A határokat feszegeti a Mercedes a napokban bemutatott Maybach Cabriolet 6-tal. A vadregényes kaliforniai tengerparton, a Pebble Beachen egy olyan tisztán elektromos hajtású tanulmányautó jelent meg a klasszikus autókat bemutató show-n, amivel az anyavállalat nemcsak a vevőinek, de a versenytársainak is üzent. A napokban még azt lehetett gondolni, hogy a B-osztályos e-autó csendes visszavonultatása azt jelzi, hogy a Mercedes inkább a klasszikus pályán akar erős lenni.
A stuttgarti cég azonban a visszavonulás helyett ezzel a modellel – elsőre úgy tűnhet – berúgta a kocsma ajtaját: csaknem 6 méteres hossz, 550 kW, vagyis 750 LE, 4 másodperc alatt 100 km/h, 350 kW-os (!) töltési lehetőség és egy olyan klasszikus yachtokat idéző formaterv, amivel nagyon nehéz vitatkozni.
Egyedi tervezésű bőröndök, tükör helyett kamerák, 24 collos kerék, és mindez a Maybach olyan stíluselemeivel kombinálva, mint a tengerkék metál festés, rózsaarany és a nappa bőr. A hűtőrács formáját az óceánparton suhanó milliárdosok halszálkás öltönyei inspirálták. Azt a kérdést pedig, hogy minek egy villanyautóra hűtőrács, nos ezt az elképzelt célközönség valószínűleg nem fogja feltenni.
Töltés: CCS – 350 kW
Az új, a korábbinál szigorúbb (és egyben életszerűbb) fogyasztási mérés az EPA szerint is 320 km feletti hatótáv, de a régebbi NDEC mérés szerint több, mint 500 km-t lehet egy töltéssel megtenni. A töltő CCS rendszerű, és a sajtóközlemény szerint 5 perc alatt 100-km-re való áramot lehet betölteni.
A kétszemélyes kabrióban a padló valódi fából van, amelyet alumínium csíkok szakítanak meg, a kijelző teljesen körbeveszi az utasteret, a gombok kék háttérvilágítással a Mercedes csillagot formázzák. A vezetőt minden elektronika kiszolgálja, a tervezők azrra törekedtek, hogy a luxust kombinálják az intelligenciával: sőt még egy „portás” funkció is könnyíti vezető dolgát: oldott egyszerű mondatokat is megért az autó. Bár arról nem szól a sajtóközlemény, hogy magyarul ért-e a rendszer. Illetve arabul és oroszul, hogy a mienknél kicsit fontosabb Maybach piacokat említsük.
Csak PR fogás?
És persze nem beszél a bemutatón kiadott közlemény az árról, sem arról, hogy mikortól lehet majd megrendelni az autót, amelyet minden visszafogottság nélkül a jövő legvégső luxusának neveznek. A sajtóközlemény egyelőre a lehetséges vevőknek inkább a Mercedes Maybach S osztály Cabriolet ajánlja.
Szóval lehet, hogy alaposabban megnézve a helyzetet a látványos tanulmányautó bemutató akció csak PR fogás, és a Mercedes egyelőre inkább a hagyományos pályán akarja a profitot termelni?