A BMW is azok közé a furcsa klasszikus gyártók közé tartozik, amelyek elkezdtek dolgozni az elektromos autók területén, és remek termékeket alkottak, de nagyon nem akarják még elengedni a hagyományos technológia kezét. Ennek ellenére tavaly már komoly mennyiségű autóval járultak hozzá a globális tölthető autóflotta bővüléséhez. A kínálatukban a plugin hibrid autók sokszor semmivel sem drágábbak, mint a hasonló teljesítményre képes dízeles modellek, így az alacsonyabb üzemeltetési költség sokakat csábít az elektromos autózás felé. Ez nem csak világszerte, de Magyarországon is így van, hiszen az i (tisztán elektromos) és az i Performance (plugin hibrid) modellek értékesítése január és november között 55%-kal növekedett. Népszerű volt a BMW 530e és az eladott 82 Mini Countryman jelentős hányada is a tölthető hibrid Cooper S E ALL4 modellből került ki. „Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos modellje” azonban a BMW i3 volt, amiből az BMW i8-cal együtt 160 darabot adtak el 2018-ban Magyarországon. Sajnos a BMW közlemény nem bontotta meg a számokat a két modellre, de gyanítható, hogy ezek túlnyomó többsége i3 lehetett. Így a tavaly hazánkban újonnan eladott 3140 BMW közel 5%-a lehetett tisztán elektromos. Az i Performance modellek szerepe is óriási, hiszen azokon keresztül a cég vevőköre kockázatok nélkül kipróbálhatja és megismerheti az elektromos meghajtást, hogy következő autóként már tisztán elektromosat választhasson magának, amikor azok nagyobb választékban is elérhetővé válnak a cég kínálatában. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!