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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Model 3 megkapta az európai típusengedélyt – pakolják a következő hajót

elektromos autó

Rövid, de fontos hír az európai Tesla Model 3 vásárlóknak: az LA Times autós szakírója szerint a Tesla egyik szóvivője megerősítette neki, hogy lezárult a homologizáció folyamata, a cég megkaptat az európai típusengedélyt a Model 3-ra. Így most már megkezdődhet a forgalmazás és az autó jogosult a helyi állami kedvezményekre is.

A hónap szava: homologizáció

Ha a kedves olvasó most nem érti, hogy ez miért hírértékű, akkor az azért van, mert az utóbbi hetekben nem követte a Tesla részvények esésére játszó legismertebb shortolók közösségi média kampányát, amelyben egymást hergelve vizionálták a a Tesla csődjét amikor is elbukja az európai homologizációs eljárást.

Az összeesküvés elméletek odáig is elmentek, hogy emiatt volt olyan sürgős a kínai gyár építésnek megkezdése, az okok között pedig az EU-nak állítólag elfogadhatatlan nagy érintő kijelzőtől kezdve, a vésznyitó nélküli hátsó ajtókon át minden szerepelt. (Persze ha a hátsó utasokhoz is kötelező mechanikus vésznyitó, akkor Brüsszel hamarosan bizonyára teljesen be is tiltja a hátsó ajtó nélküli autókat).

Hogy ez mégis mért lenne így, a Tesla ezt az elmúlt 2 évben miért nem tudta előre, vagy esetleg a Model 3 miért nem a jól ismert európai előírásoknak megfelelően lett volna már eleve tervezve, azt nem tudtuk meg. A pánikkeltés annyit azért elért, hogy beszivárgott a különböző helyi és globális Telsa fórumokra, ahol aggódó vásárlók kérdezték egymást, igaz lehet-e a feltételezés.

Nos, most megtudtuk, hogy természetesen nem volt igaz, az autók érkezése előtt nagyjából egy hónappal megvan az engedély, de azért sok köszönet nem volt a hír publikálásában. A sors fintora, hogy a Tesláról legtöbbször eléggé negatívan író Russ Mitchell hozta le a jó hírt, akit, a máskor őt éltető közönsége most éppen ízekre szedi a Twitteren azt találgatva, hogy fizetett Tesla bérenc-e, vagy csak kihasználják őt. Mert nyilván, míg a Model S-re és X-re igen, a 3-asra képtelen volt a Tesla megszerezni a hatósági engedélyeket, így vagy ők, vagy Russell hazudnak…

https://twitter.com/russ1mitchell/status/1086377186041331713

Hajóvonták találkozása

A fenti híren túl van még egy rövid frissítésünk is az Európába tartó Model 3-asok ügyében. Ígérjük nem fogunk teherhajózási oldallá válni, de örömmel jelentjük, hogy  miközben a Belgiumba tartó Glovis Captain már csak 1 napra van a Panama csatornától, addig a san franciscói 80-as kikötőben megkezdték a következő hajó, a Glovis Cosmos berakodását is. A hír annyiban lényeges, hogy eszerint valóban heti 1 hajót kapunk majd (a Captain pont 1 hete pénteken érkezett a Teslákért), ráadásul itt látni véltek S-et és X-et is így a kis Teslának hála a nagyobbik testvérek is sűrűbben, folyamatosabban fognak érkezni hozzánk.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.