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 Na ez nem volt bekalkulálva. Ma (itthoni idő szerint) éjfél után pár perccel a Tesla kihozott egy új konfigurációt a Model 3-ból: megszületett a Mid Range (MR), azaz közepes hatótávú aksi. És itt nem álltak meg a változások, kicsit át is mixelték a kínálatot. Fél úton Kétség kívül a leglátványosabb újdonság az új akkumulátor opció. A már 100 ezer darabban legyártott Long Range (LR) és a 4-6 hónap múlva érkező Short Range (SR), tehát a nagy és kis hatótávú verzió között mindig is elég nagy szakadék volt árban. Nettó 9 ezer dollárt, azaz nagyjából nettó 2,5 millió forintot kellett leszurkolni a 150 km extra hatótávért. Most azonban akinek már a fájdalomküszöbén túl volt a felár, kapott egy köztes lehetőséget. Forrás: Tesla Nézzük pontosan mit is jelent az új MR aksi. Nos a cellák darabszámát még nem tudjuk, de nettó 5 ezer dollárért, azaz 1,4 millió forint felárért az alap 350 kilométeres hatótávra kapunk még majd 70-et, így közel 420 kilométerre emelve a megtehető távolságot. Így most már 4 verzió van a Model 3-ból: Az adatok forrása: Tesla Itt a piros… drága a piros A Teslánál nem ritka, hogy a kereslet függvényében átmixelik kicsit a kötelező és választható extrákat, a kínált opciók számát és verziókénti elérhetőségét, illetve természetesen ezek árait. Főleg a gyártás elején sok a kötelező párosítás, azután később fokozatosan jelennek meg új lehetőségek, mint például a fehér ülések, a nagyobb kerekek, vagy a Model X esetében behozott lehajtható középső üléssor, de a megkötésekre jó példa a jelenleg kötelezően választható Prémium Csomag is. Forrás: Tesla Már a Model 3-nál is volt azonban pár változtatás az elmúlt egy évben. Így például jelentősen szűkült a kínált színek száma (most már csak 5 van) és bizonyos árnyalatok sokkal drágábbak lettek. Ennek elég prózai oka volt: jelenleg 1 db festőüzemük van és ebben készül az összes S, X és 3. Az autókat csoportokban, színenként festik, a ritkábban rendelt verzióknál pedig gazdaságtalanabb az egész üzem leállítása és a festékek cseréje. Ha pedig egy árnyalatot különösen nehéz előállítani, még drágább lesz – így ment fel a piros Teslák ára még 1000 dollárral az elmúlt hónapok során. Ezekben a dolgokban látszik igazán, hogy még mindig milyen pici hal a Tesla. A mostani változtatással ismét csavartak egyet, így például a legnagyobb aksihoz már kötelezően jár az összkerékhajtás, míg az új közepeshez (és valószínűleg a majdani alap verzióhoz) nem is választható. Az alábbiakban összefoglaltuk a jelenleg rendelhető főbb opciókat: SR = Short Range, MR = Mid Range, LR = Long Range, LR P = Long Range Performance; *Jelenleg kötelező opció. Forrás: Tesla Ami még tisztázásra szorul A fentiek szerint az alap SR verzió 4-6 hónap múlva jön (Amerikában). Elvileg ehhez nem lesz kötelező a Premium Package (legfeljebb eleinte, a rendelések rangsorolása végett), viszont választható lesz majd az összkerékhajtás. Ez utóbbi most kérdésessé vált, mivel az MR verziónál nem opció. Az MR verziónál tehát kérdés, később választható lesz-e majd az összkerékhajtás, illetve lehet-e majd prémium csomag nélkül is rendleni. A Model S és X jelenleg minden verziójához kötelező ez a csomag, ami ugyan emeli a szolgáltatások színvonalát, de valljuk be, egyben bújtatott áremelés is volt. (Megtehették, mert a gyártás így is maximumon pörög). Ugyanakkor szinte biztos, hogy a nagyobb aksis verzió most már marad összkerékhajtással, mivel már korábban jelezték, hogy rendkívül magas volt az ezt választók aránya. Amíg kereslet csökkenést ez nem okoz, addig a gyártás egyszerűsítése (és a profit maximalizálása) végett, valószínűleg marad így. Legalábbis Amerikában. Végül még egy furcsaságot le kell majd tisztázni. Az Autopilot most is megmaradt választható extrának, de a majdani teljes önvezetés (FSD) opció eltűnt a Model 3 rendelési oldaláról. Kérdés, hogy ezek után majd csak az autó képernyőjéről utólag rendelhető extra lesz-e (és ha igen akkor milyen áron), vagy esetleg beépítették az alap Autopilot árába (nem valószínű). Tehát jelenleg Tehát jelenleg a következő verziók kaphatók az Egyesült Államokban és Kanadában: (Alap SR verzió 4-6 hónap múlva: nettó $35.000 / ~10 millió Ft) Az új Mid Range, 420 kilométeres verzió hátsókerék hajtással és prémium csomaggal: nettó $45.000 (~13 millió Ft) Long Range 500 kilométeres verzió összkerékhajtással és prémium csomaggal: nettó $54.000 (~15 millió Ft) Long Range Performance verzió összkerékhajtással és prémium csomaggal: nettó $64.000 (~18 millió Ft) Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!