Órákon belül indul a Tesla európai támadása

Folyamatosan követjük a Tesla Model 3 útját Európa felé, hiszen tudjuk, hogy sokan várják idehaza is az autót. Bár sajnos az „Other Europe” alatt futó országoknak, azaz ott, ahol nincsen hivatalos Tesla képviselet, egyelőre még nem nyílt meg a rendelés lehetősége, ez várhatóan csak napok, vagy hetek kérdése. Addig is, minden ami közelebb hozza az öreg kontinenshez a kis Teslát, nekünk is jó hír, mert minél előbb beindul a stabil kiszállítási folyamat, annál előbb kerül ránk is sor.

A 80-as dokk

Már kedden írtunk róla, hogy nemcsak, hogy beindult az Európának szánt 3-asok gyártása az év legelején, de az első pár ezer kész autót már le is fényképezték a gyár udvarán. A nálunk szokványos, az amerikaitól viszont eltérő formájú hátsó rendszámtartó buktatta le a kocsikat.

Az első európai 3-asok várják a gyár udvarán trélert. Forrás: Reddit/ABigFalconRocket

Azóta már közöltünk fényképet az egyik trélerről is ami a san franciscói öböl felé tartott az Európai autókkal, ami egy kicsit furcsa is volt, mert korábban azt hittük, hogy az S-hez és az X-hez hasonlóan majd a texasi Houston kikötőjéből indul a hajó. Nos, a legfrissebb információk és képek szerint a cél a friscói kikötő 80-as dokkja volt, ahonnan  a Panama Csatorna segítségével közvetlenül Kaliforniából jönnek az autók Belgiumba – onnan pedig kamionokkal jutnak majd el a helyi Tesla boltokba.

A nemzetközi Teslás közösség azóta azt is kinyomozta, hogy a Glovis Captain nevű 200 méter hosszú és 32 méter széles mintegy 6000 autó befogadására képes úgynevezett RoRo típusú autószállító hozza át az első kis Teslákat Európába. Ez újdonság a Teslától, hiszen az ilyen Roll-on/Roll-off, azaz felhajtós/lehajtós típusú hajókra a teljesen menetkész autók önerőből jutnak fel és jönnek le róluk.

EZT OLVASTAD MÁR?  Az Egyesült Királyság lehet a Waymo önvezető autó-tesztjeinek első európai helyszíne
Forrás: MarineTraffic.com/Wolfgang Plapp

Ez a két nagyobb Tesla esetében nem volt lehetséges, mivel azok, az EU vámok elkerülése végett, félig-meddig szétszerelt állapotban érkeznek a hollandiai Tilburgba, ahol „európai összeszerelés” után kerülnek forgalomba. A Model 3 viszont másfélszer-kétszer akkora darabszámban jön majd, ezért fel kellett gyorsítani a folyamatot. Egy hónapja itt számoltunk be róla, hogy mekkora beruházást jelentette a belga Zeebrugge kikötőjében a tervezett heti 3000 Tesla fogadása.

Ma már semmi nem marad titokban. Percre pontosan követhetjük majd a hajó útját is Európába. Forrás: MarineTraffic.com

Az online elérhető közel valós idejű teherhajó-követő adatbázisokból azt is tudjuk, hogy a Glovis Captain magyar idő szerint január 11-én pénteken reggel 4 óra 28 perckor érkezett meg a 80-as dokkhoz. Ezen felbuzdulva, gyorsan le is vadászták az itt parkoló autókat és a képek tanúsága szerint legalább 1100 Model 3 várakozott már ekkor a kikötőben, de a terület akár 6 ezer autó befogadására is alkalmas.

Meg nem erősített német Teslás fórum információk szerint, a hajó a berakodás után szombaton indulhat útnak, az út pedig 2-3 hétig tart majd. Valószínűleg legalább 2-3 ezer autó jön majd egyszerre, különben nem lenne rentábilis az út és hamarosan hasonló szállítmány indulhat Kínába is.

Már korábbi műholdképek segítségével megy a találgatás, vajon mennyi Model 3 várakozhat berakodásra? Forrás: Teslamotorsclub.com/tombaaaa

Ömlenek a „nemzetközi alvázszámok”

Közben az is látszik, hogy folyamatosan pörög a 3-as gyártása és a jelenlegi fő fókusz a nemzetközi piac. A Model 3 VINs Twitter csatorna, amely automatikusan figyeli az amerikai közlekedési hatóság alvázszám regisztrációit, először  január 2-án reggel számolt be róla, hogy a kaliforniai vállalat beregisztrálta az első 1078 Európának szánt Model 3-at. Ez a gyártás azonnali megkezdődését jelezte.

EZT OLVASTAD MÁR?  Ebben a videóban aztán minden benne van, amiért a Teslát szeretjük
A kép jobb oldalán látható „tüske” a Tesla eddigi legnagyobb regisztrációja egy nap alatt. Forrás: model3VINs.com

Azóta, az elmúlt 10 napban szinte minden nap regisztrálásra került alkalmakként pár ezer autó, és jó részük továbbra is a nemzetközi piacra szólt. Most pénteken este, viszont a Tesla történetének legnagyobb alvázszám regisztrációja történt, a szokásos 2-3-5 esetleg 8 ezer autó helyett nem kevesebb mint 21.308 regisztrációs száma került rögzítésre. A havi összesítés szerint nagyjából 25 ezer nemzetközi és 11 ezer amerikai 3-as kapott alvázszámot eddig januárban. Ez nem féletlenül jelenti, hogy ennyi autó el is készül a hó végéig, de a regisztráció általában röviddel a gyártás megkezdése előtt történik.

Autok:

Elektromos autót használsz?