Bemutatta saját 350 kW-os töltőrendszerét az ABB

Saját fejlesztésű, 350 kW teljesítményű töltőt mutatott be az ABB az április 23. és 27. között megrendezett Hannover Messe ipari technológiai kiállításon. Az elektronikai berendezésekben és a töltőhálózat kiépítésében is élenjáró vállalat töltői két villanyautó számára biztosítanak töltési lehetőséget egyszerre, ez esetben 150 kW-os teljesítménnyel, egy kocsi esetén pedig 350 kW a maximum. Az ABB által kiadott sajtóanyag szerint a Terra HP névre keresztelt rendszerre csatlakozva 8 perc alatt akár 200 kilométernyi hatótávra elegendő energia is betölthető a kocsiba, azt viszont nem pontosította, hogy ezt melyik autótípusra, vagy mekkora akkumulátorra érti, de a jövőben érkező, 350 kW-os töltést támogató villanyautóknál már biztosan nem lesz lehetetlen. A CCS és CHAdeMO csatlakozóval egyaránt felszerelt töltők teljesítményének további javítását a kábelek hűtésével oldja meg az ABB. Frank Muehlon, a cég elektromos autó-töltésért felelős igazgatója az alábbiakkal kommentálta a töltők leleplezését:

„Elkötelezettek vagyunk, hogy a tisztább környezet érdekében az elektromos autó-töltők hálózatának bővítését támogassuk szerte a bolygón. Az ABB filozófiája olyan innovatív, korszerű, és energia-hatékony megoldások készítése, melyek a fogyasztóink igényeihez mérten alakíthatók.”

EZT OLVASTAD MÁR?  Bekapcsolták az európai E-VIA FLEX-E hálózat első ultratöltőit

Érdekes módon az ABB egy BMW i8-as társaságában mutatta be a töltőit, amely nem hogy közel sem képes a 350 kW-os töltésre, de még csak nem is tisztán elektromos, hanem egy plug-in hibrid, mindössze 7 kWh-s akkumulátorral. A marketing szempontjából viszont biztosan jó húzás volt az egyik legcsinosabb német elektromos autót az új töltők mellé állítani, amivel Angela Merkel  is büszkén tud fényképezkedni.

Forrás: InsideEVs

Az ABB a jövő villanyautóira is gondolt, így a nagyfeszültségű rendszer számára már a 800 V-os töltés sem jelent problémát. Ugyan egyelőre nincs olyan gépkocsi a piacon, mely ezt a képességet ki tudná használni, de ez hamarosan megváltozik, a Porsche ugyanis pont ezzel az aduásszal igyekszik minden rivális elektromos autó elé helyezni a 2019-ben érkező Mission E modelljét.

Habár a svájci központú vállalat a legelső 350 kW-os rendszernek nevezi a Terra HP-t, a Fastned már március elején megnyitotta első ilyen állomását – melyet egyébként az ABB-vel együttműködve létesített – valamint a Porsche is megkezdte saját 350 kW-os töltőinek telepítését a közelgő Mission E számára.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.