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
auto
2024. 10. 05. szombat
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

Saját fejlesztésű, 350 kW teljesítményű töltőt mutatott be az ABB az április 23. és 27. között megrendezett Hannover Messe ipari technológiai kiállításon. Az elektronikai berendezésekben és a töltőhálózat kiépítésében is élenjáró vállalat töltői két villanyautó számára biztosítanak töltési lehetőséget egyszerre, ez esetben 150 kW-os teljesítménnyel, egy kocsi esetén pedig 350 kW a maximum. Az ABB által kiadott sajtóanyag szerint a Terra HP névre keresztelt rendszerre csatlakozva 8 perc alatt akár 200 kilométernyi hatótávra elegendő energia is betölthető a kocsiba, azt viszont nem pontosította, hogy ezt melyik autótípusra, vagy mekkora akkumulátorra érti, de a jövőben érkező, 350 kW-os töltést támogató villanyautóknál már biztosan nem lesz lehetetlen. A CCS és CHAdeMO csatlakozóval egyaránt felszerelt töltők teljesítményének további javítását a kábelek hűtésével oldja meg az ABB. Frank Muehlon, a cég elektromos autó-töltésért felelős igazgatója az alábbiakkal kommentálta a töltők leleplezését:

„Elkötelezettek vagyunk, hogy a tisztább környezet érdekében az elektromos autó-töltők hálózatának bővítését támogassuk szerte a bolygón. Az ABB filozófiája olyan innovatív, korszerű, és energia-hatékony megoldások készítése, melyek a fogyasztóink igényeihez mérten alakíthatók.”

Érdekes módon az ABB egy BMW i8-as társaságában mutatta be a töltőit, amely nem hogy közel sem képes a 350 kW-os töltésre, de még csak nem is tisztán elektromos, hanem egy plug-in hibrid, mindössze 7 kWh-s akkumulátorral. A marketing szempontjából viszont biztosan jó húzás volt az egyik legcsinosabb német elektromos autót az új töltők mellé állítani, amivel Angela Merkel  is büszkén tud fényképezkedni.

Forrás: InsideEVs

Az ABB a jövő villanyautóira is gondolt, így a nagyfeszültségű rendszer számára már a 800 V-os töltés sem jelent problémát. Ugyan egyelőre nincs olyan gépkocsi a piacon, mely ezt a képességet ki tudná használni, de ez hamarosan megváltozik, a Porsche ugyanis pont ezzel az aduásszal igyekszik minden rivális elektromos autó elé helyezni a 2019-ben érkező Mission E modelljét.

Habár a svájci központú vállalat a legelső 350 kW-os rendszernek nevezi a Terra HP-t, a Fastned már március elején megnyitotta első ilyen állomását – melyet egyébként az ABB-vel együttműködve létesített – valamint a Porsche is megkezdte saját 350 kW-os töltőinek telepítését a közelgő Mission E számára.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.