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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megnyitotta az utat a rendelések előtt a Volvo teljesítmény-orientált almárkája, a Polestar, mely legelső plug-in hibrid modellje után tisztán elektromos gépkocsikkal fogja ellátni a piacot. A leányvállalat első autója a nagy érdeklődés következtében a tervezett 12 helyett 18 ország állampolgárai számára vált elérhetővé, mégpedig Kínában, az Egyesült Államokban, Svédországban, Németországban, Norvégiában, Hollandiában, Dániában, Finnországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban, Portugáliában, Lengyelországban, Olaszországban, Ausztriában, Svájcban, Belgiumban, és Kanadában. A CEO szerint ezen országok 95%-ban lefedik azt a földrajzi területet, ahonnan a fogyasztók érdeklődést mutattak a jármű felé. Bár a felsoroltak közül három kivételével mind európai ország, Magyarország egyelőre nem tartozik a Polestar 1 célpiacai közé. A rendeléshez szükséges egy 2500 eurós (átszámítva közel 780 000 forintos) teljesen visszatérítendő letét, amely a vásárló helyét biztosítja be a járműre várakozók sorában. A rendelésfelvétel kezdetével egy időben a konfigurációs eszköz is használhatóvá vált a konnektoros hibrid személyre szabásához.

A kupé teljes ára nagyjából 41 millió forint körül lesz, és évente csupán 500 darabot fog gyártani belőle a Polestar. Tekintve, hogy a tavaly októberi bemutatója óta több ezer potenciális vásárló jelezte igényét az autó felé, nem lesz túlzottan egyszerű hozzájutni.

„A több, mint 7000 érdeklődő által mutatott szenvedély a Polestar 1 felé a bemutatója óta rendkívül felbátorított minket. Így  most megtesszük a következő lépéseinket afelé, hogy leszállíthassuk ezt a gyönyörű autót az első vásárlóinknak” – olvashatóak Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatójának szavai a gyártó honlapján.

Forrás: The Verge

A Polestar 1 két villanymotorjának és egy belsőégésű motorjának kombinációja összesen 600 lóerő teljesítményt és 1000 Nm nyomatékot képes leadni, tisztán elektromos üzemmódban pedig a NEDC szerint 150 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel. A luxusautó első nyilvános bemutatkozására az idei Genfi Autószalonon esett sor március elején, és sokak szerint az egész rendezvény egyik legelragadóbb járművét köszönthettük személyében. A hibrid gépkocsit a kínai Szecsuan tartomány fővárosában, a csengtui gyárban szerelik majd össze 2019 közepétől, és ez lesz a helyszíne a későbbi, tisztán elektromos Polestar modellek születésének is. A második Polestar is a jövő évben mutatkozik be, és nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfeleként lép a piacra. A teljesítménymárka harmadik villanyautója pedig 2020-ban a paletta negyedik autójával egy időben jelenne meg az utcákon.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.