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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Volvo 2017-ben úgy döntött, hogy komolyan beszáll az elektromos autók fejlesztésébe, és a legsportosabb autóit jelző Polestar elnevezésből egy új autómárkát indított, mely égisze alatt egy egész sorozat elektromos meghajtású modellt ígért. A legelső „sarkcsillag” nem hozta maradéktalanul azt, amit a globális villanyautós közösség a Volvotól elvár, hiszen a Polestar 1 méregdrága, évente 500 darab épül belőle, tehát nem lesz egy mindennapi látvány az utakon, és még csak nem is zéró emissziós, hiszen a plug-in hibrid hajtásláncban ott csücsül a belsőégésű motor is. Sokkal érdekesebb viszont a teljesítmény-orientált márka második modellje, mely már tisztán elektromos meghajtású, és a gyártó nem titkoltan egyenesen a Tesla Model 3-tól szeretne vele vevőket ellopni. Jól tudjuk, hogy az elektromobilitás terén Elon Musk vállalata magasra tette a lécet, és a legtöbb autógyártó arról álmodozik, hogy ilyen magasságokba tudja röpíteni saját villanyautós részlegét, de elég ritka az, hogy a Teslával való vetélkedés a hivatalos sajtóanyagokban is szó szerint megmutatkozik. A Polestar 2-t azonban több alkalommal is a legkisebb Teslához hasonlította a gyártó, ami kétféleképpen is elsülhet: vagy remek marketingfogásként, ha valóban azt hozza az autó, amit várnak tőle, vagy hatalmas bukásként, ami még jobban megszilárdítja az amerikaiak vezető pozícióját a piacon. A Polestar vezérigazgatója korábban azonban hangsúlyozta, hogy első tisztán villanyos autójuk nem lesz Tesla-gyilkos, mindössze a Model 3-as fontos ellenfele a vásárlók kegyeiért.

A hibrid Polestar 1 nem váltja meg a világot, de a címlapokon nagyon jól mutat, Forrás: Wikipedia

A Polestar most közzétette a legelső fényképet a szóban forgó villanyautóról, valamint néhány információt is megosztott, mellyel részben megerősítette, részben módosította az elmúlt hónapokban elterjedt nem hivatalos pletykákat és elhangzott bejelentéseket. Először is, megtudtuk, hogy az autó hatótávja 480 kilométer, azaz nagyjából annyit megy el egy töltéssel, mint az október közepén megjelent Mid Range Model 3, habár a Polestar 2 EPA szerinti hatótávja még nem ismert. A villanymotor teljesítménye körülbelül 400 ló erejével egyenlő, ami egy kicsivel kevesebb, mint amit a Model 3 AWD Performance változata tud. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a második Polestar is olyan vonzó lesz-e, mint idősebb tesója, de a gyártó elárulta, hogy a négyajtós jármű „fastback” stílusban épül, ami annyit tesz, hogy a tető vonala ívelten nyúlik rá a hátsó lökhárítóra. Ami az autó árát illeti, ismét szóba került a Model 3: a Polestar azt ígéri, hogy a kicsi Tesla árkategóriájára számíthatunk, tehát vélhetően valahol 40 és 50 ezer dollár között. További érdekesség, hogy ez lesz a Volvo legelső autója, melyben az infotainment rendszer Android alapon működik majd.

Polestar 2

Korábban a Polestar azt mondta, hogy a villanyautó 2019 második felében mutatkozik be, és 2020 elején indul a gyártása, ám a legutóbbi infók szerint a következő hetekben már mindent megtudhatunk a svédek első kibocsátásmentes sportautójáról. Több hírportál is úgy véli, hogy ez a márciusi Genfi Autószalont jelenti egész pontosan. A gyártás így a hibrid modell termelésének kezdete után startolna egy kicsivel, amire még idén sor kerül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.