánccal debütált, mint az új modell, csakúgy, mint az egy évvel korábbi Maybach kupé, mely minden bizonnyal a leggyönyörűbb volt mindközül. Hasonlóan a másik két tisztán elektromos luxustanulmányhoz, a gyártó az Ultimate Luxury esetében sem említett terveket a gyártásról, a jármű dizájnjának néhány elemét azonban valószínűleg viszontláthatjuk majd a következő-generációs GLS formatervében.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.