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 Az európai töltőhálózat bővítését szolgáló jelenleg zajló projektek közül az IONITY célkitűzései a legnagyratörőbbek a 2020-ig létesítendő 400 állomással, mely összesen mintegy 2400 új töltőpontot jelent a kontinensen. Az IONITY fő támogatói olyan neves autógyártók, mint a BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company és a Volkswagen Group, de mellettük sok másik vállalat is a nevét adta a nagyszabású projekthez. Néhány német hírportál viszont most arról számolt be, hogy újabb cégek állnak készen becsatlakozni a töltőtelepítésbe, így olyan gyártókkal kezdődtek meg a tárgyalások, mint a Volvo, Fiat-Chrysler, a Jaguar-Land Rover, és a PSA/Opel. A pletykák szerint néhány energiaszolgáltató is hamarosan a csapat része lehet, mégpedig a francia Engie, az olasz Enel, és a németországi székhelyű E.ON. Ugyan semmi meglepő nincs abban, hogy egyre több vállalat szeretné kivenni a részét az elektromos járművek számára létrehozott töltőinfrastruktúra fejlesztésében, a német források állítják, hogy a Tesla is a leendő partnerek között szerepel. A Tesla szerte a világon, így Európában is kiterjedt Supercharger hálózattal biztosítja a töltési lehetőséget járművei számára, az IONITY tavalyi bejelentése óta viszont sokan még a Tesláénál is jobb töltőhálózatként tekintenek a nagy autógyártók közös projektjére, amire Elon Musk várhatóan lépni fog valamit. Az IONITY töltői a teljesítmény terén jobbak a Superchargereknél: míg a dedikált Tesla-töltőkön 120 kW-tal tudnak tölteni az autósok, addig az új európai töltők eleinte 150, később 350 kW-ot kínálnak. A feltételezések szerint tehát Elon Musknak nagyobb teljesítményű Superchargerekkel kéne visszavágni, ha viszont valóban betársul a többi autógyártóhoz, és megoldja a CCS porton való töltés problémáját, az tulajdonképpen a Supercharger hálózat kibővítésének is tekinthető, ami egy hatalmas eredmény lenne mind a kaliforniai vállalat, mind az európai Tesla-tulajdonosok számára. A hírt egyelőre sem a Tesla, sem az IONITY tagjai nem erősítették meg, így nem lehetünk biztosak az információk hitelességében. Minden bizonnyal valaki hamarosan hivatalosan is megerősíti, vagy megcáfolja a pletykákat. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!