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 Rövid, de fontos hír az európai Tesla Model 3 vásárlóknak: az LA Times autós szakírója szerint a Tesla egyik szóvivője megerősítette neki, hogy lezárult a homologizáció folyamata, a cég megkaptat az európai típusengedélyt a Model 3-ra. Így most már megkezdődhet a forgalmazás és az autó jogosult a helyi állami kedvezményekre is. A hónap szava: homologizáció Ha a kedves olvasó most nem érti, hogy ez miért hírértékű, akkor az azért van, mert az utóbbi hetekben nem követte a Tesla részvények esésére játszó legismertebb shortolók közösségi média kampányát, amelyben egymást hergelve vizionálták a a Tesla csődjét amikor is elbukja az európai homologizációs eljárást. 1/ Another possible reason for the rush-job Shanghai groundbreaking is the ominous sign that EU M3 homologation isn't going well In this note, we discuss the status of the Model 3 in the EU. $TSLA $TSLAQ @fly4dat @markbspiegel @Polixenes13 @ElonsPromiseshttps://t.co/7xM7Ow02B3 — John Engle, Almington Capital Merchant Bankers (@AlmingtonCap) January 7, 2019 Az összeesküvés elméletek odáig is elmentek, hogy emiatt volt olyan sürgős a kínai gyár építésnek megkezdése, az okok között pedig az EU-nak állítólag elfogadhatatlan nagy érintő kijelzőtől kezdve, a vésznyitó nélküli hátsó ajtókon át minden szerepelt. (Persze ha a hátsó utasokhoz is kötelező mechanikus vésznyitó, akkor Brüsszel hamarosan bizonyára teljesen be is tiltja a hátsó ajtó nélküli autókat). Hogy ez mégis mért lenne így, a Tesla ezt az elmúlt 2 évben miért nem tudta előre, vagy esetleg a Model 3 miért nem a jól ismert európai előírásoknak megfelelően lett volna már eleve tervezve, azt nem tudtuk meg. A pánikkeltés annyit azért elért, hogy beszivárgott a különböző helyi és globális Telsa fórumokra, ahol aggódó vásárlók kérdezték egymást, igaz lehet-e a feltételezés. Nos, most megtudtuk, hogy természetesen nem volt igaz, az autók érkezése előtt nagyjából egy hónappal megvan az engedély, de azért sok köszönet nem volt a hír publikálásában. A sors fintora, hogy a Tesláról legtöbbször eléggé negatívan író Russ Mitchell hozta le a jó hírt, akit, a máskor őt éltető közönsége most éppen ízekre szedi a Twitteren azt találgatva, hogy fizetett Tesla bérenc-e, vagy csak kihasználják őt. Mert nyilván, míg a Model S-re és X-re igen, a 3-asra képtelen volt a Tesla megszerezni a hatósági engedélyeket, így vagy ők, vagy Russell hazudnak… https://twitter.com/russ1mitchell/status/1086377186041331713 Hajóvonták találkozása A fenti híren túl van még egy rövid frissítésünk is az Európába tartó Model 3-asok ügyében. Ígérjük nem fogunk teherhajózási oldallá válni, de örömmel jelentjük, hogy miközben a Belgiumba tartó Glovis Captain már csak 1 napra van a Panama csatornától, addig a san franciscói 80-as kikötőben megkezdték a következő hajó, a Glovis Cosmos berakodását is. A hír annyiban lényeges, hogy eszerint valóban heti 1 hajót kapunk majd (a Captain pont 1 hete pénteken érkezett a Teslákért), ráadásul itt látni véltek S-et és X-et is így a kis Teslának hála a nagyobbik testvérek is sűrűbben, folyamatosabban fognak érkezni hozzánk. Day 2- no sign of it slowing down. I estimate 8 trucks an hour arrive, times 9 cars per = 72 cars hr. The whole lot looks less full than yesterday. Probably running 24 hrs. Mostly 3's, more X than S. Some wrapped in film, some not. pic.twitter.com/9HKhJVzwGP — Whit Fletcher (@whitfletcher) January 18, 2019 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!