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
auto
2024. 04. 19. péntek

Az európai töltőhálózat bővítését szolgáló jelenleg zajló projektek közül az IONITY célkitűzései a legnagyratörőbbek a 2020-ig létesítendő 400 állomással, mely összesen mintegy 2400 új töltőpontot jelent a kontinensen. Az IONITY fő támogatói olyan neves autógyártók, mint a BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company és a Volkswagen Group, de mellettük sok másik vállalat is a nevét adta a nagyszabású projekthez. Néhány német hírportál viszont most arról számolt be, hogy újabb cégek állnak készen becsatlakozni a töltőtelepítésbe, így olyan gyártókkal kezdődtek meg a tárgyalások, mint a Volvo, Fiat-Chrysler, a Jaguar-Land Rover, és a PSA/Opel. A pletykák szerint néhány energiaszolgáltató is hamarosan a csapat része lehet, mégpedig a francia Engie, az olasz Enel, és a németországi székhelyű E.ON.

Ugyan semmi meglepő nincs abban, hogy egyre több vállalat szeretné kivenni a részét az elektromos járművek számára létrehozott töltőinfrastruktúra fejlesztésében, a német források állítják, hogy a Tesla is a leendő partnerek között szerepel. A Tesla szerte a világon, így Európában is kiterjedt Supercharger hálózattal biztosítja a töltési lehetőséget járművei számára, az IONITY tavalyi bejelentése óta viszont sokan még a Tesláénál is jobb töltőhálózatként tekintenek a nagy autógyártók közös projektjére, amire Elon Musk várhatóan lépni fog valamit. Az IONITY töltői a teljesítmény terén jobbak a Superchargereknél: míg a dedikált Tesla-töltőkön 120 kW-tal tudnak tölteni az autósok, addig az új európai töltők eleinte 150, később 350 kW-ot kínálnak. A feltételezések szerint tehát Elon Musknak nagyobb teljesítményű Superchargerekkel kéne visszavágni, ha viszont valóban betársul a többi autógyártóhoz, és megoldja a CCS porton való töltés problémáját, az tulajdonképpen a Supercharger hálózat kibővítésének is tekinthető, ami egy hatalmas eredmény lenne mind a kaliforniai vállalat, mind az európai Tesla-tulajdonosok számára.

A hírt egyelőre sem a Tesla, sem az IONITY tagjai nem erősítették meg, így nem lehetünk biztosak az információk hitelességében. Minden bizonnyal valaki hamarosan hivatalosan is megerősíti, vagy megcáfolja a pletykákat.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.