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
auto
2024. 04. 19. péntek

Biztosan nem lesz teljesen elektromos meghajtású tagja a Ferrari modellpalettájának a közeljövőben – erről beszélt a sportautó-márka vezérigazgatója, Sergio Marchionne a vállalat éves értekezletén. Nem is olyan régen, a januárban megrendezett Detroiti Autószalonon az igazgató még azt nyilatkozta a riporterek kérdéseire, hogy várható lesz egy tisztán elektromos Ferrari a 2018-2022 közötti üzleti szakaszban, mely komoly vetélytársa lesz a sportautó szegmensben jelenleg etalonnak számító új Tesla Roadsternek. Ráadásul az olasz gyártó minden rivális vállalatot megelőzve szeretett volna egy kibocsátásmentes szuperautót a piacra dobni: „ha épülni fog egy elektromos szuperkocsi, abban a Ferrari lesz az első” – fogalmazott a CEO. Az autógyártók által mostanában beharangozott terveket figyelembe véve a vezérigazgató szavai igencsak merésznek hangzanak, s ezt az ígéretet jó eséllyel  akkor sem tudták volna teljesíteni az olaszok, ha azonnal el is kezdik a villanyautó építését.

Sergio Marchionne, a Ferrari vezérigazgatója, Forrás: Autonews

Az áprilisi gyűlésen viszont Marchionne teljes egészében elvetette a 2022 előtt érkező elektromos szuperautó ötletét, mondván, hogy a vállalat számára ennek kivitelezése jelenleg nem időszerű. A Ferrari 2017-es évértékelő kiadványában az elektromosítás egyre növekvő fontossága egy potenciális veszélyforrásként van feltüntetve a vállalatra nézve, ugyanis a Ferrari mind ez idáig egyáltalán nem vette komolyan a villanymeghajtást, sőt, mikor a konkurens gyártók sorra jelentették be első kipufogógáz-mentes modelljeiket, a Ferrari makacsul kijelentette, hogy ő biztosan nem fogja megfosztani sportautóit jellegzetes hangjuktól. Villanymotorral eddig összesen két típust kínált fel a gyártó, de a La Ferrari kupé és a La Ferrari Aperta roadster is egy limitált szériás hibrid, melyben továbbra is a belsőégésű motor dominál az autó mozgatásánál.

LaFerrari Aperta

Marchionne továbbá elmondta, hogy a vállalat vezetői komoly vitát folytatnak arról, hogy mely modellek legyenek elektromosítva. A Ferrari tisztában van vele, hogy a csökkentet kibocsátású járművek arányát növelni kell a kínálatban, de ez egyelőre csak hibridekkel fog megtörténni, a tisztán elektromos Ferrarira még várnunk kell, 2022-ig mindenképp. A legelső, sorozatgyártásba is kerülő hibrid sportkocsit a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatja be a gyártó, de hogy melyik modell lesz az, azt még nem árulta el a vezetőség.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.